Eplekaka88 Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Eg og nokon kompisar vil lage eit fly sjølve. Kan starte litt i grunnarbeidet... - Kva materiale? Isopor? - Har en X-Mods motor, den største, den er liten og lett, og er ganske kraftig. Bilda er av den. Den må ha 4 AAA batteri. - Kva propell? Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Nokon som har god peiling på R/C Fly som eg kan kontakte og snakke med HER på forumet? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Nokon som har god peiling på R/C Fly som eg kan kontakte og snakke med HER på forumet? Hei. Er selv opptatt av fly, men har ikke satt meg skikkelig inn i dette med bygging av egne RC-fly. Du kan eventuelt ta en titt innom den "Den store tråden på flyvning", eller RC-tråden. Det første jeg tenker på når jeg tenker bygging av eget fly, er å bygge det slik de bygget fly under første verdenskrig, altså med en ramme med et solid stoff trukket over. Materialer til dette finner du f.eks på elefun.net . Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Isopor krever en del jobb og utstyr, balsa er nok langt enklere. Relativt kritisk til den motoren du har, foreslår at du går for noe litt mer spesialtilpasset. Propell = APC. Alt annet er tull til de fleste formål. Foreslår strengt tatt uansett at man begynner med et enkelt byggesett (gjerne elektro, om det er det man ønsker), mye greiere å skjønne ting selv etterpå. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Lipo batteri er vell å foretrekke fremfor NIMH. Veier endel mindre og gir mer guffe. Finnes endel innendørs akro-fly du kan ta ideer fra. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Koster ikke mange hundre kronene for et byggesett i isopor. Fjernstyring og servoer kommer da i tillegg. Jeg har selv et fly jeg aldri kommer til å bli ferdig med desverre Som foreslått over her, er du sikker på at motoren kun godtar AAA-batteri? Som foreslått lengere opp her så burde du gå for en tilsvarende batteripakke som ogå gir 6V og veier mindre. Hvis den motoren du har der er det eneste du har å bygge fly rundt, så ville jeg ha revurdert hele greia. Jeg tror at du aldri i verden kommer til å få noe fly til å komme i lufta med den motoren der uten at du kaster det bortover plenen. Først: Kjøp deg et mini-fly eller picocopter. Koster 2-300kr i din lokale lekebutikk. Studer flyet nøye, vei det i hånden. Kjenn at det veier kun noen få gram. Hele sånne fly veier kanskje mindre enn den motoren du har valgt deg ut der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå