Gå til innhold

[Løst]Hva slags HK funker til AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core

Anbefalte innlegg

Noen her på forumet som kan hjelpe meg å velge et bra kort for AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core.

Har selv plukket ut og kommet fram til disse to kortene

Hva slags kort av disse to er best til og overklokke med ?

Asus M3A79-T Deluxe, AMD 790FX+SB750

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=366709

MSI K9A2 Platinum, AMD 790FX

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340008

Endret av Soles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
begge vil funke

AMD 790FX er chipsetet som er laget til Phenom av AMD

Så disse 3 hovedkort støtter alså ikke AMD Phenom 9850 Black Edition ?

XFX nForce 750a, nForce 750a SLI

Asus CROSSHAIR, nforce 590 SLI

XFX GeForce 8200 m-ATX

Har de 3 hovedkortene og ingen vil boot engang fordi dem støtter ikke AMD Phenom 9850 Black Edition har jeg kansje rett eller ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Angående det at min AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core CPU skal funke med hovedkortet jeg bestilte er bare tull.

Bestilte Gigabyte 790FX-DS5 som wiak anbefalte at jeg skulle kjøpe.

Så bestilte jeg ny cpu for og være 100% sikker at det ikke va cpu som hadde tatt kveld.

Den vil ikke boot engang med nytt hovedkort og ny cpu, har testa andre skjermkort og minne.

Men ingenting skjer som sagt med pcen min, trur den har tatt sitt eget liv elr noe.

Noen dager etterpå så jeg på gigabyte siden og der sto det at AMD Phenom X4 9850 ikke er support for mitt hovedkort.

Sjekk selv her

Gigabyte 790FX-DS5 CPU Support List

Ikke mye hjelp jeg fikk her ass :( skuffet

Kanskje wiak kan fortelle meg om det funker og hva jeg skal gjøre for at det skal funke ?

Endret av Soles
Lenke til kommentar
Angående det at min AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core CPU skal funke med hovedkortet jeg bestilte er bare tull.

Bestilte Gigabyte 790FX-DS5 som wiak anbefalte at jeg skulle kjøpe.

Så bestilte jeg ny cpu for og være 100% sikker at det ikke va cpu som hadde tatt kveld.

Den vil ikke boot engang med nytt hovedkort og ny cpu, har testa andre skjermkort og minne.

Men ingenting skjer som sagt med pcen min, trur den har tatt sitt eget liv elr noe.

Noen dager etterpå så jeg på gigabyte siden og der sto det at AMD Phenom X4 9850 ikke er support for mitt hovedkort.

Sjekk selv her

Gigabyte 790FX-DS5 CPU Support List

Ikke mye hjelp jeg fikk her ass :( skuffet

Kanskje wiak kan fortelle meg om det funker og hva jeg skal gjøre for at det skal funke ?

Hvis du sjekker signaturen min her på forumet så kan du se et hovedkort som fungerer.

Jeg kjøpte det før 750SB var ute, så jeg har den gamle. Ikke at det bryr meg så mye siden jeg ikke overklokker mer enn 5% (smart sak i biosen).

Selve oppsettet jeg har her kan jeg anbefale på det varmeste, det eneste er hvis du vil ha 100% utbytte fra SSD burde du ha et eget raid kort med dedikert I/O prosessor og cache. Jeg vet ikke hvordan det er med nye southbridgen, men jeg har mistanke om at den støtter SSD bedre enn den jeg har. Og selv med denne får jeg 220/150 les og skriv. (av 240/180 max fra diskene).

EDIT: btw, ALDRI prøv å kjøre SSD fra marvell raid kontrolleren, den ga 140 les og 90 skriv, pluss at IOPS sugde villt...

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Skjønte meg veldi lite av det uanz :whistle:

Når jeg starter pcn begynner alt og starte bortsett fra dvd rom som jeg stusser litt over, har prøvd og skiftet minne i andre slots til ingen nytte. :no:

Angående det at DVD Rom blinker hele tia og funker ikke, men hvis jeg f.eks plugger ut IDE kabeln fra HK da funker den 100% men ikke hvis den er plugga til HK.

Endret av Soles
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hovedkortet jeg bestilte på nytt er XFX 8200 samme som jeg hadde før når pcen min fungerte 100% å fikk en uventet smell og lukta brent.

Noe må det være som gjør at jeg ikke får bilde på skjermen, enten så er det minne eller cpu kjøler som gjør det umulig å få bilde.

Får håpe det fungerer om noen dager når det nye hovedkortet kommer.

Mitt system:

HK: XFX GeForce 8200, DDR2, HDMI, DVI,

Socket-AM2+, m-ATX, PCI-Ex(2.0)x16

CPU: AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core

2.5 GHz Boxed, 4MB Cache, Socket AM2+, 1

GFX Kort: XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3,

PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,650Mhz

Minne: Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB

Kit w/two CL4 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

CPU Kjøler: Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet CPU

Kjøler, Socket 775/754/939/940/AM2

Noen som kan hjelpe meg skjønner ikke ka det kan være? :cry:

Har vært uten pc snart 2 månender begynner og blir frustrert over pc min, hvis ikke det nye XFX 8200 hovedkortet vil hjelpe noe særlig blir det nye systemet kasta rett i søpla.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Slik jeg leser tråden virker det som om noe er montert feil av trådstarter (kortslutning hk/chassis/monteringsskruer?).

Dvs. det blir mye dyr hw som går i søpla inntil han får noen til å hjelpe seg.

@Soles:

Når en rimelg erfaren bruker som wiak har opptil flere hk fra Gigabyte og tilsvarende oppsett, hvor smart er det da å legge "skylda" på han for at du ikke får liv i din hw?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Fikk HK XFX 8200 i dag så startet pcen normalt og så fikk jeg en blå skjerm med en melding [Memory dump] (nv_dsp4) + masse hvite prikker både i BIOS og sikkermodus.

Så putta jeg inn Win XP cda for og instalere XP på nytt, instalasjonen funket helt fint men så plutselig slo pcen av seg selv helt uten videre ihvertfall 3 ganger.

Etter det slo jeg av pcen å tok ut hovedstrøm kabeln til strømforsyninga og etter det ville ikke pcen gi respons til skjermen igjen :hmm:

Er det noen i Bodø område som kan mye innen hjemmelaga pcer ta kontakt på PM ?

Eller så sender jeg inn pcen til et firma som reparer datamaskiner her i Bodø.

Har egentlig rett til og sende hele pcen til komplett der jeg har bestilt alt av pc deler, så får f.eks dem se over pcen og sette inn nytt system utenat jeg skal betale mere enn det jeg har gjort så langt.

Endret av Soles
Lenke til kommentar

Bevis at det funker

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=446599

jeg bruker BIOS F5

og ja hva PSU har du?

min ville ikke booted når jeg hadde Hiper 580W Blå (mindre en <360W på 12v)

funka utmerket med Corsair 620HX og Mist 600W (fordi begge har over >500W på 12v

mitt oppsett

AMD Phenom 9850 Black Edition

Gigabyte GA-MA790FX-DS5 (BIOS F5)

OCZ Gold XTC 4GB Dual Channel (2x2048MB)

Sapphire Radeon HD 4870 512MB

Corsair 620HX

Windows Vista Home Premium SP1 64-bit

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Har en Northq Black Magic Flex 850W Psu

Tror det holder i massevis til det systemet jeg har til nå.

Sender heller alt av pc deler tilbake til komplett siden jeg har rett til reklamasjon, så får dem heller ordne en ny pc og nytt kabinett :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...