Wold Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Har hatt en liten plan om å kjøpe meg ny PC, og er kommet fram til dette: CPU Intel Core 2 Duo E8600 3.33GHz HK ASUS Rampage Formula X48 Socket 775 GK ASUS HD4870X2 2 GB Minne Mushkin DDR2 8500 4 GB HDD Seagate 1TB Seagate 250GB PSU MIST 1000W Mus & Tastatur Logitech MX Revolution Logitech diNevo Kabinett Lian LI PCA20B DVD/BluRay BluRay Samsung DVD/RW CPUFAN Thermalright ULTRA120 Extrem med Noctua NF-P12 1300RPM Total pris: 19702 kr. Hva synst dere, noen endringer jeg bør gjøre? Skal kople den til 40" tenkte jeg, evnt 24" skjermen å..får se:) Endret 31. oktober 2008 av Wold Lenke til kommentar
Flymaster456 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ser ut til å blir veldig bra dette^^ Men jeg ville anbefalt å bruke 1TB hardisken som Data hardisk, og 250GB-en som primær og systemhardisk. Da kan du lagre mye uten at det går utover ytelsen av systemet ditt. Lenke til kommentar
Wold Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Jupp, det var det som var plan. Derfor jeg ikke tok noe større enn 250 GB:D Kabinettet er såpass "stort" så det er plass til nok av media HDD for min del:D Lenke til kommentar
Flymaster456 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Vil si at dette blir en veldig bra media/spille PC eller hva du nå har tenkt å bruke den til. Og Zalman hjelper på og holde det kjølig nesten helt uten lyd, Dette blir gode greier.^^ Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Velg noe annet en Zalman CPU-kjøler. Den er relativt dårlig i forhold til prisen og gammel konstruksjon. Hos Netshop er Zigmatech Achilles S1248 og OCZ Vendetta 2 bedre valg etter min mening. Eventuelt gå opp til TRUE. Lenke til kommentar
Wold Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Hmm, ja den er litt gammel. Eneste grunnen til at jeg satt den opp var fordi det er den eneste jeg har kjennskap til. Men tenkte jeg skulle prøve å overklokke den litt etterhvert, men der har jeg virkelig tynn erfaring:\ Postet en "hjelp post" på min nåværende PC for noen dager siden, den er et FLY! Toppvifta og ene bakvifta i Lian Li kabinettet bråker som bare juling, men det er stortsett kun i startopp fasen egentlig, bare å dunke litt i topplokket (au!)...;\ Nåværende PC Endret 17. oktober 2008 av Wold Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Skrap mus og tastatur. Kjøp Logitech mx518 og MIST Oghma! Dropp 250gb disken.. Og kjør Samsung F1, de har best datatetthet, lydnivå, og read write. Rampage Formula er veldig mye, om man ikke skal drive seriøs overklokking. Jeg kjøpte et Asus P5K/EPU for godt under 300kr for litt siden... Funker knall, kjører min Q6600 G0 stabilt på 3.7 på luft. Nå skal jeg bytte til vann, så får vi se da! Og jeg syntes Nexus Real Silent egner seg mye bedre til heatsinkkjøling. Lenke til kommentar
Wold Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Ja, det er litt dyrt;) Grunnen til at jeg har det tastaturet og den musa er fordi PCen skal koples opp til 40". Så for surfing fra sofaen og liknende så trenger jeg ikke en vanlig mus. Samt at jeg ikke vil ha kabler osv liggende på gulvet, men er enig i at MIST og mx518 er et bedre valg. Men kommer mest sannsynlig til å kople opp 24" å, så da blir det noe i den duren:) Apropo harddisk, er det en ide og bytte begge til Samsungs F1 HDD? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Skjønner ikke vitsen med en 250gb disk. De bråker faktisk mer enn en 1tb disk, trekker ekstra strøm, er tregere enn en 1tb disk. Hvis du trenger hakket mer enn 1tb plass har Seagate 1.5tb disker... Men som stue-pc bør du definitivt velge Samsung F1. Lenke til kommentar
Wold Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Skjønner ikke vitsen med en 250gb disk. De bråker faktisk mer enn en 1tb disk, trekker ekstra strøm, er tregere enn en 1tb disk.Hvis du trenger hakket mer enn 1tb plass har Seagate 1.5tb disker... Men som stue-pc bør du definitivt velge Samsung F1. vitsen er at jeg skal slippe å dele en harddisk opp i partisjoner, var plan. Men får se, partisjoner kan funke d å Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Skjønner ikke vitsen med en 250gb disk. De bråker faktisk mer enn en 1tb disk, trekker ekstra strøm, er tregere enn en 1tb disk.Hvis du trenger hakket mer enn 1tb plass har Seagate 1.5tb disker... Men som stue-pc bør du definitivt velge Samsung F1. vitsen er at jeg skal slippe å dele en harddisk opp i partisjoner, var plan. Men får se, partisjoner kan funke d å Partisjoner er jevnt over lurt å bruke uansett. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ville bare si at DiNovo tastaturet er GENIALT. Jeg ser det har fått litt dårlig kritikk på prisguiden. For meg er det uforståelig. Her i kollektivet har jeg et Microsoft wireless desktop 7000, som er DRITBRA, som ligger i en skuff fordi vi også har DiNovo her. Vi velger å bruke DiNovo fordi det har samme funksjonalitet som Microsoft sitt, men i tillegg SER DET DRITBRA ut. Du får rett og slett lyst til å plukkke opp tastaturet for å bruke PCen, i motsetning til MS sitt, som er grått og formelt og klumpete i forhold. Dinovo-batteri-ladinga fungerer også svært lettvint. Utover det vil jeg bare si at om jeg skulle kjøpt meg PC til 20000, ville jeg inkludert en 40" LCD-TV i den prisen Lenke til kommentar
Wold Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Utover det vil jeg bare si at om jeg skulle kjøpt meg PC til 20000, ville jeg inkludert en 40" LCD-TV i den prisen Hehe, har jo det fra før...kanskje jeg skulle ha en til:P Lenke til kommentar
Wold Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Hmm, kom til å lure på en ting. Vil det ikke egentlig være "bortkastet" og kjøpe PC nå med tanke på at X58 kommer etter jul? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå