Gå til innhold

Bra å spise "baconsnacks"?

Anbefalte innlegg

Er det lurt å spise baconsnacks i sammenheng med trening for å bygge muskler?

Og da tenker jeg på snacks som er laget med ekte baconsvor.

• Kims Bacongull
  • Euro-shopper "Baconsnacks"
  • "Fleskesvor"

Osv...

Jeg så på pakken at det var rundt 70% proteiner, en del fett og andre stoffer :p Den første tanken min var: Er dette et mulig proteintilskudd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke ekspert på dette, bare gjengir det som har blitt svart tidligere i slike tråder.

Proteinet i baconsnacks er vist det som kalles noe sånt som kollagene proteiner (litt usikker på navnet). Dvs. det består av de amminosyrene som brukes til å lage hår, negler og hud. (ikke så rart, siden det er grisehud du spiser) Dette er sikkert vel og bra hvis du driver å skal "bygge" negler, men hjelper ingen ting i forhold til trening av muskler.

Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke ekspert på dette, bare gjengir det som har blitt svart tidligere i slike tråder.

Proteinet i baconsnacks er vist det som kalles noe sånt som kollagene proteiner (litt usikker på navnet). Dvs. det består av de amminosyrene som brukes til å lage hår, negler og hud. (ikke så rart, siden det er grisehud du spiser) Dette er sikkert vel og bra hvis du driver å skal "bygge" negler, men hjelper ingen ting i forhold til trening av muskler.

Det stemmer at det bare er kolagene proteiner i baconsvor. Baconsvor er grisehud som er fritert i fett, så tviler på at disse proteinene gjør så mye bra for huden eller neglene dine. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...