Gå til innhold

"The Ultimate" pc case! - Kommentartråd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert mye bra løsninger der, nå er det bare å få dem ut i praksis. ;)

Men angående materialer:

Det jeg vil anbefalle er anten MDF plater, eller skikkelig kryssfiner. Går også med hobbyplater, men disse har en tendens til å vri seg eller sprekke.

Anbefaller å bruke 18mm på MDF, og egentlig det samme på kryssfiner, men kan eventuelt gå litt ned på tykkelsen der, men ikke tynnere enn 12mm og det er på grensen det også.

Det som er viktig er å ha skikkelig verktøy til å kutte met, slik att alt blir rett og at du kan få det i 90 grader på vinklene. Endaviktigere er forborring, ellers sprekker eller buler det garantert!

Hvordan skal du løse baksiden når det kommet til opninger til kort og koblinger? Skal du kutte det ut selv, eller bruke en hovedkort-plate fra ett annet kabinett?

Lykke til hvertfall! Det er bare å sette igang, jeg har hvertfall aldri angret på at jeg begynte med modding, har alltid noe å gjøre, og det er aldri kjedelg!

- Ashaman

Lenke til kommentar
Sikkert mye bra løsninger der, nå er det bare å få dem ut i praksis. ;)

Men angående materialer:

Det jeg vil anbefalle er anten MDF plater, eller skikkelig kryssfiner. Går også med hobbyplater, men disse har en tendens til å vri seg eller sprekke.

Anbefaller å bruke 18mm på MDF, og egentlig det samme på kryssfiner, men kan eventuelt gå litt ned på tykkelsen der, men ikke tynnere enn 12mm og det er på grensen det også.

Det som er viktig er å ha skikkelig verktøy til å kutte met, slik att alt blir rett og at du kan få det i 90 grader på vinklene. Endaviktigere er forborring, ellers sprekker eller buler det garantert!

Hvordan skal du løse baksiden når det kommet til opninger til kort og koblinger? Skal du kutte det ut selv, eller bruke en hovedkort-plate fra ett annet kabinett?

Lykke til hvertfall! Det er bare å sette igang, jeg har hvertfall aldri angret på at jeg begynte med modding, har alltid noe å gjøre, og det er aldri kjedelg!

- Ashaman

takk for svar!

jeg viste det var noe jeg hadde glemt å si. jeg har tenkt å kjøpe en hovedkortplate. å lage noe selv hadde vært litt vanskelig.

jeg tar meg enda litt tid før jeg bestemmer meg om materiale, siden jeg ikke er ferdig med teinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...