Gå til innhold

Europas kollektive selvmord, flertall av Muslimer i Europa innen få år?


Anbefalte innlegg

Europas kollektive selvmord - Flertall av Muslimer i Europa

Aldri før har det kommet så mange innvandrere til Europa som nå. Det er ikke utenkelig at muslimene kan bli i flertall, sier innvandringsforsker. Bare det å snakke om at innvandrere blir i flertall i Europa er vanskelig fordi begrepene som oftest brukes er ladede eller uklare . Men at rekordinnvandringen og fallende fødselstall i Europa, gjør at muslimer kan bli i flertall, det kan vi snakke om syns seniorforsker Jon Rogstad ved Universitetet i Oslo.

 

 

gaza2video.jpg

 

 

Jeg tror ikke det er utenkelig at muslimer blir i flertall, sier Jon Rogstad. Han er sosiolog og har forsket på innvandring siden 90-tallet. Men jeg kan heller ikke se at det er spørsmålet, men hvordan vi kan unngå konflikter mellom religioner eller grupper mennesker som bruker religion for å skape konflikter. Også muslimer har interesse av å ha et harmonisk samfunn med ro og forutsigbarhet, men så er det en liten gruppe av muslimer, og en liten gruppe kristne eller andre grupper som er ute etter å lage bråk.
Islam er den nest største religionen i Norge. I 2005 bodde det mellom 120.000 og 150.000 mennesker med muslimsk bakgrunn i Norge. Ca 80.000 personer er medlemmer i 92 muslimske trossamfunn i Norge. Rundt 40.000 av disse bor i Oslo og Akershus . De fleste muslimer i Norge har innvandrerbakgrunn, dvs at begge foreldrene er født utenfor Norge. Det islamske miljøet i Norge er sterkt fragmentert, men mange moskéer er organisert i paraplyorganisasjonen Islamsk Råd Norge.
Islam er en monoteistisk religion, og den yngste blant de store verdensreligionene. Islam baserer seg på profeten Muhammeds (født ca. 570 e.Kr.) lære, som han forkynte på den arabiske halvøya fra omkring 610. Muslimer regner ikke profeten Muhammed som islams grunnlegger, men som han som gjenreiste og fullbrakte den opprinnelige monoteistiske religionen, slik denne ble formidlet til menneskene gjennom en lang rekke profeter, deriblant Adam, Abraham og Jesus.

HRS hevder innvandrerne kommer i flertall i 2029

Oslo vil ha en overvekt innvandrere innen 20 år, hevder Human Rights Service. De anklager Statistisk sentralbyrå for å sminke innvandrerprognosene når de ikke løfter fram dette.

 

 

08a1-19_44035q.jpg

 

I en ny rapport som ble lagt fram i går, hevder Hege Storhaug og Rita Karlsen i Human Rights Service (HRS) at Statistisk sentralbyrå (SSB) lar andre hensyn gå foran plikten til å levere tall og analyser så objektivt som mulig. HRS har ved bruk av tallene til SSB kommet fram til at Oslo vil ha en overvekt innvandrere – mennesker som ikke er etniske norske – innen år 2029. Human Rights Service sår i en kronikk i Dagsavisen i dag tvil om innvandringen er økonomisk lønnsom. HRS hevder at 55 prosent av sosialbudsjettet i hovedstaden går til ikke-vestlige innvandrere. HRS frykter at konsekvensen av et Oslo der innvandrere er i flertall kan gå på bekostning av verdier som likestilling, likeverd, religiøs frihet og ytringsfrihet.

 

Flertall av Muslimer i Europa innen få år?

Hva synes dere om det faktum at vi kan bli i mindretall? Burde dette stoppes med strengere asylpolitikk i Europa? I følge Schrodingers Katt 18.09.2008, må hver kvinne i Europa i gjennomsnitt føde 2,1 barn hvis utviklingen skal snu. Vi ser utviklingen også i Norge, aldri før har det kommet så mange asylsøkere til landet vårt. Hva må gjøres, og hvordan kan vi unngå konflikter?

Endret av Robert
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, la oss være saklige:

- Hvem er "vi"?

- "Muslimer" er ikke en etnisitet, men en trosform. Endel etniske nordmenn er også muslimer

- Jeg tror ikke innvandrede muslimer vil utgjøre flertallet i Europa i nær tid

- Innvandrere som kommer til Norge blir etterhvert integrert i befolkninga, slik at det blir vanskelig å skille mellom "oss" og "dem"

- Muslimer som flytter/flykter til Norge blir mer moderate og tilpasser seg det vestlige sekulare samfunnet

- Ergo er ikke problemet hvilken religion man følger eller hvilken etnisitet man har. Problemet er ekstremistene og de som ikke holder seg til demokratiske linjer og menneskerettigheter.

- Et annet stort problem er fremmedfrykt og rasisme i den norske befolkninga.

Lenke til kommentar

Aldri vært mer saklig noen gang!

 

- Hvem er "vi"?

Rett og slett deg og meg! Samt andre som er opptatt av Norges kulturelle tradisjoner og opphav, og ikke de som er opptatt av å islamifisere Norge for åinnføre sharia og islam.

 

- "Muslimer" er ikke en etnisitet, men en trosform. Endel etniske nordmenn er også muslimer

Det er ikke mange! Muslimer en en gruppe, kanskje ikke en etnisitet, men de utgjør for det meste de samme meninger og intensjoner.

 

- Innvandrere som kommer til Norge blir etterhvert integrert i befolkninga, slik at det blir vanskelig å skille mellom "oss" og "dem"

Har du vært en tur på Tøyen eller Grønnland i det siste? Der er de ikke mye integrert gitt, bare se på Sverige, der er det egene byer med bare innvandrere, blir nok ikke god integrasjon av det.

 

- Muslimer som flytter/flykter til Norge blir mer moderate og tilpasser seg det vestlige sekulare samfunnet

- Ergo er ikke problemet hvilken religion man følger eller hvilken etnisitet man har. Problemet er ekstremistene og de som ikke holder seg til demokratiske linjer og menneskerettigheter.

Det er ikke undertegnedes erfaring. De ekstreme lede ann, noen prøver så klart og bremse de, men hva vet vi Nordmenn om hva som egentlig foregår i feks. moskeene rundt om?

 

- Et annet stort problem er fremmedfrykt og rasisme i den norske befolkninga.

Det er en høys legetim frykt som gjennspeiler samfunnet, slik vi observerer det til daglig.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Deg og meg, og vi andre som faktisk er opptatt av Norges kulturelle tradisjoner og opphav, og ikke de som er opptatt av og innføre sharia og islam i Norge.

 

Jeg er ikke opptatt av norges kulturelle tradisjoner og opphav. Er jeg da ikke en del av "vi" likevel? Definisjonene dine svikter.

 

Det er ikke mange! Muslimer en en gruppe, kanskje ikke en etnisitet, men de utgjør for det meste samme ulla.

Helt feil, det er stor forskjell på muslimer! En muslim fra Tyrkia har en helt annen kultur enn en muslim fra Somalia! Du framstår bare som enda mer ignorant enn du først gjorde her.

 

Har du vært en tur på Tøyen eller Grønnland i det siste? Der er de ikke mye integrert gitt, bare se på Sverige, der er det egene byer med bare innvandrere, blir nok ikke god integrasjon av det.

 

Ghettofisering er et interessant sosialt fenomen. Og definitivt en problemstilling som må diskuteres mer. F.eks er jo arbeidsledigheten og fattigdomsnivået i slike områder større enn i andre områder. De har blitt nærmest en egen underklasse.

 

Det er ikke undertegnedes erfaring. De ekstreme lede ann, noen prøver så klart og bremse de, men hva vet vi Nordmenn om hva som egentlig foregår i feks. moskeene rundt om?

 

I moskéer foregår vel ca. det samme som i kirker og synagoger - religiøs hjernevasking.

 

Men det er et FAKTUM at norske muslimer er relativt moderate, mens nordmenn tror hele gjengen er ekstremister. Du fremstår som et medlem av den siste kategorien.

 

Det er en høys legetim frykt som gjennspeiler samfunnet, slik vi observerer det til daglig.

 

Det er en høyst irrasjonell frykt! Og nei, det gjenspeiler ikke samfunnet, tvert imot! Her er om en undersøkelse utført i muslimske land:

Visste du at en ny, global undersøkelse dokumenterer at 90 prosent av verdens 1,3 milliarder muslimer faktisk er moderate? Ikke? Du er ikke alene. Hadde det derimot handlet om noe negativt om muslimer, ville sikkert alle visst om det, fordi det ville ha stått om det i alle aviser som en forsidesak. Hvorfor?

(...)

Den globale undersøkelsen viser i tillegg at muslimene beundrer demokratiet, likestillingen og teknologien i Europa og USA. Som kontrast: Da amerikanere flest ble spurt om hva de beundret ved islam, svarte de fleste «ingenting» eller «vet ikke».

http://www.nytid.no/arkiv/artikler/2008041...s_sanne_ansikt/

 

Og her er en utført i Norge:

Feiloppfatningene i befolkningen er dramatiske. Avstanden mellom oppfatning og virkelighet er størst i spørsmål om forholdet til storsamfunnet. Befolkningen generelt tror i gjennomsnitt at bare 38 prosent av muslimene ønsker mer integrering mellom innvandrere og nordmenn og at 37 prosent av dem synes innvandrere må gjøre mer for å oppnå dette.

 

Men i virkeligheten svarte så å si alle muslimer i Norge ja på disse spørsmålene i TV 2s undersøkelse (henholdsvis 93 prosent og 94 prosent). Samtidig tror befolkningen generelt at to tredjedeler av muslimene synes det norske samfunnet er umoralsk. Faktum er at bare 15 prosent sa de synes det.

 

Det er også store forskjeller i spørsmål som vedrører religion, og forholdet mellom religion og politikk. I gjennomsnitt tror befolkningen at

 

* 62 prosent av muslimene deltar i religiøse seremonier minst en gang i uken

 

* hele 39 prosent har opplevd at muslimske ledere i Norge oppfordrer til "sverdets jihad"

 

* 43 prosent av muslimene ønsker sharia innført i Norge og at 64 prosent ønsker strengere straffer for publisering av krenkende tegninger og bilder.

 

Dramatisk feiloppfatning.

Men i TV 2-undersøkelsen svarte henholdsvis 18 prosent, 2 prosent, 14 prosent og 42 prosent av muslimene i Norge ja på disse spørsmålene. Feiloppfatningene til "folk flest" er altså dramatiske.

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2066490.ece

 

Feiloppfatningene dine er dramatiske.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke opptatt av norges kulturelle tradisjoner og opphav. Er jeg da ikke en del av "vi" likevel? Definisjonene dine svikter.

Nei, etter min oppfatning er du ikke det. Men jeg må få si at du burde være opptatt av disse elementene i samfunnet vårt, tror pipa får en annen lyd når dere innvandrings forkjempere ser hvor det bærer :)

 

Helt feil, det er stor forskjell på muslimer! En muslim fra Tyrkia har en helt annen kultur enn en muslim fra Somalia! Du framstår bare som enda mer ignorant enn du først gjorde her.

Klarer du da og peke ut hvem som er hvem? Kan du si at alle muslimer fra feks. Tyrkia er snille og moderate, mens de fra Somalia er slemme? Blir vanskelig, derfor må de gå under samme "kategori", så lenge de motsatte ikke er bevist. Samme om de kommer fra Iran, Tyrkia eller Somalia så lenge de er villige til og sprenge seg selv i lufta og drepe sivile. Pass også litt på de personlige meningene dine ikke strider mot retningslinjene punkt 1. Hva du mener om undertegnede er ikke relevant for denne tråden!

 

Ghettofisering er et interessant sosialt fenomen. Og definitivt en problemstilling som må diskuteres mer. F.eks er jo arbeidsledigheten og fattigdomsnivået i slike områder større enn i andre områder. De har blitt nærmest en egen underklasse.

Så du ser problemet her altså? Eller er jeg og vi som faktisk ikke liker denne utviklingen forsatt naive og ignorante her også?

 

I moskéer foregår vel ca. det samme som i kirker og synagoger - religiøs hjernevasking. Men det er et FAKTUM at norske muslimer er relativt moderate, mens nordmenn tror hele gjengen er ekstremister. Du fremstår som et medlem av den siste kategorien.

I Kirken lærer man ei og sprenge seg i lufta, men og framstå som et godt menneske, som tufter sine handliger på biblen. Minner igjen om retningslinjene punkt 1. Hva du mener om undertegnede er ikke relevant for denne tråden!

 

Feiloppfatningene dine er dramatiske.

Da er vi to, da undertegnede og andre kunne sagt det samme om oppfatningene dine :)

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Eller moskeer. Roberteh, du fremstår som en rabiat islamofob. For å snu på det, burde man nekte alle kristne inngang til riket siden det finnes flere kristne selvmordsbombere, kristne som dreper abortleger, kristne terrorgrupper og det som verre er? Kristne er kristne, ikke sant? Uavhengig av om de kommer fra Sverige eller Uganda.

Lenke til kommentar

Hehe, ojoj :) Er ikke lett og debattere med dere! Prøver bare og sette søkelyset på noe jeg så på TV, og som jeg finner skremmende. Jeg liker ikke tanken på at flertallet av mennsker i Europa kan bli muslimer, og jeg lurer på hvordan vi faktisk kan bremse eller stoppe dette. Er det så galt og mene? Og når der gjelder kristne selvmordsbombere har jeg aldri verken hørt eller bevintnet dette :roll:

 

E: Og hvorfor er jeg en "rabiat islamofob", fordi jeg setter søkelyset på dette?

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
E: Og hvorfor er jeg en "rabiat islamofob", fordi jeg setter søkelyset på dette?

På grunn av utsagn som dette:

 

Klarer du da og peke ut hvem som er hvem? Kan du si at alle muslimer fra feks. Tyrkia er snille og moderate, mens de fra Somalia er slemme? Blir vanskelig, derfor må de gå under samme "kategori", så lenge de motsatte ikke er bevist. Samme om de kommer fra Iran, Tyrkia eller Somalia så lenge de er villige til og sprenge seg selv i lufta og drepe sivile.

 

Og dette:

 

I Kirken lærer man ei og sprenge seg i lufta, men og framstå som et godt menneske, som tufter sine handliger på biblen(I motsetning til i moskeer).

Lenke til kommentar

Problemet er ikke så mye islam i seg selv, men konfliktene og forskjellene som oppstår når et samfunn går fra å være kulturelt homogent til å bli kulturelt heterogent. Man løper da risiko for å få polariseringer og selvvalgt segregering. Man føler sterkere tilknytning til sin egen gruppe enn til landet man bor i. Det er fin grobunn for konflikt og trøbbel, og det er nettopp det som er tendensen i mange europeiske land i dag.

Lenke til kommentar
I Kirken lærer man ei og sprenge seg i lufta, men og framstå som et godt menneske, som tufter sine handliger på biblen (I motsetning til i moskeer).

Her har jo du manipulert hva jeg har utalt!!! Dette er jo frekt som faen! Dette er dårlig. Dette viser bare nok en gang at dere pro innvandrings elskere aldri klarer og holde dere saklige. Blir kraftig provosert, som nevt tidligere, så tror jeg noen av dere har missforstått med vilje. Denne tråden hander ikke om etnisitet, men om hvordan vi kan bremse muslimenes "innvasjon" av Europa!

 

Problemet er ikke så mye islam i seg selv, men konfliktene og forskjellene som oppstår når et samfunn går fra å være kulturelt homogent til å bli kulturelt heterogent. Man løper da risiko for å få polariseringer og selvvalgt segregering. Man føler sterkere tilknytning til sin egen gruppe enn til landet man bor i. Det er fin grobunn for konflikt og trøbbel, og det er nettopp det som er tendensen i mange europeiske land i dag.

Ja, og det er jo nettopp det forskeren her også mener. Disse konfliketene kommer bare til og blir større og større og kanskje til slutt ende med voldlige utfall. Hvem ønsker det? Dette må begrenses!

 

E: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...