Gå til innhold

Sarah Palin og demokratiet


Anbefalte innlegg

USA har siden stiftelse og frem til mer moderne tider banet veien for mange av godene vi nyter i dagens verdens samfunn. Personlig tror jeg det amerikanske valget vil få bortimot like store konsekvenser for det å være Norsk statsborger som et stortingsvalg, det er tross alt den eneste resterende supermakten i verden. Man trenger ikke se lengre enn til dagens potensielle konjuktur bombe i verdensøkonomien for å se konsekvensene av eventuelle feilgrep fra Amerikanerenes side.

 

Bush har nettopp regjert i 8 år:

Jeg trenger vel ikke utdype hvor mentalt tilbakestående mannen kan være. Det eneste som er betryggende med å ha Bush bak rattet - er at mannen forhåpentlivis er en en nikkedukke for smartere mennesker.

 

Dagens situasjon:

Sarah Palin, trenger man virkelig si mer. Valget kan gå 50/50, og man estimerer at det er over 10% sjanse for at McCain vil dø iløpet av første terminet og en 23% sjanse for at han vil dø dersom han sitter i to terminer. Det er altså en reel sjanse for at Sarah Palin vil bli president i USA.

 

Litt om Palin:

-Guvernør i Alaska i 2år

-Fikk første passet sitt for 1 år siden

-Besøkt utlandet 1 eneste gang, Irak på official business

-At man kan se Russland fra en øy i Alaska er kvalifiserende med tanke på utenrikspolitikk i hennes hode.

-Det at hun er 5-barns mor bruker hun OGSÅ som argument for at hun klarer en presidentjobb.

-Hun tror jorden er 6000år gammel, ja hun tilhører et fanatisk kirkesamfunn i Alaska.

-Hun har bannet flere bøker fra bibliotek i Alaska.

-Hun er MOT abort, også i tilfeller av voldtekt og incest.

-Naturligvis imot seksualundervisning i skolene.

 

Jeg liker å tro at i et hvert oppegående samfunn ville en slik nominasjon for visepresidentskap vært et politisk selvmord for McCane, eller enhver annen kandidat. Problemet er at det kan se ut som at Sarah trekker stemmer med å være ukvalifisert for jobben, siden folket sitter med makten og samtidig ønsker å kunne identifisere seg med kandidaten er det dette man får.

 

Personlig mener jeg at Sarah Palin som president av USA er noe med det mest forstyrrende scenarioet man kan innbille seg, og syntes absolutt hun fortjener en diskusjonstråd. Ville gått så langt som å si at demokratiet bør avskaffes, folk vet TYDELIGVIS ikke sitt eget beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dagens situasjon:

Sarah Palin, trenger man virkelig si mer. Valget kan gå 50/50, og man estimerer at det er over 10% sjanse for at McCain vil dø iløpet av første terminet og en 23% sjanse for at han vil dø dersom han sitter i to terminer. Det er altså en reel sjanse for at Sarah Palin vil bli president i USA.

Vet ikke helt hvor du har dødsoddsen til McCain fra men om de så stemmer så er sjansen for Pres Palin 5 % i løpet første termin eller 11.5 % i løpet av andre termin.

Et kjapt google-søk på odds omkring valget sier at Obama har betydelig lavere odds, slik at sjansen for pres palin per i dag i realiteten er enda mindre.

-heldigvis!

Lenke til kommentar
Dagens situasjon:

Sarah Palin, trenger man virkelig si mer. Valget kan gå 50/50, og man estimerer at det er over 10% sjanse for at McCain vil dø iløpet av første terminet og en 23% sjanse for at han vil dø dersom han sitter i to terminer. Det er altså en reel sjanse for at Sarah Palin vil bli president i USA.

Vet ikke helt hvor du har dødsoddsen til McCain fra men om de så stemmer så er sjansen for Pres Palin 5 % i løpet første termin eller 11.5 % i løpet av andre termin.

Et kjapt google-søk på odds omkring valget sier at Obama har betydelig lavere odds, slik at sjansen for pres palin per i dag i realiteten er enda mindre.

-heldigvis!

 

http://www.pr-inside.com/death-odds-haunt-...ick-r780919.htm

http://www.mahalo.com/McCain_Odds_of_Dying

 

Hvis du ser på venstre siden der ser du sjansen for at han skal dø, original source var en artikkel av Sam Harris i Newsweek for min del. De siste nyheten jeg har hørt fra USA tyder på at det er et ganske close valg, men håper oddsene har rett og vi slipper McCain/Palin - for menneskeheten sin del.

Lenke til kommentar
Det er skremmende å tenke over at dette kvinnfolket har muligheten til å bli president av USA.

 

Ja det er det. Og det som er like skremmende, er hvor lite respekt McCain egentlig har for presidentskapet når han spiller et slikt wildcard bare for å vinne stemmer i en alder av 72år. Mest skremmende er jo selvfølgelig det at USA stemmer på McCain/Palin.

Lenke til kommentar

Pastoren hennar er visst ein heksejegar. På orntlig.

 

Thomas Muthee på Wiki. Fortel om det stakkars mennesket som vart jagd ut av landsbyen.

 

 

I denne youtube videon blir Palin velsigna eller bedt for, etter ei lengre preike. Etter preika treng ikkje skillet mellom stat og religion vere spesielt sterkt etter denne preika. Her skal dei ti bud inn i skulane. Denne muhammedaner og buddha opplæringa i skulane må ta slutt!

 

Velsigninga inkluderar beskyttelse imot hekser. Sjekk og ut dei to typane som står ved sida av Palin. Ventar dei på at ho skal falle om?

Lenke til kommentar
Pastoren hennar er visst ein heksejegar. På orntlig.

 

Thomas Muthee på Wiki. Fortel om det stakkars mennesket som vart jagd ut av landsbyen.

 

 

I denne youtube videon blir Palin velsigna eller bedt for, etter ei lengre preike. Etter preika treng ikkje skillet mellom stat og religion vere spesielt sterkt etter denne preika. Her skal dei ti bud inn i skulane. Denne muhammedaner og buddha opplæringa i skulane må ta slutt!

 

Velsigninga inkluderar beskyttelse imot hekser. Sjekk og ut dei to typane som står ved sida av Palin. Ventar dei på at ho skal falle om?

 

Rett og slett skremmende!

Lenke til kommentar
-Hun har bannet flere bøker fra bibliotek i Alaska.

Dette er en påstand jeg har sett gjengitt flere plasser, men har fortsatt ikke kommet over en kilde som ikke henviser til liberale bloggere.

 

Hun henvendte seg uoffisielt til biblioteket fordi hun ville påvirke hva de hadde der. Ingenting ble forbudt. Jeg liker det særdeles dårlig, men synes ikke at det er noe vits i å overdrive heller.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med trådstarter at president valget i USA vil ha store konsekvenser for oss i Norge.

 

Ikke noen av de kandidatene vil endre ting til det betydelig bedre og har derfor ikke hatt noen mening om hvem som bør vinne valget skal det bli et bedre styresett kanskje mer demokratisk styresett i USA så mener og tror jeg ting der borte dessverre må bli verre før det blir bedre

 

Etter å lest denne tråden så kan jeg ikke si at jeg ønsker Fru Palin som skjef i USA . Skulle Hr McCain dø vil Palin bidra til at det blir ennå verre i USA . Og derfor påvirke at USA tid som supermakt rasker tar slutt. Jeg er ikke sikker på Verden blir bedre av den grunn. Jeg ga opp USA den dagen Hr Bush ble sjef der borte. Men skjønte fort at dette var begynnelsen på slutten til USAs tid som supermakt

 

Denne linken fra aftenposten var nå litt moro synes jeg.

 

Debatten forkortes for Palin

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/us...icle2679969.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...