Gå til innhold

Min bakprosjektorstv ødelagt? Eller hva skjer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
maila samsung, fikk svar:

De verkar som de har med lampor och kalibrering att göra på din tv

Vänd dej till ABC på 22804480 för kostadsförslag på reparation...

Har desverre ingen mulighet for å finne ut dette pga jeg ikke kan ringe ut:S

Dette er ikke et problem du kan fikse selv uansett... Tv-en må til reperasjon...

Lenke til kommentar

Det oppstår konvergensfeil når det er separate brikker/rør/whatever for rød, grønn og blå, og en eller flere av disse ikke er i posisjon i forhold til den/de andre. I ditt tilfelle kan det se ut som grønn er på bærtur. Det er i hovedsak LCD- og trerørsprojektorer som er utsatt for dette, da f.eks. DLP kun har en brikke. Jeg har sett at trerørs-TV-er har konvergensjusteringer i menyen, men i ditt noe ekstreme tilfelle er jeg redd du må på verksted med TV-en.

Lenke til kommentar

Ok, Tv'n fulgte med leiligheten, står ikke i kontrakta at den gjør det, men hvis han jeg leier av ikke fikser tvn selv(at han har vært borti dette før elns), har jeg da rett til å be han betale for reperasjon da?

Og ett annet spm som hører bedre til her: Hvor mye ville det kosta å reparert tror du?

Lenke til kommentar
Ok, Tv'n fulgte med leiligheten, står ikke i kontrakta at den gjør det, men hvis han jeg leier av ikke fikser tvn selv(at han har vært borti dette før elns), har jeg da rett til å be han betale for reperasjon da?

Og ett annet spm som hører bedre til her: Hvor mye ville det kosta å reparert tror du?

Hvis det ikke står i kontrakten at tv-en følger med så er det ikke eiers ansvar å fikse den. Står det at leiligheten er delvis møblert så har du litt mer å gå på. Hvis tv-en er mer enn 2 år gammel og det ikke er en reklamasjons sak så kan huseier sette inn en ny tv å kaste den gamle. Det stilles vel egentlig ikke noe krav til hva slags tv dette skal være. Det er mulig du kan få litt mer presise svar fra noen andre...

Lenke til kommentar

tok kontakt med firmaet samsung ba meg ta kontakt med:

sitat fra mailen demmes:

Ut ifra det bildet du sender så ser det ut til å være en reparasjon til ca kr 5000,- + mva . levert her på verkstedet hos oss.

Dette er jo som du sikkert skjønner et høyst usikker måte å stille en diagnoese på.

holy crap, må da være sinnsykt overprisa?

Endret av Zaft
Lenke til kommentar

sitat fra mailen demmes:

Ut ifra det bildet du sender så ser det ut til å være en reparasjon til ca kr 5000,- + mva . levert her på verkstedet hos oss.

Dette er jo som du sikkert skjønner et høyst usikker måte å stille en diagnoese på.

Er det sikkert ikke og med 4000,- i frakt frem og tilbake så kanskje du bare kan finne frem hagla og ha det litt morro i stedet :D

Lenke til kommentar

sitat fra mailen demmes:

Kanskje det, men sett i forhold til hva den TV-en kosta ny, så er det sikkert en bagatell. Og de som har vært villig til å betale kjøpesummen for en sånn TV var sikkert villig til å betale dette i en gode del år etter at den var ny, plus reise for reparatør, for å få den reparert hjemme.

Nå er spørsmålet, etter at TV-en er blitt "gammel", er spørsmålet: Hvor lenge holder den etter en reparasjon? Hvor god blir den etter reparasjon, sammenliknet med en LCD til 5000 kr?

Lenke til kommentar

En av forsterkerkretsene i konvergenssystemet har dødd. Det er veldig enkelt å ordne om man får tak i en ny IC, men det er mye mulig at konvergensen må justeres på nytt hvis det er små unøyaktigheter i de nye ICene, og det er uforholdsmessig mye jobb. Det mest fornuftige du kan gjøre er å ta med TVen ut i hagen og finn fram luftbørsa/salongrifle/kinaputter/etc. og ha det gøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...