Gå til innhold

Hva er ditt yndlingsband?


zpug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Beatles.

Jeg er oppvokst med de, fått de inn med morsmelka kan man si - til tross for at det var pappa som pusha på, men farsmelka høres bare ekkelt ut.

Sangene deres har alltid vært der for meg, uansett hvilket humør jeg har vært i. Det har hjulpet meg over mange harde kneiker og gjennom dype bølgedaler.

Jeg elsker sangene deres, både det mer psykedeliske, det swingete, det rolige ... Alt!

Har vel også arva meg ei komplett samling på vinyl også. Vel, komplett med studioalbum i alle fall. Samt en del compilations.

 

Det har vært mange perioder hvor jeg har vært "inn" i annen musikk og har kommet til å like den musikken så bra at den nesten kunne klassifiseres som en favoritt, men det har alltid vært en litt lenger vei opp til den ultimate favoritten, The Beatles.

Verken Pink Floyd, Daft Punk, Klovner i Kamp, kent eller Björn Afzelius (som alle har vært band / artister jeg har likt - og fortsatt liker - ekstremt godt) har klart å slå The Beatles ned fra pallen sin.

Lenke til kommentar

Har mine perioder innenfor forskjellig, men daft punk, Coldplay og Radiohead kan vel sies å være favoritter. Vet ikke helt hvorfor jeg liker akkurat disse, men det er vel fordi jeg har fått et spesielt forhold til dem på en eller annen måte. Liker spesielt Radiohead for deres, orfte, blanding av elektronikk og rock. Coldplay har jeg vel bare blitt veldig glad i :love:

Lenke til kommentar

Har lenge sett på Katatonia som favorittbandet mitt, men har ikke hørt så veldig mye på dem i det siste. De betyr uansett mye for meg fortsatt. Regner med jeg kommer til å få et skikkelig kick på dem i nær fremtid. I hvertfall når de slipper sitt neste album. Er også vanvittig glad i Anathema og Pain of Salvation. Vil si at jeg ikke har ett yndlingsband, men tre. Altså Katatonia, Anathema og Pain of Salvation.

Lenke til kommentar

Siden 2004 har dette bandet vært mitt yndlingsband.

 

Queens of The Stone Age

Fenomenal gruppe som startet som et reste-band med medlemmer fra Kyuss og mindre kjente band. I ettertid har bandet bare et orginalt medlem fra starten i slutten av 90-tallet, det er den talentfulle, gingerbread og innimellom hissigproppen Josh Homme. Har levert mange bra plater, mine favoritter er Songs For The Deaf og R.

 

Andre favorittband: Radiohead, The Who, Bigbang, Saint Thomas, Pixies, Pink Floyd, Of Montreal, Arcade Fire, Wolf Parade, Eagles of Death Metal, Nine Inch Nails, Jokke, Rage Against The Machines, Danko Jones, Phil Collins, Daft Punk, Justice, Sebastien Tellier o.s.v.

Lenke til kommentar

blir vanskelig å svare på ET yndlingsband.. alt kommer jo ann på hva jeg vil høre

 

Må vel bli Elvenking, band fra italia og spiller folkemusikk i litt heavyere "tilstander" :p man kan ikke bli sinna når man hører på de :)

 

Haggard, heavy klassisk fra tyskland:) suverent å høre på når man tar buss og har lyst å kose seg med visuell stimulering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...