Gå til innhold

Hardcore datamaskin til videoredigering

Anbefalte innlegg

Problemstilling: Den gamle, forferdelig dårlige IBM-maskina til kjæresten min er ikke bra nok til video- og bilderedigering. Dama mi driver med video- og bilderedigering. Maskina mi er bra nok til video- og bilderedigering. Jeg vil ha maskina mi i fred.

Etter en del kvelder foran TV-en(BLÆÆÆÆ) siden jenta mi trenger å leke med videoene sine, har jeg gått lei. Dette må gjøres noe med. Men hva? Løsningen er ganske enkel: Overtale hu til å kjøpe en egen pc. Siden hu tydeligvis har fått 20 000 av bestemora si, var ikke det noen vanskelig oppgave. Hu kjøpte forøvrig også en ny telefon. Nokia 5310, for å være presis.

Alt ble forøvrig kjøpt på Netshop, for der får man med sjokolade :)(Nei, jeg tuller ikke). Lista over komponentene i maskina:

-MIST Oghma (tastatur)

-MIST 500W modulær PSU

-Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz 1333Mhz 12MB cache (orig. kjøler)

-Lian Li PC7BSCANDV3 Miditower (svart)

-Logitech X-230 Høyttalere (2.1 32W RMS)

-Western Digital VelociRaptor 150GB S-ATA (16MB cache 10000RPM)

-2x Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA 32MB cache

-Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S (SATA Dual layer)

-Samsung 20" LCD SyncMaster 2032BW (1680x1050,3000:1, 2ms DVI/VGA)

-ASUS P5Q (P45, Socket-775, DDR2, GbLAN, Firewire, PCI-Ex(2.0))

-Club3D Geforce 8800GTS 512MB

-Lian Li Frontdeksel, CD/DVD Alu. Sort

-Netgear WG311IS 11G(Trådløst nettverkskort for PCI 54mbps)

-2x OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC (Dual Channel PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18))

Mao, kraftig quad core prosessor og 8 GB RAM til redigering, og 8800GTS 512 hvis hu skal spille.

Jeg fikk også noen leketøy til XPS-en min som takk for hjelpa :) Det jeg fikk var en TB-disk fra Samsung og et kabelstrømpe-kit. Fikk også "flinke, snille nerden min som hjelper meg masse"-sex, men det er en annen historie :)

Det blir ingen unboxing-bilder, men så fort jeg får tak i kabel til kameraet, skal jeg legge opp bilder av bygginga og resultatet. Det er ferdig bygget, men harddiskene blir ikke oppdaget i BIOS eller under Vista-installasjonen. Hvis noen har forslag til løsning, så ikke nøl med å svare i DENNE tråden

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...