larsere Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Komentarer tar vi her Det er bare hyggelig med tips & råd så bare snakk rett ut av levra Til prosjektet Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Elendig maling du har brukt! Det har skalet av og klumpa seg bak! Lenke til kommentar
larsere Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 ^^ hehe, ja skjønner hva du mener, det er jo biltema , neida dette er bare første lag, men tenker det skal bli bedre etter andre lag med litt mørkere maling som er lit mer "glossy" takker for kritikk, det er jo det jeg ba om Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Biltema lakken er fakta ganske bra den, brukt den mye selv. Finnes jo bedre på boks som ikke er veldig mye dyrere, men biltema lakken er helt grei den. Når det gjelder om andre strøket blir bedre, så tviler jeg litt på det. Har første strøket sprukket/løsnet eller lignende, så gjør neste lag nyaktig det samme. Men må huske att første laget med lakk er det som skal holde de neste lagene, henger det dårlig river det med seg lakkstrøkene som er utenpå. Så moralen er, forarbeid, forarbeid og litt mer forarbeid. (Pussepapir på rundt P400 er fint å matte litt med på metall overflater før lakkering, kan bruke finere også, om man skal ha ekstremt fine resultater. Også bør man bruke noe P800-P1200 papir mellom lagene. Husk å rengjør GODT, gjerne med rødsprit.) Er jo ikke så veldig ekstrem forvandling å lakke, men det gjør seg deffinitivt godt. Du er inne på noe med looken inni hvertfall, ser ikke så verst ut det! Med kabelryddingen du planlegger kan det bli ordentlig fint. Hvordan har du festet den viften over RAMbrikkene forresten? Eller, hvor går skruene for å si det enklere. Hehe. Lykke til videre hvertfall! Stå på! - Ashaman Lenke til kommentar
larsere Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Takker for råd, driver å planlegger et nytt prosjekt og da skal jeg være nøye med lakken, bildet er tatt med en spotlight rett over så skyggene gjør at det ser værre ut en det det er. Vifta over RAM'en er festa med skruer til plexiglasset, det er ikke så lett å se på det bildet pga. lyset, men tar flere bilder så det blir lettere å se Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Åja, så ikke att det var plexi glass der jeg. Da skjønner jeg det. Hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå