Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Slett!


Bruker-111299

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har de på deg?

Gikk du inn på et område som bare er for ansatte?

Eller bar du på en notatblokk og skrev opp priser? Tok du bilder?

 

Er denne ansatte en som vet at du jobbet der tidligere? Har de beskyldt eller mistenkt deg for noe tidligere?

 

Hvordan gikk denne ansatte fram da h*n beskyldte deg for spionasje? Ropte h*n på deg fra kassen, eller kom h*n bort til deg?

Ble politi/vektere kontaktet? Ble du med til stasjonen?

Eller lot de deg gå så snart fornærmelsene var overlevert?

Lenke til kommentar

Industrispionasje er en beskyldning som skal dokumenteres. Om du nå jobber en plass som har null relevanse med din nåværende arbeidsplass så har du ingen ting å frykte.

 

Blir det samme om noen på Mega beskylder med for industrispionasje for min arbeidsgiver, jeg jobber på et hotell.

Lenke til kommentar
Kommer jeg noen vei ved å anmelde han?

 

Hadde du tenkt noe slikt?: "Kjære onkel politi, jeg vil anmelde [mannen i butikken] fordi han spurte om jeg var spion."

 

Hva tror du politiet skal gjøre med den saken? Sende ut patruljebil, innhente forklaringer osv.? Det som faktisk kommer til å skje, er at politiet ser fire sekunder på anmeldelsen din og sender den i søppelbøtten - mens de tenker nøyaktig det samme om deg som PepsiCo skriver i ovenstående innlegg.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg ikke de siste innleggene er særlig konstruktive. Det må da gå an å stille spørsmål om hvilke ufinheter man skal finne seg i, uten å igjen bli møtt med ufinheter. Vær så snill å besinne dere.

 

Det er nok flere her som husker "Ludderdommen", som fastslo at man må bli dømt etter hvordan man subjektivt oppfattet situasjonen. Dersom mannen i butikken var av den oppriktige oppfatning at det foregikk industrispionasje, så er det ikke så rart at han reagerte deretter. At folk tar feil, er noe man må tåle. Det kan nok alltids stilles spørsmål om hvor mye man må tåle, selv om grensen for det her langt fra er overskredet.

Lenke til kommentar
Nå synes jeg ikke de siste innleggene er særlig konstruktive. Det må da gå an å stille spørsmål om hvilke ufinheter man skal finne seg i, uten å igjen bli møtt med ufinheter. Vær så snill å besinne dere.

 

Det er nok flere her som husker "Ludderdommen", som fastslo at man må bli dømt etter hvordan man subjektivt oppfattet situasjonen. Dersom mannen i butikken var av den oppriktige oppfatning at det foregikk industrispionasje, så er det ikke så rart at han reagerte deretter. At folk tar feil, er noe man må tåle. Det kan nok alltids stilles spørsmål om hvor mye man må tåle, selv om grensen for det her langt fra er overskredet.

 

Poenget er vel at man ikke burde opprette slike tulletråder. Selv om man ikke har den minste peiling på jus, sier det seg jo selv at det aldri noensinne vil bli gjort noe med "saken." Og om man likevel ikke innser dette, gjør man så på egen risiko.

 

Og ludderdommen gir vel ikke butikkmannen noen rett til å anklage trådstarter for å være spion. At man faktisk tror det stemmer, gjør det ikke uten videre greit (man kan jo ikke si hva som helst om andre i offentligheten, uansett om det er sant eller ikke).

Lenke til kommentar
Kommer jeg noen vei ved å anmelde han?

Hvorfor skal du anmelde han? Fordi han spurte om du spionerte? Ikke si du er så jævla taper

Hvis du går rundt på en butikk og spør etter pris, så kommer noen bort til deg og sier: Driver du på med spionasje her? WTF ville du tenkt da? Han kunne jo like godt kalt deg for en jævla snokende hæstkuk uten at det ville vært værre...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...