GrevenLight Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei, er under 18 og for en stund siden drev jeg og røyket. En gang jeg og noen kompiser var i byen, sammtidig som jeg var veldig stresset og nervøs for ett eller annet, husker ikke helt. Men det førte til at jeg måtte ha en Sigarett. Spurte en av kompisene mine om han ble med på og ta en Sigarett. Da sa han Nei, er du gal, det er jo masse politi her. Da kom pluttselig en av mine andre venner og sa at det var lovelig og oss og ha røyk og røyke, og at politiet ikke kunne ta det fra oss. Han sa bare at det var ulovelig og kjøpe til oss, og at det var ulovelig at vi kjøpte. Har gått rundt og tenkt litt på dette, og tenkte jeg skulle spørre her. Er dette sant, kan jeg gå rundt på gaten foran politiet uten at de kan gjøre meg noe? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det er ulovlig å selge tobakksvarer til noen som er under 18, men det er hverken ulovlig for deg å ha det eller å røyke det. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Takk, det var egentlig alt Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Du kan risikere at politiet tar det fra deg alikevel, skjedd med meg med alkohol mange ganger. Selv når flaskene ikke er åpnet, med mindre du er en fjortiss tror jeg ikke politiet bryr seg om at du røyker uansett, aldri sagt noe til meg ihvertfall, verken nå eller når jeg var 14 år.. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Alkohol er noe litt annet enn røyk da... Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Ja, kjenner mange som har blitt stoppet av politiet bare fordi de sitter og koser seg med litt øl i frognerparken:) Men nå er det jo ikke lovlig og drikke offentlig da. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Lovlig, ja - men ikke desto mindre dumt. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Alkohol er noe litt annet enn røyk da... 18 års grense på begge deler da -.- Lenke til kommentar
frevild Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Alkohol er noe litt annet enn røyk da... 18 års grense på begge deler da -.- At aldersgrensen for erverv er den samme, betyr da ikke at politiet har samme rett til å gripe inn. Og det er forresten ikke slik at man har rett til å drikke alkohol på offentlige steder selv om man har rundet 18. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Snakker ikke om å drikke alkohol, men å ha det på seg, uåpnet Lenke til kommentar
ptta Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Er ikke sånn at man uten videre har lov til å gå rundt med uåpnet Alkohol heller skjønner du, er for eksempel ikke lov å gå med en uåpnet flaske i hånda, hvis den samme flaska ligger i ryggsekken er derimot saken en litt annen... Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hva er forskjellen på en uåpnet flaske whiskey i hånda og en i pol pose som blir bært av person under 18? eller øl? Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Er ikke sånn at man uten videre har lov til å gå rundt med uåpnet Alkohol heller skjønner du, er for eksempel ikke lov å gå med en uåpnet flaske i hånda, hvis den samme flaska ligger i ryggsekken er derimot saken en litt annen... Kan du bevise dette? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Er ikke sånn at man uten videre har lov til å gå rundt med uåpnet Alkohol heller skjønner du, er for eksempel ikke lov å gå med en uåpnet flaske i hånda, hvis den samme flaska ligger i ryggsekken er derimot saken en litt annen... Så hvis du har vært på butikken MÅ du kjøpe pose for å få lov til å ta med deg ølen hjem? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Uåpnet, sier han. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Lovens-lange arm sier at du kan gå rundt med en uåpnet øl flaske, så lenge den ikke er åpnet. Så at noen blir stoppet kan vel ha noe med at Politiet mistenker deg som en person under 18 år, vel å merke går du vel rundt med flaska, for å drikke den.. Men ingen fasit. Men iallefall tidligere kunne man stå på et komme lokk og ta seg en øl, men vil tro denne loven er endret. Med tanke på at det var vel endel "pøbler" som prøvde seg ut. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Er ikke du 13? Hvorfor røyker du da? Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Røyker ikke, gjorde det. Var nyskjerrig og pluttselig var jeg avhengi. Sånn som de fleste starter. Men det det er vel ganske OT og diskutere øl i denne tråden. Lag deres egen Neida Det er ulovlig å selge tobakksvarer til noen som er under 18, men det er hverken ulovlig for deg å ha det eller å røyke det. Men er det ulovelig og kjøpe til seg selv vis man er under atten? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Du er 13, har allerede begynnt å røykt, blitt avhengig og klart å slutte Tviler stekt på at du har blitt avhengig, bare noe du tror. (beklager, men det er sånn det er) Eg begynnte selv å røyke når eg var 13, slutta når eg ble 16. Vil si at eg var avhengig da. Ikke begynn med snus istedefor gutt! Btw: Når du blir stresset så ikke ta en røyk, det fører til at du kansje kommer til å begynne igjen. (beklager hvis dette ble en "alvorsprat") Endret 11. oktober 2008 av KNB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå