Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Worklog/Showcase] Peugeot 306

konduktans

Anbefalte innlegg

Jeg har mange jern i ilden for tiden. Jeg er i prosessen med å rydde opp i maskinparken min, jeg lager meg nattbord og barskap, jeg skal selge mopeden min, og jeg skal fikse opp bilen min. Denne tråden tar for seg bilen, en Peugeot 306 XR 1996 modell. Dette var bilen til mora mi, og vi har hatt den i noen år nå.

Jeg må si at jeg er ganske uheldig med fargen. Den er i stygg rød-lilla metallic, og den er stygg som få i lakken.

Er et bilde av bilen rett etter vask:

post-108681-1221659679_thumb.jpg

Ting som må gjøres(oppdateres fortløpende)

-Vask innvendig

-Polere hele bilen (blæææææ)

-Vaske felger skikkelig

-Skaffe og montere fake lyktespyle-dyser

-Skifte lås på bagasjerommet, da denne er defekt

-Fikse bulker

-Lakke panser svart

-Kjøpe nye felger

-Senke

-Kjøpe body kit(støtfanger foran og bak og sideskjørt)

-->Lakke og montere body kit

Ting som er gjort:

-Fikse skikkelig annlegg

-->Sette inn Kicker K65-høyttalere i dørene foran

-->Montere pioneer-høytalerne i hattehylla med kicker grill

-->Sette en 12" sub i bagasjerom

-->Montere musikkavspiller med mulighet for MP3

-->Stille inn anlegg

-Vaske utvendig

-Vaske setene

-Kjøpe setetrekk

-Lakkere interiør(beskrives i neste post)

-Pelle bort magneter(mobilholder) og klistremerker etc fra forrige eier

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg skal gjøre i dag:

Jeg har hatt en fin dag på skolen, siden jeg kun hadde norsk og matte. Norsken ble brukt opp på fotografering til årboka, og i matten hadde vi prøve(som jeg forøvrig tror jeg får 6 på(muligens 5). Jeg er derfor i godt humør, og har litt til overs så jeg får arbeida litt.

Jeg skal ned på clas ohlson og kjøpe primer og sølv lakk til interiøret i dag, og jeg skal ringe Bertel & Steen i Gjøvik for å finne ut hvordan jeg får løs rammene rundt der lufta kommer inn i coupeen.

0403_4lo.jpg

Deretter skal jeg lakke de to hanskerommene og bytte girkule og lakke håndbrekket. Siden jeg har en del erfaring med å lakke, kan det såklart forventes at det blir fint :)

post-108681-1221660478_thumb.jpg

post-108681-1221660503_thumb.jpg

post-108681-1221660527_thumb.jpg

Demontering er allerede i gang, og det er ganske logisk og enkelt å få til. Kun noen hekter og skruer for å få av et panel.

post-108681-1221660583_thumb.jpg

post-108681-1221660672_thumb.jpg

post-108681-1221660607_thumb.jpg

post-108681-1221660627_thumb.jpg

Hvis dere har kommentarer, så vennligst ta de i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1009573

-conflict

Lenke til kommentar

Nå har jeg litt bedre tid til å skrive! I går var jeg på vei til Gjøvik-marken. Veit ikke helt hva det kan kalles, men det er vel tusenfryd møter sirkus møter tivoli. Hadde en koselig kveld med dama, selv om vi ikke vant en verdens ting på de forskjellige bodene. Jeg vant en bamse til hu i den "gevinst hver gang" boden, da:P

Men angående bilen, så må jeg si at jeg nærmest er ferdig med interiøret. Jeg har kjøpt girkule og setetrekk og montert disse. Girkula som satt i bilen fra før var et helvete å få av. Formstøpt gummi/plastikk rundt en hel haug mothaker var vanskelig å få av. En fem minutters tid med kutting fikk den dog av:) Setetrekkene var utrolig vanskelige å få på. Ikke bare var de for små til setene mine, men det å holde 5-10 strikker mens man prøver å få tak i de siste 5 er en sinnsykt stor jobb når man er alene! Det resulterte i at alt sitter litt skeivt på, og at omtrent halvparten av strikkene røk. Litt stifting ordnet strikkene, men at de sitter skeift, får jeg ikke gjort mye med enda. Skal bare la alt sitte og godgjøre seg, så kanskje det utvider seg litt så jeg får fiksa det skikkelig. Fremsetene ble dog veldig bra på første forsøk :)

Men nå skal jeg slutte å preike, så skal dere få se det foreløpige resultatet :)

post-108681-1221904730_thumb.jpg

Her ser du det jeg ser når jeg kjører rundt i den lille doningen min. I bakgrunnen er mopeden min(som er kind of streetfighter :))

post-108681-1221904788_thumb.jpg

Sølvfarget håndbrekk så litt sært ut uten girkule og setetrekk.

post-108681-1221904860_thumb.jpg

Her er de to hanskerommene, og igjen: mopeden i bakgrunnen.

post-108681-1221904946_thumb.jpg

Jeg synes selv at bilen ble veldig bra innvendig :)

post-108681-1221905072_thumb.jpg

Baksetene ble litt raserte, men det var fordi jeg var alene. Skal plassere noen folk der i noen timer, så blir de forhåpentligvis utvidet :)

post-108681-1221905158_thumb.jpg

Fremsetene ble rimelig bra :)

EDIT:

Jeg har bra nyheter og dårlige nyheter. De bra kommer først:

-Det jeg skal ut å gjøre nå er å sy under nakkestøttene. Bilder kommer om en stund(altså en time eller noe) :)

Og så :(:

-Subben min var ikke min. Den er russebilen til dama mi sin, så hu må kanskje gi den tilbake til russebilen. Og da har jeg ikke noen sub :( Vi skal begge kjempe til siste slutt, slaget er ikke tapt enda!

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Deilige nyheter! De som kjøpte russebilen valgte den andre kassa, så nå har jeg 12" igjen :)

Jeg har et problem. Jeg kjeder livet av meg, og har lyst til å gjøre noe med bilen. Jeg veit bare ikke hva. Noen forslag? De tingene jeg egentlig burde gjort i dag, men ikke har veldig lyst til er å:

-Fikse opp i kablene baki bilen(forsterker og sub)

-Pusse og lakke det grå i bilen på nytt(ble litt dårlig resultat)

-Kjøpe og montere holder til MP3-spiller(litt vanskelig på en søndag kanskje?)

-Øve til teoriprøva

-Gjøre norskstilen som skal leveres på tirsdag

-Støvsuge og vaske inne i bilen

Tror jeg stikker ut og fikser ledninger nå, så får vi se hva som skjer utover dagen

Lenke til kommentar

Takk for fin kommentar :)

Har lukta litt på body kit til den, men har hverken tid eller penger til å gjennomføre det. I tillegg har bilen gjennomgått en ganske massiv krasj, så den er litt "out of proportions". Vi fikk den oppretta igjen, men det var gjort litt *kremt* under bordet, og var kun ment som en "billigst mulig-reparasjon". Derfor er den litt skeiv og rar. Det, i tillegg til at den har dritstygg farge, gjør at jeg ikke finner det i hjertet mitt å gjøre noe særlig med utseende. Mulig at det blir senking, front og bak-støtfanger og skjørt når jeg får meg jobb, men det er tvilsomt.

post-108681-1222023171_thumb.jpg

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Vel, vi kjøpte den for 50 000 uten noen garanti i det hele tatt, og der er VELDIG mye hjemmemekk etter krasjen, så får nok ikke mer enn 10-20 for den uansett. Tror ikke turbokonvertering vil gi lavere pris ihvertfall, og jeg får da litt gøy mens jeg holder på. Har noen et overslag på pris på full konvertering? Får jeg gjort det for 5000?

Lenke til kommentar

Turbo på vanlig sugemotor = særdeles dyrt. Du KAN mekke noen ghettoløsninger til rundt 10-20 lapper, men merk mine ord: ghetto.

Det skal ikke mye til før det skjer et motorhavari med slike ghetto løsninger.

Skal du ha en skikkelig turbokonvertering som er godkjent i vognkort, regn fort med 100.000kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...