Gå til innhold

BK: Først på åstedet, sist til å dra

emero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har jo tidligere i tråden kjeftet litt på de som legger ut dokumentasjonsfoto (siden jeg ikke liker det noe særlig).

Det var dette litt snodige utsagnet jeg lurte litt på. Du har jo skrevet at du har skrevet noe tidligere i tråden, men dette er jo trådens første kommentar. Mener du at du har kjefte på dokumentarfotografer i andre tråder?

Jeg regner med at du mener de fotografene som bare tar bilder av tilfeldige ting, og som hverken forteller en historie eller viser frem noe estetisk. For da er jeg enig med deg. Jeg tror nok ikke du mener at du ikke liker bilder som viser virkeligheten, type reportasjefoto. For det kommer ofte bilder som ser ut til å ikke ha en eneste tanke bak dem, utenom å vise huset foreldrene bor i. For å ta et eksempel jeg husker fra for noen år siden.

Lenke til kommentar
Jeg har jo tidligere i tråden kjeftet litt på de som legger ut dokumentasjonsfoto (siden jeg ikke liker det noe særlig).

Det var dette litt snodige utsagnet jeg lurte litt på. Du har jo skrevet at du har skrevet noe tidligere i tråden, men dette er jo trådens første kommentar. Mener du at du har kjefte på dokumentarfotografer i andre tråder?

Jeg regner med at du mener de fotografene som bare tar bilder av tilfeldige ting, og som hverken forteller en historie eller viser frem noe estetisk. For da er jeg enig med deg. Jeg tror nok ikke du mener at du ikke liker bilder som viser virkeligheten, type reportasjefoto. For det kommer ofte bilder som ser ut til å ikke ha en eneste tanke bak dem, utenom å vise huset foreldrene bor i. For å ta et eksempel jeg husker fra for noen år siden.

Kanskje han mente tidligere i tråder?

Lenke til kommentar

Syns du har fått frem et bra budskap her og fanget et bra motiv med begge etater på plass. Selve DH effekten har jeg forsøkt uten hell flere ganger. Motivene har ikke passet eller at skarpheten ikke har vært til stede i hele motivet. Dette syntes jeg var et tøft bilde ;)

/L

Lenke til kommentar

er DH teknikk ute og går igjen, ja. har nok forelsket meg i det utseendet det gir bra bilder. Om man bruker denne teknikken må man jo tenke på det når bildet blir tatt, for den forsterker støyen veldig. Om man vil ha et brutalt utseende, som det jeg har forsøkt å få frem her, er det fint å bruke høy iso. Om man derimot ikke vil ha støy, tenk først og fremst Lys, Lys og Lys. Det er det som gjør Dave Hill så flink.

Jeg vet dette er en stil man enten liker godt eller ikke i det hele tatt, så at PM i det hele tatt gidder å poste tar jeg som et kompliment :D

Takker for inspill, alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...