Gjest medlem-98070 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Min VW Caravelle 89-modelll turbodiesel var ingen racer til å begynne med, men i det siste har den blitt utrolig daff. Det har gått gradvis, og nå sliter den virkelig i oppoverbakker, lager køer bak meg... akselleringen er også blitt mye dårligere, du trenger snart en kalender for å måle 1-100... haha Hva kan det være? Jeg hører ikke turboen i det hele tatt lengre btw... bilen aksellerte helt greit og slet aldri med å holde fartsgrensa i oppoverbakker før =/ Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hei. Høres ikke ut som turboen er gåen. Da hadde det kommet mer blårøyk og bilen hadde blitt endamer dau enn det du beskriver. Jeg tror at det er en gummmislange fra turbo til dieselpumpe som er gåen. Denne slangen forteller dieselpumpen hvor høyt trykk det er inn på motor fra turbo. Denne funskjonen kalles røykdemper. Dersom trykket er lavt (som ved lavt turtall), så strupes dieselpumpen. Dermed unngås det at dieselpumpen gir mer diesel enn det motoren kan forbrenne. Dersom slangen er gåen, så tror dieselpumpen at trykket er lavt hele tiden. Lykke til. Lenke til kommentar
ford4fun Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Jeg ville satsa mer på luftmassemåler.... EDIT: Så det var 89.. Ikke 98.. Endret 23. oktober 2008 av ford4fun Lenke til kommentar
DjAass Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Byttet dieselfilter? Du ville antagelig merket fusking, men det er kanskje småfusking som gjør at den ikke yter på turtall..? Har ikke erfaring med det selv, vet bare at det skal byttes jevnlig.. Billig å utbedre ihvertfall Lenke til kommentar
support81 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Toppene på disse bilene har vell heller ikke all verdens beste rykte på seg Du kan rissikere at det er toppen som har slått seg eller sprekt slik de som oftest pleier å gjøre De sprekker mellom ventilsetene og du vill derfor ikke nødvendigvis merke noe på vann eller oljeforbruk/lekasje Hadde tatt å målt kompresjonen på den, det koster ikke allverdens og er nok det som jeg ser på som den mest sansynlige årsaken Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Wastegateventilen står åpen hele tiden? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 men i det siste har den blitt utrolig daff. Tror Mantea også er litt daff... Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Haahaa...how come? Neida, burde oppdatert emnet mitt siden folk tar seg tid til å svare Jeg har ikke hatt noe særlig tid til å få gjort noe med saken og jeg er dessuten lite bil kyndig så jeg tror jeg kjører den bort på verksted :/ Takker for svar! Skal poste igjen når jeg har satt den inn og fått info Endret 3. november 2008 av medlem-98070 Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 probleme fortsett her... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1030551 lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå