Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Diverse blåskjermer etc. med min Mythos A15 - Vista 64-bit


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil ikke forklare så mye her. Jeg ser helst at jeg får veiledning til hva jeg bør poste til dere. Jeg har og sendt en e-post til Zepto som sendte meg PC-en, men tror jeg kan få god hjelp her og ;) . Jeg kopierer derfor inn e-posten jeg sendte til Zepto samt at jeg legger ved to logger jeg fant i Windows/Minidump og som jeg deretter debugget med WindBg. Jeg gir dere gjerne andre logger dere evt. spør om.

 

Skjønner forresten ikke hvorfor det kun er er to filer i Minidump, har jo hatt flere blåskjermer enn to, blåskjermene har vært noe ulike og har ikke merket meg stort hva som har stått på alle ... En av dem var såpass spesielt at den scrollet seg nedover med ett og ett tall som ble vist på linjer diagonalt nedover, og med en lengre beskjed på toppen jeg ikke fikk med meg ...

 

Jeg kommer til å oppdatere posten underveis, gå nedover i posten for å se oppdateringer.

 

Takk for all hjelp!

 

 

E-post til Zepto: (Oppsummering på slutten)

 

Hei.

 

Jeg fikk for noen dager siden min Mythos A15 levert til meg. Jeg kjøpte den på et spesialtilbud som dere i Zepto ga meg grunnet at den første maskinen jeg kjøpte fra dere hadde feil som ikke ble dekket av garantien. Dette dreide seg om en Znote 6214W som ble kjøpt gjennom Netshop.

 

Den første dagen virket PC-en veldig grei å ha med å gjøre, men etter det har en rekke feil inntruffet. Flere blåskjermer, restarter, ”frysninger” og diverse oppstartsproblemer. Problemet mitt er jo dog å finne ut om dette er faktiske problemer med operativsystemet Vista (Home Premium, 64-bit), men det tenkte jeg dere kunne hjelpe med å finne ut.

 

PC-en har blitt behandlet bra, under normale forhold. Ingen tvilsomme programmer eller nettsider er installert eller besøkt. Så det er kun snakk om programmer som Skype, Firefox, Opera, SmartFTP etc. Av spill har jeg hittil fått installert World of Warcraft, en demo av Pro Evolution Soccer 09 og Team Fortress 2. Jeg har avinstallert Bullguard, etter at jeg kun har hatt problemer med dette forhåndsinstallerte programmet jeg fikk sammen med PC-en (det kunne bl.a ikke laste ned oppdateringer – og det fikk feil og måtte avsluttes hver gang jeg forsøkte å få PC-en undersøkt. Jeg har i stedet installert AVG Free Antivirus. (free.avg.com). Utover dette har jeg ikke gjort noen drastiske endringer utover det å installere enkelte drivere fra deres nettsider. (ftp.zepto.dk).

 

Jeg har ikke logget problemene jeg har hatt, men jeg skal prøve å forklare så godt som mulig hva problemene går i, i det minste.

 

Jeg har generelt hatt treg oppstart av maskinen og det er hovedsakelig i tiden like etter oppstart jeg har hatt problemer. Hvis jeg først har kommet meg forbi de første 15 minuttene med problemer (om det har vært noen) har det som regel gått bra og jeg har kunnet avslutte maskinen normalt. Jeg har for eksempel ved to anledninger kunnet spille Team Fortress 2 i flere timer, for deretter å avslutte maskinen normalt.

 

Under oppstart har det vært treghet, den har for eksempel hatt mørk skjerm i lang tid etter jeg har slått den på, før Mythos-logoen som vises under oppstarten kommer frem. Enkelte ganger har den ikke kommet noe lenger uantsett, selv om jeg har gitt den 5-10 minutter på å komme seg forbi den svarte skjermen, så etter den ventetiden har jeg vært nødt til å skru av PC-en for deretter forsøke å starte opp på nytt igjen. I enkelte perioder har, hvertfall en, har det vært virkerlig ille. Den kom seg aldri forbi den svarte skjermen, jeg prøvde med batteripakke, uten batteripakke (kun med støpsel), med batteri og strøm. Det hadde ingen effekt. Så meg derfor nødt til å gi opp PC-en og forsøkte heller igjen halvannen time senere. Da kom den seg videre.

 

Blåskjermene har ikke vært under spilling. Ikke de første hvertfall, de har som regel kommet i løpet av det første kvarteret, etter maskinen har blitt skrudd på, en av dem kom og under selve oppstarten av maskinen. Den fikk riktignok blåskjerm under spilling en gang, men det var etter flere andre blåskjermer og problemer, maskinen hadde heller ikke da vært på så lenge (nettopp på grunn av at problemer hindret meg i å få startet PC-en uten problemer. Og jeg har som sagt kunnet spille Team Fortress 2 i lang tid uten problemer, så for meg virker det ikke å være et skjermkortproblem, prosessorproblem eller overopphetingsproblem i det minste.

 

Andre problemer har rett og slett vært at PC-en har sluttet å virke eller plutselig restartet, dette har som regel og skjedd under oppstart. I situasjonene hvor bildet har fryst seg, har jeg prøvd å gi den ti minutter å komme seg tilbake på, uten at det har hjulpet.

 

Jeg har søkt gjennom maskinen med AVG Free og den fant ingen infeksjoner. Kort tid etter den første blåskjermen kjørte jeg og en test av minne/ram med Windows Vista sin egen minnetest, denne oppdaget ingen feil. Jeg har nå, to-tre dager senere, funnet frem driver-CD-en som fulgte med maskinen og bootet opp med den for å kjøre Memtest86 v2.01. Den stoppet opp 25 minutter etter teststart. Jeg har lastet opp et bilde her av hvordan det ser ut. Slik har den nå stått i godt over en time, får vel snart slå den av. Bilde: http://bildr.no/view/265934

 

Jeg kommer ikke på stort mer å skrive nå, dere får nesten bare spørre meg om det dere trenger å vite evt. Mer om, så skal jeg svare så godt jeg kan. Forrige gang var hvertfall problemet at jeg ikke fikk gjort noe med problemene raskt nok, nå vil jeg få fikset problemene kjappere.

 

Jeg har ikke fått tatt noen bilder av blåskjermene og har ikke notert meg hva som har stått på dem, men så snart jeg får den neste, skal jeg prøve å få tatt et bilde av det, sende med en feilrapport el.

 

 

 

Den korte oppsummeringen har jeg latt være utenfor spoileren for enkelhetens skyld ...

 

Kort oppsummering:

- Maskinen er bare noen dager gammel

- Problem med blåskjermer, restarter etc. virker ikke å være relatert til grafikkytelse (skjermkort) eller prosessorbruk. Da svært få av problemene har vært under spilling, men heller før den i det hele tatt kommer i gang.

- Kjørte en minnetest med Windows Vista sin test undersøkelse som ikke fant noen feil, kjørte deretter minnetest noen dager senere med Memtest86 v2.01 fra deres Driver-CD denne stoppet etter 25 minutter: http://bildr.no/view/265934

 

E-post nummer 2 sendt til Zepto (bare en kort oppdatering på hvordan det gikk med Memtest)

 

Hei, en kjapp oppdatering på morgenkvisten. Jeg restartet maskinen i går og lot den prøve Memtest på nytt. Denne gangen har den klart testen feilfritt og gjort 6 passes. Så da kan det vel ikke være snakk om noen minnefeil heller.

 

Mvh Preben

 

 

Felles for loggene: Virker å være en feil med ntkrnlmp.exe.

 

 

 

Logger:

db_Mini100508_01.txt

db_Mini100508_02.txt

 

 

 

--------------------------------------------

OPPDATERING #1 - 07. Okt 2008 - 02:10

--------------------------------------------

Like etter jeg skrev dette innlegget, fikk jeg en ny blåskjerm, blåskjermen forsvant ikke og jeg muligheten til å fange opp sjarmtrollet på kamera. Her er bilde:

zepto_mythos_feil_preben.jpg

 

Jeg kan selvfølgelig prøve tipsene som blir gitt der, men akkurat nå har jeg problemer med å få startet opp PC-en igjen og jeg vil ikke presse på med for tvungne avslutninger. Jeg prøver å være tålmodig og gir den lang tid på å komme seg, men det ser ikke ut til å ha noen virkning. Virker som den rett og slett bare avbryter oppstarten underveis og stopper helt opp, som beskrevet i den første e-posten sendt til Zepto.

 

 

--------------------------------------------

OPPDATERING #2 - 07. Okt 2008 - 19:15

--------------------------------------------

Denne oppdateringen er i post #4 lenger ned på siden

 

 

--------------------------------------------

OPPDATERING #3 - 13. Okt 2008 - 00:50

--------------------------------------------

Denne oppdateringen er i post #5 lenger ned på siden

 

 

------------------------------

Som sagt: si fra hvis det er noe mer dere trenger!

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det var sent, og grunnen til at jeg svarer nå er fordi jeg forsov meg ... Men ja, jeg skal titte på det, jeg tviler sterkt på at det kan dreie seg om virus, men jeg har merket meg at Windows alltid vil konfigurere innstillinger for oppdateringer hele tiden når den starter (men virker ikke som det skjer hver eneste gang, men relativt ofte). Enten laster maskinen min ned nye (gamle) oppdateringer hver dag, eller så har vel noe gått galt med en oppdatering.

 

Jeg skal se på den muligheten senere som sagt, men ikke før jeg kommer hjem senere i dag og får slått på maskinen ...

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Hei. Jeg gikk gjennom programmet for problemrapporter på Vista og fant et interessant problem som har gjentatt seg flere ganger. En mulig sammenheng?

 

problem_zepto.jpg

 

Detaljene som var om dette problemet:

 

Problemsignatur

Problemhendelsesnavn: CbsPackageServicingFailure

Stack Version: 6.0.6001.18000

Package: Microsoft-Windows-Client-LanguagePack-Package~31bf3856ad364e35~amd64~de-DE~6.0.6000.16386

Status: 80070490

Failure Source: CBS Other

Start State: Installed

Target State: Absent

OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.768.3

ID for nasjonal innstilling: 1044

 

Ekstra informasjon om problemet

Minneområde-ID: 172822841

 

 

Lenke til kommentar

En ny e-post har blitt sendt til Zepto, det utviklet seg til å bli et referat over feil. Jeg gadd ikke skrive om underveis...

 

 

Hei igjen, en liten oppdatering.

 

Legger ved noen flere logger som er laget ved hjelp av WinDBG, hentet fra .dmp-filene i mappen Minidump. 3 av dem er vel så og si identiske. Men den fjerde skiller seg ut. (Mini101208-02.txt)

 

Legger og ved et bilde. Vet ikke om det er noen sammenheng, men ser at Windows Modules Installer har hatt en del problemer hvertfall. Men har jo ikke vært stort av dem nå i det siste heldigvis, men som dere ser; ekstremt på starten. Alle blåskjermene, de uventede avslutningene er ikke listet opp på det bildet, kun de blåskjermene, restartene jeg har fått logger fra. Er ikke alle som har latt seg logge ser det ut som. Den blåskjermen jeg sendte dere bilde av tidligere f.eks var en slik en. Under dumping har nemlig de blåskjermene som ikke har forsvunnet, stoppet på 70 under dumping av fysisk minne.

 

 

Nå må jeg avbryte her. Mens jeg skrev denne e-posten. Blåskjerm. (Takk Gmail for autolagring av e-poster) Jeg syntes ikke den var helt lik som de andre og prøvde å finne frem kameraet. Rakk ikke det dessverre. Mens jeg sitter her (på en annen PC) kan jeg jo gi dere fortløpende oppdatering på hva som skjer.

 

Nå har den restartet etter blåskjermen, men kommer seg ikke forbi den ene oppstartsmeldingen hvor det bl.a står: RealTek (etc...) Press Shift+F10 to configure .... Slik har den nå vært i 10 minutter og jeg ser meg nødt til å skru den av.

 

Jeg slo den nå av og startet den på nytt. Men nå er skjermen kun svart. Lysene som indikerer at maskinen er på lyser, så den er på ... 10 nye minutter har gått og jeg tar sjansen på å slå den av igjen ... Slo den nå på igjen, men samme problem, helt svart skjerm. Dette er helt klart et eksempel på hvordan oppstartsproblemene jeg har opplevd har vært tidligere. Om jeg ikke snart får skrudd den på igjen, får jeg dessverre ikke sendt dere de vedleggene jeg skulle sende dere heller ... Slo den nettopp av igjen, deretter på. Men skjermen er fortsatt like svart.

 

Forrige gang lot jeg den være avslått, urørt en stund, og det hjalp den gangen. Samtidig som jeg ikke kan skjønne at det kan ha noen effekt. I og med at jeg ikke synes det minner om overopphetingsproblemer. Har igjen kunnet spille spill uten problemer noen timer.

 

Nå har jeg latt den være av 5-15 minutter. Slo den på igjen. Den kom nå til en annen feilmeldings-hvordan-vil-du-starte-windows-feilmeny enn det som har vært vanlig. Så tok bilde av den. Men den har i det minste kommet seg inn igjen til skrivebordet.

 

Brilliant. Den fikk nå en ny blåskjerm. Det sto vel noe sånt som IRQL not less or equal. Og blåskjermskoden var 0xA eller 0x00000A. Maskinen har nå igjen restartet.

 

Under restart fikk den denne gangen en ny blåskjerm før Vista fikk ønsket meg velkommen ...

 

Nå har den restartet fra blåskjermen igjen og skjermen er igjen helt svart uten tegn til liv.

 

Det blir vanskelig å få sendt dere vedleggene tror jeg. Men gir det nytt forsøk.

 

Lot den igjen være av 15 minutter. Men igjen er det kun svart skjerm i flere minutter.

 

Slo den av igjen, deretter på. Kun svart skjerm. (Beklager handlingsreferatet denne e-posten har utviklet seg til, men dere får det hvertfall detaljert og forstår forhåpentligvis hvordan jeg misliker situasjonen... )

 

Slo den av og på igjen. Nok en gang har den kommet seg inn i Vista. Jeg skal prøve å få ut de seneste feilmeldingene!

 

Vel. Fikk ut de loggene jeg hadde klargjort for dere før maskinen igjen fikk en ny blåskjerm. Denne blåskjermen fikk jeg tatt bilde av.

 

Jeg fikk og tatt ut de to nyeste .dmp-filene fra blåskjermene ut på minnepenn, det inkluderer ikke den jeg fikk tatt bilde av i og med at jeg ikke gidder starte opp den maskinen mer i dag, den lagret sikkert heller ikke noen fil på maskinen, i og med at det ikke kom opp noen dumping av fysisk minne der. Jeg orker heller ikke styre med å installere WinDBG på denne maskinen og, så dem får dere nesten debugge selv. 2 .dmp-filer. 4 .txt-filer og en hel del bilder følger altså med denne e-posten.

 

Jeg skal innrømme at jeg etter å ha skrevet forrige avsnitt ga PC-en nok en sjanse. Men i det jeg skulle lagre den ene av de to dumpene som txt-filer. Sluttet maskinen å svare, den har ikke svart på flere minutter. dvs, den reagerer ikke på at jeg flytter på musen, ikke at jeg trykker på tastene, ikke crtl-alt-del, ingenting. Så dere må som sagt debugge .dmp-filene selv. Har latt den stå over 20 minutter nå, den er fortsatt like "fryst". Slår den av.

 

Prøvde forresten å slå av Memory caching i BIOS her om dagen (tips fra en blåskjermene), men fant ikke alternativ for dette i BIOS.

 

Kan prøve tipset om å reparere Windows i morgen.

 

Beklager hvordan denne e-posten ble et eneste referat, men jeg er trøtt og vil at dere skal få ny informasjon så fort som mulig for at dette skal løse seg.

 

 

Igjen. Kom gjerne med tips til hvordan jeg kan feilsøke for dere herfra, om dere vil ha noen andre logger etc.

 

Mvh Preben

Mini101108_01.txt

Mini101108_02.txt

Mini101208_01.txt

Mini101208_02.txt

dmpfiler.zip

oppstartsalternativer.jpg

bl_skjerm_3d.jpg

Lenke til kommentar

Kjør en memtest 2.01

Fungerer bios greit? F12 eller annen relevant tast for å komme inn.

 

Om problemet ikke ligger i skjermkortet så er det nok en av de andre komponentene, i og med det er bærbar så er man litt begrenset når det gjelder feilsøkingen, men kjør også :

 

S.M.A.R.T. status (hdtune).

Sjekk temperatur i bios og rapporter om den er unormal høy (om du har muligheten).

 

Hvis alt over sjekker ut så kan du prøve å kjøre en Live Ubuntu cd (eller annen linux program) kommer du inn og alt fungerer som det skal så må du nok reparere windows partisjonen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har vært dårlig på å oppdatere her. Det beklager jeg.

 

Uantsett, det endte med at jeg leverte inn min bærbare. Den har nå vært inne i rundt en uke og kommer i dag hjem. Fikk e-post i går at den var på vei tilbake fra dem.

 

I e-posten jeg fikk sto det kjapt at de hadde satt inn nytt GFX-kort og nytt minne. Maskinen hadde bestått harddisktesten og en 3d-test flere ganger uten blåskjerm.

 

Tror dere at problemet er løst? Jeg er nemlig skeptisk på grunn av at jeg selv testet minne 2-3 dager etter første problemet med memtest86 og minnet passerte 6 ganger uten feil. Jeg tror heller ikke at det var et skjermkortproblem i og med at blåskjermene eller andre problemene ikke hadde noen sammmenheng med hvilke programmer man hadde oppe. Var f.eks flere blåskjermer når jeg ikke spilte spill. Men jeg vet jo ikke, kan det likevel være skjermkortet eller minnet som var problemet? Blåskjermene var jo ganske tilfeldige, kunne ha 2-3 dager uten problemer, så at de ikke fikk blåskjerm når de testet den kan jo ha vært flaks.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Det er veldig vanskelig å si om det var nettop dette men det er faktisk mulig at Software som memtest 86 ikke greier å framprovesere minnefeil under visse omstendigheter (nemlig hvor systemet blir grundig stresset noe memtest ikke gjør).

 

Utifra hva som har blitt gjort så tror jeg at ting bør ordne seg, du kan jo komme med en oppdatering på hvordan det har gått.

Lenke til kommentar

Ja. Hittil har PC-en oppført seg bra. Det jeg syntes var merkerlig var at i systemloggen til Windows står det at de kun har hatt PC-en på i 15 minutter den 30. Oktober (systemloggen tar vel ikke med evt. andre boot-ups), neste oppstart var 6. Oktober når jeg fikk PC-en. Men de har vel kanskje egne måter å starte opp maskinen på el. under reperasjon? For virker hvertfall merkerlig at de kun har startet opp maskinen ordentlig en gang og har likevel klart å gjennomføre en 3d-test.

 

Sier fra hvis noen problemer dukker opp igjen hvertfall :)

Lenke til kommentar

Fikset? Hah!

 

Startet opp Team Fortress 2 for en stund siden og hadde det hyggelig med en venn mens vi snakket over Teamspeak. Så kom den; blåskjermen med feilkode 0x7F, dette var klokken 23:35. Når PC-en restarter etter å ha vist meg blåskjermen spør den meg hvordan jeg vil starte opp. Jeg velger sikkermodus og tar en restart derfra for å få en "god" restart til vanlig Windows. Etter den var kommet inn på skrivebordet og holdt på å laste inn alle mulige oppstartsprogrammer etc. får den svart skjerm og deretter uventet restart.

 

Den ber meg velge oppstartsmåte på grunn av feilen og jeg velger sikkermodus for deretter å restarte derfra igjen. Denne gangen får den lastet inn alt når den kommer tilbake til normal Windows. Jeg bestemte meg for å starte opp Teamspeak, deretter TF2 igjen, når jeg så at menyen til TF2 var oppe gikk jeg for å finne kameraet for å evt. ta bilde av nye problemer. De viste seg å være nærmere enn jeg ante for da jeg kom tilbake igjen holdt den på å dumpe fysisk minne fra en annen blåskjerm, jeg rakk ikke se feilkoden, men det var definitivt en annen stop-kode og denne nevnte og en fil.

 

Etter den restartet fra den blåskjermen skjedde det ikke noe, ingenting. Det var kun en svart skjerm, det skjedde ingenting. Hørte bare viften som holdt på. Den var svart siden den forrige nevnte blåskjerm som var 23:47. Nå er klokken 00:13. Jeg ser meg nødt til å tvinge maskinen av.

 

00:18 - Slo maskinen på igjen og startet i sikkermodus. Blåskjermen kom nå i sikkermodus, mens den lastet skrivebordet. Rakk ikke ta bilde, altfor lang lukkertid, så vanskelig å se noe på det. Men jeg tror det var 0x4F feilkode, ingen fil nevnt. Restart.

 

Under boot-up nå ser den ut til å ha stoppet ved et av boot-up-stegene. Den aller første teksten jeg pleier å se etter "Mythos"-logoen har vist seg like etter maskinen blir slått på.

 

Jeg lar den stå slik en stund for å se om det er fremgang.

 

00:29 - Jeg tvinger maskinen av

00:40 - Starter maskinen igjen, sikkermodus, deretter restart til vanlig.

00:47 - Hittil ingen problemer

00:59 - Fortsatt ingen flere problemer, har lagt ved en .zip-fil med 3 debuggede .dmp-filer i .txt-format.

 

 

(Denne posten blir oppdatert fortløpende)

 

 

Hva nå?

Windbg_110908_3.zip

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Det virker for meg som om det ikke kan ha noe å gjøre med AVG. For før dette benyttet jeg meg av Bullguard (som kom forhåndsinstallert på maskinen) og hadde problemer da og. Så at det er på grunn av AVG i mitt tilfelle tror jeg ikke.

 

Sitter du og med en Mythos A15 forresten?

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Er rimelig sikker på at du blir kvitt problemene dine med å skru av DEP.

To av dine tre siste dumps er det hl2.exe som crasher systemet.

Mulig du har annen programvare som trigger DEP violation også.

 

Prøv det ut med å ..

I en administrativ command promt slå av DEP med:

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff

 

http://www.google.no/search?q=hl2.exe+cras...;hl=no&sa=2

Lenke til kommentar
Jeg har og problemet med at den mener hl2.exe visstnok har avsluttet unormalt. Men hvordan kan det ha noe med blåskjermene å gjøre? Blåskjermene ser ut til å komme helt tilfeldig og med flere dagers mellomrom og om du ser på tidligere minnedumper vil du se at problemet kan oppstå under stort sett hvilket som helst program og det neste som skjer er som regel store oppstartsproblemer. Takk for at du prøver å hjelpe, men hvordan kan det problemet ha noe med alle de andre problemene å gjøre?
Lenke til kommentar

Ok. Vi får satse på det, har gjort som du sier nå. Men etter å ha lest litt på wikipedia, er det ikke nok å nøye seg med "Optin" eller vil ikke det fikse problemet. For har forstått det slik at det er en type sikkerhetsfunksjon.

 

Har som sagt gjort det nå. Litt vanskelig å se om det løser blåskjermene da, i og med at disse kommer veldig tilfeldig, men får vel gi det noen dager, med mindre det kommer blåskjermer før det.

 

 

Redigert - nye problemer ..

09:10: Jeg tok nå en restart og når den var i ferd med å laste skrivebordet ble skjermen nå helt svart. Den har enda ikke utført en uventet restart, men det er hvertfall umulig akkurat nå å foreta noe annet enn en tvungen avslutning.

 

09:24: Etter å ha hatt den på med en svart skjerm en stund slo jeg den av og startet opp på nytt. Nå vil den ikke starte opp i det hele tatt, ingen Mythos-logo en gang - kun svart skjerm. (det skjedde og i går)

 

Ikke bare virker problemene å komme veldig tilfeldig, men når et problem først skjer i form av blåskjerm, restart eller svart skjerm så virker det å være en uendelig rekke av problemer før den virker igjen.

 

09:27: Tvang maskinen av, deretter slo den på igjen. Samme problem som over.

 

09:29: Slo maskinen av

 

09:35: Tok ut headset-tilkopling og datamus (usb) prøvde å starte opp igjen. Fortsatt kun svart skjerm når den egentlig skulle bootet opp. Slår av.

 

09:43: Tok ut batteri før jeg prøvde å starte opp maskinen igjen. Får oppstartsalternativer og velger sikkermodus. Velger deretter start maskinen på nytt fra sikkermodus.

 

09:46: Maskinen er tilbake til vanlig Windows igjen, så får vi se hvor lenge det varer...

 

12:07: Holdt på å skrive et innlegg i Opera, maskinen frøs, det skjer ingenting. Kan ikke bevege musen, den reagerer ikke på tastetrykk etc. Ser ut som jeg må slå den av om den ikke kommer til hektene igjen innen noen minutter.

 

Prøvde 2-3 ganger å starte opp, men kun svart skjerm mens oppstarten skulle vært i gang.

 

13:04: Gjør et nytt forsøk. Denne gangen er det først en svart skjerm, men den scroller bort og gir meg en hvit skjerm! (Mythos-logo etc pleier å vises på en hvit bakgrunn, men noe annet enn en hvit farge kommer ikke..

 

13:07: Kun svart skjerm etter å ha tvunget maskinen av etter forrige nevnte hvite skjerm... Tvinger den av og vil nå lå det vente lenge før jeg forsøker igjen.

 

14:15: Prøvde å starte maskinen igjen, men kun svart skjerm.

14:18: Nytt forsøk, ny svartskjerm.

14:25: Den booter opp, jeg velger sikkermodus. Restarter derfra.

14:27: Svartskjerm, tvinger den av.

14:33: Svartskjerm, tvinger den av.

14:33-14:45: Flere gjentatte forsøk, men ingen endring. Kun svartskjerm. Har tatt ut strømledning, batteri, absolutt alt og vil nå la den ligge en stund før evt. nye forsøk

14:56: Nytt forsøk, startet opp i vanlig windows med det samme. Den spurte meg ikke hva jeg ville gjøre.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

jeg fikk tilbake bsodene mine jeg også, men så disabla jeg speedstep, og nå har det gått fint.. For på maskina mi tror jeg at det har vært at når antivirusen har tatt et sånn bakgrunnssøk, så har prossesoren min gått på maks og da har jeg fått blåskjerm.. Ingen aning på hvorfor dette har skjedd, men nå funker maskina mi hvertfall:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...