andreasoverland Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Bruker: andreasoverland Utfordring: Legge ut 20 bilder i èn serie: Ting jeg finner i/ved fjera, fotografert på ei svart bok der og da Deltakernivå: Entusiast Utstyr: Canon EOS 1Ds3, Canon TS-E 90mm f/2.8 Jeg skal prøve å laste opp 20 bilder, med samme tema og motivtype. Bildene tar jeg i fjæra ute ved Fornebu, og de skal være av noe jeg finner der, og som bakgrunn bruker jeg en svart liten bok. Bildene croppes kvadratisk fra sentrum og ut til kantene. I dag ble det etpar kongler på boka. Endret 21. oktober 2008 av andreasoverland Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Spennende utfordring og selvbegrensing. Fin komposisjon og farger. Har du lagt på en liten anelse "soft blur"? Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Spennende utfordring og selvbegrensing. Fin komposisjon og farger. Har du lagt på en liten anelse "soft blur"? Soft og soft fru blom. Det er full tilt i tilt&shift-objektivet Studio kan bivånes her: http://www.flickr.com/photos/andreasoverland/2907122649/ Vedlagt ligger dagens variant. Endret 2. oktober 2008 av andreasoverland Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 I dag regnet det kraftig under "fotosesjonen", så studoet ble faktisk baki bagasjerommet i bilen min Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ganske saftig utfordring. Så langt har du kommet meget bra ut av det så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Digger tonaliteten, skarpheten og det enkle uttrykket. Mer! Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Her er dagens bilde. Riktignok ikke tatt på samme sted som de tre første, men det er jo helg.. Jeg må finne på noe "mer" å legge på den lille Moleskine-boka mi, ellers tror jeg at det blir mye blader etterhvert. Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Fjær funnet i fjæra. Nok en gang fotografert med 90mm f/2.8, på en moleskine-bok. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Bra bilder! Liker kontrastene, og temaet. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Flotte bilder! Jeg tror fjæren er min favoritt så langt, bra jobba! Skarpt og fint, og bra konvertering til s/h. Blir spennende å se hvordan du tar dette videre i en hel måned:-) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Veldig pene bilder, bra tema! Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Tilbake på Fornebu. Denne gangen var det sol, dog veldig lav, i motsetning til i de andre bildene som har hatt overskytt og tildels regn. Canon TS-E 90mm f/2.8, ISO 100, lukkertid 1/400 sek. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Jeg må slutte meg til de andre gratulantene - flott idé og nydelig gjennomføring. Jeg gleder meg til fortsettelsen. Så langt syns jeg vel fjæren er "a cut above". Endret 6. oktober 2008 av Anew Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Og listen med beundrere vokser. Herlig lyssetting og fine kontraster Lenke til kommentar
f_314 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Nydelige bilder og en veldig bra utfordring! Er relativt misunnelig på tilt/shift-objektivet ditt, men tror jeg skal overlate det i hendene på folk som kan ta bilder enn så lenge Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Hehe. Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Da jeg startet denne serien med de grensene jeg satte så trodde jeg det skulle bli en litt kjedelig serie. Men som jeg og sikkert mange andre sier, så er det bra å utforske "feil". Når jeg har tenkt : "Ok, nå skal jeg virkelig prøve slik lyssetting, og slik posering og slikt objektiv osv, for jeg VET at det blir crap" så har jeg nesten alltid funnet ut noe nytt ved å dyrke feilene.Bildene ble crap, som forventet, men jeg oppdaget likevel noe ved teknikken eller resultatet som jeg likte. Dette kan jeg så ta med videre til en setting hvor jeg planlegger bra greier. Dette har også skjedd med denne serien. Det som jeg trodde skulle bli en kjedelig sak; den svarte boken, viser seg jo å være en supersak å ha med. I tillegg er jeg ganske fornøyd med serien selv, og nå på toppen av det hele flere av dere liker den, så kan jeg jo ikke være mer fornøyd. Håper begrensningen og resultatet det har gitt kan være til en liten inspirasjon til noen (det har inspirert meg i allefall) Dagens bilder er av en klase med dingser som hang sammen i en slags tang-knute. Jeg tipper at det blir en svart fjær i morgen, siden jeg så noen i fjæra i dag. Med mindre det er frost på bakken der i morgen tidlig, da blir det kanskje noe frostgreier. Andreas Øverland www.andreasoverland.no Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Må si meg enig med de andre, veldig fine bilder og bra tema/utfordring. Blir spennede å se hva du får til framover:) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Dagens fangst er igjen interessant å utforske. Den idéen din viser seg gang på gang slett ikke dum den. Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Takk takk. Det var ikke noe frost idag, men det er jo overskyet og dust så det ser egentlig bra ut for et ok bilde i dag. Det spørs om den svarte fjera jeg så i går blir for mørk hvis det ikke er nok refleksjon i den da. Andreas Øverland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå