Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er forhold til en slektning galt?


Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Hei_*

Er det galt å være sammen med en slektning? Ikke nær slektning, men tremenning, firmenning, osv..? Liker en jente veldig godt som er tremenningen min... Vi har rota sammen før osv...

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke problemet. Hadde det vrt fetter/kusine eller "nær slekt" hadde det vært noe annet, men hvor mange har et nært familieforhold til tremenningene sine? Jeg har vel noen-og-åtti tremenninger, og noen av dem ar jeg sett en gang. (De jeg har sett i det hele tatt.) Så lenge dere ikke henger veldig mye sammen i familiesammenhenger, der resten av familien er til stede også, ser jeg ikke problemet. Om dere derimot pleier å feire jul/bursdager osv. sammen i en familiesetting kan det jo bli noe sært. I hvert fall for de andre som er til stede. :p

Lenke til kommentar

Tremenning er no vel så langt ut at det ikkje gjer noko meinar eg.

 

Jeg skjønner ikke problemet. Hadde det vrt fetter/kusine eller "nær slekt" hadde det vært noe annet, men hvor mange har et nært familieforhold til tremenningene sine? Jeg har vel noen-og-åtti tremenninger, og noen av dem ar jeg sett en gang. (De jeg har sett i det hele tatt.) Så lenge dere ikke henger veldig mye sammen i familiesammenhenger, der resten av familien er til stede også, ser jeg ikke problemet. Om dere derimot pleier å feire jul/bursdager osv. sammen i en familiesetting kan det jo bli noe sært. I hvert fall for de andre som er til stede. :p

 

Kva med den dagen dei blir gift og skal kanskje invitere nokon. Eller blir inviterte til eit anna selskap. Da må dei jo stå fram :ph34r:

 

Lenke til kommentar
For å svare trådstarter : lovlig sett, er det vel lovlig. Men moralsk sett : Feil/galt, kall det hva du vil. Ikke bra ihvertfall

Hvorfor?

 

Ifølge resten av postene i denne tråden er det visst ikke så ille. Nå vet ikke jeg hva slags forhold de har til familien, men jeg mener det blir for nære. La oss sette det litt på spissen, så kan din fetter bli din svigerfar! Er ikke noen ønskesituasjon for meg ihvertfall. Og jeg trodde heller ikke at dette var så almennt akseptert.

Lenke til kommentar

Ah, beklager, det er jeg som blingser!

 

Men, jeg er fremdeles av den mening at det er for nærme. Dersom man kan si seg i familie med personen på en eller annen måte (kusine, tremenning, whatever) så er det galt. Firmenning blir derimot så langt ute at det tror jeg ikke jeg hadde sagt noe på

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...