L4r5 Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Det hele begynte en grå og kjedelig septemberdag i det Herrens år 2008. L4r5 og Anfall hadde planer om en lengre photowalk. Desverre så var ikke værgudene særlig glad i dem denne dagen, og la derfor en demper på planene i form av regn og tjuskevær. Da sa Anfall til L4r5: "Jeg kjeder meg! La oss finne på noe! Hva med å bake?" L4r5 syntes dette var en veldig god idé. Men hva skulle de lage? Tanken streifet innom Rimboboller, sjokoladekake og mye annet godt. Tilslutt falt valget på en god gammel klassiker. Nemlig muffins ... Som sagt, så gjort. Nerder som de er så gikk de inn på www.google.no og skrev inn det magiske ordet "Muffins". Ikke lenge etterpå så satt de med oppskriften i handa. Men oppskriften så litt kjedelig ut syntes L4r5, og det var egentlig Anfall ganske enig i. Så de googlet litt til. L4r5 fant frem til en oppskrift på sjokolade-krem som han mente ville være fin å ha oppå. Så skred de til verket. Som utgangspunkt brukte de TINE sin oppskrift på Barnas Beste 17.mai muffins. Mens L4r5 smeltet smør så stod Anfall og rørte sammen egg og sukker. 2 dl sukker og 2 egg. Når dette var rørt sammen til en god eggedosis blandet hun i 125 gram smeltet smør og 1 dl melk som L4r5 kom med. Så var turen kommet til melet. 3dl skulle de ha av det. I melet hadde de allerede blandet 1,5 teskjeer med bakepulver og en teskje med vaniljesukker siden de ikke hadde kardemomme som det stod i oppskriften. De rørte og rørte. Og snart var røra klar. Men dette var ikke nok for den dynamiske kjøkken-duoen! For hva gjorde de? Joda, de satte i gang med en ny røre ... Fulgte akkurat samme fremgangsmåte som i sted, men denne gangen tilsatte de 3 spiseskjeer med kakaopulver i melet før de rørte det ut. Og som ikke det var nok så tok L4r5 frem sitt hemmelige våpen; en 100 grams lys kokesjokoladeplate! Han gjøv løs på den med en kniv. Øynene hans lyste mens han slo løs på den som en gal! Gav seg ikke før den var knust i minst 100 biter. Så helte han det oppi den mørke, ventende røren. Mens L4r5 var opptatt med å mishandle sjokoladeplaten benyttet Anfall sjansen til å skru på ovnen. 190 grader satte hun den på. Med både under og overvarme. Så spredde hun 20 muffinsformer på en stekeplate og gjorde seg klar. Nå var tiden kommet for et av de mest kritiske punktene i en muffinsbakers karriere; Fylling av former! Bare tanken kan skremme den mest erfarne muffinsbaker fra sans og samling! Litt for lite og de blir tørre. Litt for mye og de renner over. Spenningen var som til å ta og føle på. Nå kommer vi til dagens andre vri. Nå skulle de ikke bare feige ut og ta den enkle barnehage-varianten. Nei, her skulle det se bra ut også! Og hvordan hadde så våre helter planer om å få til dette. Jo, det skal jeg si deg min venn: Marmorering! Ja, du leste riktig... Marmorering. La ordet rulle på tungen. Det var det våre helter gjorde. For å få til dette kunststykket så måtte det kreativitet til. Men ikke så mye egentlig. Det er faktisk ikke så vanskelig. Man tar bare først en spiseskje av den lyse røren og så litt av den mørke i en og samme muffinsform. Og så rører man lett rundt. Ikke rør for hardt eller for lenge. Da ender du bare opp med en som er lysebrun. Se under for å se hvordan det skal gjøres: Da de første 20 var vel i ovnen var det fortsatt mye røre igjen. Så da var det bare å stå på videre, mens man ventet fristelsene som sto og godgjorde seg. På tide med nok en vri! Den dristige duoen så seg nemlig ikke fornøyd med de kjøkkenmirakler de allerede hadde utrettet. Gav Jesus seg etter å ha gjort vann til vin? Neppe! "Bringebær!", ropte Anfall! "Vi må bruke bringebær!" L4r5 heiv seg inn i kjøleskapet og kom ut med en diger boks med bringebærsyltetøy, produsert av XP. Så gjorde de det utenkelige! Først så tok de en dæsj lys muffinsrøre. Så la de en skje med bringebærsyltetøy, før de toppet det hele til et lag til med røre! Slik ble bringebærsyltetøyet skjult inne i muffinsen! Det var utrolig! At ingen hadde funnet på noe slikt før? Var det virkelig sant? Hadde våre helter funnet opp noe så genialt enkelt og ganske enkelt genialt? Det var sant... Tenk hva de ville oppnådd om de brukte sine krefter til ondskap! Verdensherredømme lå rett rundt hjørne. Heldigvis tok de til vettet og konsentrerte seg om muffinsene igjen. Nå, etter nesten 20 minutter i ovnen, var per definisjon muffinsene klare. De var ferdig stekt og sto og kjølte seg ned. Men er det ikke noe vi har glemt? Jo, der har du det! Sjokoladekrem! Denne fantastiske oppfinnelsen som skulle blitt servert inntil alt. Inkludert damer og biff. Som tidligere nevnt så hadde google-mesteren L4r5 funnet frem til et godt utgangspunkt. Det fant han her. 300 gram melis og 300 gram margarin ble pisket sammen til en lett og luftig blanding. Det var ikke så lett som det høres ut som. Men L4r5 hadde heldigvis trening i høyrehanda til å gjøre de rette bevegelsene. Så tilsatte han to egg. Ett og ett som det stod i oppskriften. Det neste han skulle bruke der var kaffe. Men kaffe hadde verken Anfall eller L4r5 lyst til å bruke i kremen sin. Så den hoppet de glatt over og begynte å smelte sjokoladen i vann i stedet. En halv plate kokesjokolade stod det. Men igjen fant de ut at dette måtte det kunne gå an å forandre på. Så derfor byttet de ut den halve platen med kokesjokolade med 1 og tre fjerdedels plater HVIT sjokolade. Dette måtte jo bare bli fantastisk! Sjokoladen ble varsomt, varsomt smeltet. Det skal ikke så mye til før den blir ødelagt av høy varme nemlig. Da den var smeltet ble den rørt inn i melis- og margarinblandingen. Resultatet var himmelsk! En hvit sjokoladesaus! Det var imidlertid et lite problem. Oppskriften de hadde fulgt til sjokoladekremen var tydeligvis beregnet til et mye større prosjekt enn muffins. Over halvparten var igjen når de siste muffinsene var smørt inn i herlig, hvit sjokoladekrem. Så de blir nok nødt til å bake igjen i morgen. Helt til slutt satte Anfall kronen på verket. Hun toppet den fantastiske kreasjonen med non-stop og kakegele. Da gjensto det bare en ting og det er å si "God apetitt!" Endret 30. september 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Nice, så veldig godt ut Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Jeg leste bare en tredjedel, og allerede nå må jeg på dassen... Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Lekkert.. Nesten så jeg kjenner det i potensen.. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Morsom lesning, men jeg ble vel mest imponert over at dere klarte og jobbe i det hele tatt på den benkplassen dere hadde... Lage mat i så mye rot er nesten litt sterkt Lenke til kommentar
All You Can Rape Buffet Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 WIN Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Bra prosjekt, men ble det ikke litt søtt? Mye hvit sjokolade, melis og lys deig der Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Nettopp! Følte meg som en vergeløs smultbolle, bare ved å lese og se på bildene. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Søtt? Skalgi dere søtt jeg! Det er nok sukker der til å gi hele det amerikanske kontinent diabetes to ganger! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Disse må du bake, hvis og når det blir et PRS-treff. Dæven døtte, tenk dere bare hvis man fyrte oppunder debatten med slike skyts!? Måtte kanskje hatt koreansk opprørspoliti som moderatorer/møteledere? Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Gidder du å sende et par i posten tl meg? Jeg dekker utgifter til frakt og baking. De så bare så sinnsykt gode ut at jeg hater deg for ikke å ha invitert meg med til å begynne med. Lenke til kommentar
pi. Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Le fantastique! Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Artig tråd, og muffinsene så fantastisk ut...Bare en ting jeg reagerer på, og det er baking i bar overkropp oO Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Ofc! Da blir det plutselig mye gøyere å bake. P.S. Gled deg til jul og krumkake-worklogen. Endret 4. oktober 2008 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 WINWINWINWINWINWIN! Vil haaaa! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Borr, brev fra Canal digital og en switch fra D-link hører til på kjøkkenbenken! Dette er Hw-gutta på sitt beste. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Selvsagt... Og husk; Dette er ETTER at vi rydda. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Men L4r5 hadde heldigvis trening i høyrehanda til å gjøre de rette bevegelsene. Det er nettopp dette som skiller bakerklinten fra bakerhveten. :!: Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. november 2008 Det er veldig viktig å ha den rette bevegelsen inne. Faktisk tør jeg påstå det er essensielt. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 25. november 2008 Rapporter Del Skrevet 25. november 2008 Hmm, startet meget meget pent, men dessverre mener dommeren fra Frogner at dere ikke helt nailet landingen, og at det ferdige produktet så mindre innbydende ut enn muffinsene gjorde da de ble tatt ut av ovnen. 8.9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå