fredstian Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Bruker: fredstian Utfordring: Minst 10 bilder Deltakernivå: Amatør Utstyr: Canon 30D og Canon EF 50mm f1.8 Endret 2. oktober 2008 av fredstian Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Første bildet i årets og min første oktoberfest blir fra Tromsø. Er der å jobber denne uken, og for en fin by! Mye å ta bilde av, men med kun et bilde om dagen er det ikke lett! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Skikkelig fin effekt av speilingen i vannet fra lyskilder i diverse farger. Ishavskatedralen gjør heller ingen skade om den lurer seg med på Trømsø-bilder (noe som muuuligens har skjedd før). Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Jo takk! Lurer seg med? Trodde jeg var førstemann i verden som tok bilde av denne bygningen, skuffende greier! hehe Lenke til kommentar
magneska Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Likte bildet, selv om det i mine øyne fremstår som noe rotete (refleksjonene av lys i vannet). Hurra, Tromsø er en fin by! Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Da kommer dagens bilde, også et fra Tromsø. Denne gang en "litt" mindre kjent del, en liten krok på psykologisk avd. på Universitetet i Tromsø. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Nå er du nok innom en del av Tromsø jeg aldri har vært ja. En pussig konstellasjon med de stolene som sammen med de vertikale linjene gir en sterk geometrisk strenghet. Det er tydelig at (foto)synet ditt fungerer. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Ja, jeg ble halveis fornøyd med bildet selv også. Planen var egentlig å dekke for vindu så man ikke så den stygge muren bak, men det var ikke nok gardiner! I tillegg var planen å få en tøff symetri i bildet, men med stoler som snurret av seg selv var det ikke så lett. Men takker og bukker for kommentar! Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 flott start på utfordringen for din del! Jeg liker begge, flotte refleksjoner i det første bildet. Det andre interiørbildet synes jeg fungerer bra. Fin stilstudie med mange interessante mønstre og former, flott! Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Med såpass bra kommentarer til de første bildene er det nesten skummelt å komme med neste, føler jeg må følge opp kvaliteten her nå! Planene fremover blir å se om ikke jeg prøver meg på litt produktfoto i kveld, i mitt super u-fancy ministudio. I tillegg har jeg planlagt å ta en tur innom en skatehall som tydligvis ligger rett ved jobben og knipse litt hvis det er noen som vet hva de driver med der. Så stay tuned! Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 8. Oktober: Vant en klokke i en konkuranse for ikke lenge siden, og den gjorde seg bra i mitt u-fancy studio i heimen. Her er "studioet" mitt, tilfelle noen lurte! Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hehe, flott studio! Men jeg syntes klokken ble litt i laveste laget, den datt liksom ut av bildet og man fikk mere blikkontakt med esken. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er litt enig med EiSvIn angående at klokka ble liggende litt langt nede i bildet. Til gjengjeld sitter fokuset skikkelig, og det ser ikke så verst ut egentlig - bare klokka hadde ligget lenger opp. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Bildet ditt den 3.10 skiller seg ut for min del. Klokkebildet fungerer også bra som et rent produktbilde. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Hehe, flott studio! Men jeg syntes klokken ble litt i laveste laget, den datt liksom ut av bildet og man fikk mere blikkontakt med esken. Fint det der! Noe av grunnen til at klokken lå såpass lavt var at det ikke var plass til mer enn esken og klokken inni der (og kanskje bittelitt at jeg ikke tenkte over det.... ) Men takk for kommentaren! Jeg er litt enig med EiSvIn angående at klokka ble liggende litt langt nede i bildet. Til gjengjeld sitter fokuset skikkelig, og det ser ikke så verst ut egentlig - bare klokka hadde ligget lenger opp. Jeg er veldig enig, nå når jeg ser det! Bildet ditt den 3.10 skiller seg ut for min del. Klokkebildet fungerer også bra som et rent produktbilde. Takker og bukker! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det blir vel striskjorte og havrelefse en stund nå, med de kjempeutleggene du hadde på å bygge opp nytt studio. Så litt ordinært ut i thumbnailen, men når jeg fikk opp bildet ser jeg at klokka er særs fotogen. Fokus sitter perfekt. Jeg er ikke så veldig forstyrret av klokkeplasseringen, som blir balansert av esken. Men godt mulig det kunne vært noe luft der. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Det blir vel striskjorte og havrelefse en stund nå, med de kjempeutleggene du hadde på å bygge opp nytt studio. Så litt ordinært ut i thumbnailen, men når jeg fikk opp bildet ser jeg at klokka er særs fotogen. Fokus sitter perfekt. Jeg er ikke så veldig forstyrret av klokkeplasseringen, som blir balansert av esken. Men godt mulig det kunne vært noe luft der. Striskjorte?Nei, det har vi da ikke rå til nå! Adams drakt og et eple stjelt fra naboen blir hverdagen heretter! Jo takk, har ikke akkurat veldig peiling på produktfoto så artig å få såpass bra tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Adams drakt på denne tiden av året? Høres kjølig ut Synes 3.10 bildet ble bra. Det er ikke alltid man får det perfekt (lik man ser det inne i hodet); men da får bildet ofte andre kvaliteter enn de man så for seg. Tom Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Adams drakt på denne tiden av året? Høres kjølig ut Synes 3.10 bildet ble bra. Det er ikke alltid man får det perfekt (lik man ser det inne i hodet); men da får bildet ofte andre kvaliteter enn de man så for seg. Tom Vel, sånn går det når man setter foto-interessen foran alt vet du! Jo takk, er veldig fornøyd med det selv også. Men irriterer meg litt at jeg ikke fikk det til som jeg ville, men det ble absolutt brukbart sånn her også! 9. Oktober Har sett på disse bondeklumpene (i mangel av bedre ord sånn i farten) på vei hjem fra jobb flere ganger og tenkt at det måtte bli et stilig bilde litt senere på dagen når sola legger lengre skygger. Så etter litt for lenge på jobb på torsdag fant jeg ut at nå var det akkurat passe og tok meg en tur bort. Resultatet ble omtrent sånn; Jeg synes bildet ble bra, noen vil kanskje si at det er litt vel høy kontrast, nesten utbrent på lyse og mørke deler av huset. Men jeg synes det gjorde seg sånn, skyggene kom mer frem på den måten. Ved å croppe det litt i topp og bunn ble effekten av at bondeklumpene ikke er helt runde litt tydeligere, ser nesten ut som om bildet er dratt sidelengs. Det var min mening, fyr løs med deres! Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) 18. Oktober Edit: Fjernet det gamle og lagt opp ny versjon av bildet Endret 24. oktober 2008 av fredstian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå