Galexon Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Fant ingen lignende tråd, så jeg fyrer igang en selv. Kan med en gang si at en eventuell moderator kan stenge tråden uten innvendinger fra meg, om denne tråden blir unødvendig, pga andre lignende tråder. Jeg lurer på hvilke filmer som har rørt folket mest her? Følelsesmessig? Selv må jeg si Titanic. Jeg så denne først som liten gutt, vel 7-8 år. Jeg ble helt betatt av historien. Har aldri brydd meg noe særlig om kjærlighetsforholdet mellom filmens to hovedpersoner, men det er noe fengslende, mystisk og overveldende med selve ulykken. Det kan godt tenkes at det er James Horner sine melodier til filmen som gir dette inntrykket, siden selv folk som hater selve filmen, sier at musikken er noe av det vakreste og samtidig dystreste de har hørt. Nå, hva er folkets meninger, og hvilke filmer synes folket har gjort et stort inntrykk? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Merry Christmas Mr. Lawrence med David Bowie Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Titanic. Kunne ikke brydd meg mindre om første halvdel (selv om den var meget bra laget og har veldig bra skuespillere), men jeg likte selve skipet og ulykken. Det er noe spesielt når vi vet det var en ekte ulykke og skipet er en så naturtro kopi som det er mulig å lage. Lenke til kommentar
cnon Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 - fabelaktige amelie fra montmartre - forrest gump (spesielt slutten) Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Schindler's Liste. Første gang jeg så den var på skolen. Jeg viser sjelden følelser, men da filmen var ferdig gråt jeg som en unge. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Enig med han over. Gråt ikke, men. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Eneste filmen som noen gang har fått meg til å grine (begge gangene jeg så den) var Gi det videre/pay it forward Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 "The Straight Story", synes forøvrig også at "Stand By Me" ga meg følelsesmessig gåsehud. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Cry Freedom Lilja 4-ever In the Name of the Father Lenke til kommentar
-Martinho- Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 The Green Mile, The Shawshank Redemption og Schindlers Liste Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Muligens Pursuit of Happyness. Basert på en ekte historie. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Helt klart Nuovo Cinema Paradiso. Mye takket være Morricone's lydspor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 American history X er jo en kandidat Lenke til kommentar
arildoaim Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Taxi Driver, The squid and the whale, Cinema Paradiso, Once upoan a time in America, og The good bad and the ugly! Endret 7. oktober 2008 av ari_lg Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Der Üntergang fra 2004. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 The good bad and the ugly! Kan jeg spørre hvordan har denne filmen rørt deg følelsesmessig? Hvis jeg må velge ut en grunn er det soundtracket. Men ikke noe annet enn det.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Schindlers Liste Det er noe spesielt med hele atmosfæren i filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå