trettifire Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Heisann Har nettopp kjøpt meg en LG GGC-H20L Blu-ray/HDDVD kombi-drev til HTPCen. Installerte den i går og det så initielt ut til å gå bra. Maskinen aksepterte den og den dukket opp under DVD-drev i enhetsbehandling. Jeg satte derfor inn en BD-ROM for å sjekke om det hele fungerte og maskinene anerkjente riktignok plata og viste den på Windows Explorer. Jeg prøvde å gå inn på disken men det tok en evighet så jeg avbrøt operasjonen og prøvde å sette inn en vanlig DVD i stedet. Den ville heller ikke la seg åpne. Jeg har nå prøvd å installere PowerDVD 7 som fulgte med men selv vanlige CD-ROM er en smertefull operasjon å åpne, og alle gangene jeg har prøvd å installere programmet fra CD-ROM'en blir det avbrutt pga. I/O-feil eller problemer med å lese fra disken. Alle andre operasjoner som ikke involverer lesing fra drevet går like smutt som før. Maskinen har følgende oppsett: M2N-VM HDMI (Geforce 7050) 4 GB RAM Vista x86 Spinpoint 750GB LG GGC-H20L Combined Community Codec Pack (CCCP) Forslag mottas med takk Endret 21. september 2008 av trettifire Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Har merket meg nå at hovedkortet har 4 SATA-porter. 2 av disse er merket "master" og 2 er merket "slave". Nå har jeg både BD-ROM og den eneste HDD'en på master, kan det lønne seg å bytte BD-ROM'en til "slave"? Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Ble en post bare for meg selv dette Løsningen ble å oppdatere BIOS til nyere (0703), noe som gjorde AHCI til en option på IDE configuration (sto på SATA). Måtte riktignok trikse litt i Windows for å få bootet på AHCI men nå virker spilleren meget ba. Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Bare bra at du oppdaterer selv om ingen svarer og bra at det løste seg. Er du fornøyd med spilleren? Hvordan er støynivået? Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Bare bra at du oppdaterer selv om ingen svarer og bra at det løste seg. Er du fornøyd med spilleren? Hvordan er støynivået? Spilleren er bra den. Det hakker litt i avspillingen av Blu-Ray men DVD og CDROM fungerer som en drøm. Er ellers meget stille, hører kjøleskapet mer. Det eneste jeg har merket meg er at den akselererer litt av og til på blu-ray spilling, akkurat som om den ble hengende litt etter. Blir en liten ssssimmm lyd da. Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Skyldes hakkingen spilleren eller maskinen tror du? Hvor kraftig er maskinen? Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Skyldes hakkingen spilleren eller maskinen tror du? Hvor kraftig er maskinen? Jfr første post, samt en AM2 X2 BE-2350 (2,1GHz) og 533MHz RAM. Tenker det er grafikkkortet. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Det var grafikk-kortet. Har nå satt inn et vifteløst ATI 3450 med 512MB (til den enorme summen av 250kr) og alt flyter som en drøm . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå