Gavekort Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hvordan kan jeg fjerne den hvite bakgrunnen på logoen jeg skal ha på et powerpoint prosjekt? (uten å klippe überavansert i photoshop) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Det er for det meste god kontrast mellom bakgrunn og objekt, so det går nok fint å markere bakgrunnen med t.d. quick selection tool, eller Select --> Color range. Når bakgrunnen er markert kan du anten berre slette den (trykk delete), eller invertere markeringa (Ctrl + Shift + I) og leggje til ei maske. Redigert: Og hugs å lagre i PNG, ikkje JPG. Sistnemnte støtter ikkje alfakanal, so det som er gjennomsiktig i PS vil berre verte kvitt i fila du lagrer. Endret 19. september 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Det er for det meste god kontrast mellom bakgrunn og objekt, so det går nok fint å markere bakgrunnen med t.d. quick selection tool, eller Select --> Color range. Når bakgrunnen er markert kan du anten berre slette den (trykk delete), eller invertere markeringa (Ctrl + Shift + I) og leggje til ei maske.Redigert: Og hugs å lagre i PNG, ikkje JPG. Sistnemnte støtter ikkje alfakanal, so det som er gjennomsiktig i PS vil berre verte kvitt i fila du lagrer. Gjør du dette i Photoshop? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Det var Photoshop ja. Eg rekna med du hadde det, sidan du nemnte det. Endret 19. september 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Det var Photoshop ja. Eg rekna med du hadde det, sidan du nemnte det. Det stemmer, men jeg har ikke peiling på Photoshop. Lenke til kommentar
emero Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Denne tråden fremmer tyveri av bilder, og bør stenges. Sett deg inn i regler om Copyright. Jeg er rimelig sikker på at du ville få tilatelse til å bruke logoen om du spurte produsenten, men så lenge det ikke er gjort, er bruken ulovlig og skal ikke fremmes her på forumet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Hva? Denne fant jeg på en nettside som en logo til en tredjeparts modifiksasjon. Kilde Lenke til kommentar
emero Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 men har du spurt den som lagde bildet om lov til å bruke det? det spiller ingen rolle hvem som lagde det, så lenge vedkommende ikke har lagt det ut som et stock photo, og ofte må folk også da ha tillatelse til å bruke det. Enda strengere er det om du skal gjøre endringer på det. Å gå imot dette er brudd på regler om opphavsrett. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Vel... Jeg fant ingen kopieringsrettighet-erklæring og det skal kun være til privat bruk. Trolig Bethesda studios som har gitt det ut. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Uuu, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå