hojohansen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Prøver igjen, var ute i kveld, fikk låne stativ. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Lek med WB? Greit bilde som gir meg følelsen av sommernetter ved sjøen, men det er kanskje bare meg. Det er ikke så veldig avansert og perfekt balansert, men det gav meg en litt god følelse i kroppen. Lenke til kommentar
zatux Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg er ingen kritiker; Jeg liker bildet - det gir meg en god følese. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Takker, nei WB = 0, rett og slett rart lys denne kvelden, lang lukkertid på "p" instilling det var alt. Avansert eller balangsert er det ikke nei, til den slags er jeg alt for amatør.. Lenke til kommentar
Falken71 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Likte bildet godt jeg. Gir meg liksom en litt skummel følelse... på en måte... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Du har fått til et bra bilde her. Blåfargen passer godt inn og gir en fin kveldstemning. Absolutt et blink-skudd. Det er mulig at du kunne rettet opp horisonten litt og skarpet opp litt. Men det er i såfall det eneste du trneger å gjøre. Tom Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Takker! Det er første gang jeg har dratt ut for å ta bilde, synes det ble ganske bra selv også - er godt fornøyd! Noen som har noen ideer hva jeg kan "trikse" med på ps for å gjøre det bedre\mer spennede? Jeg så at den stod ikke helt på 0 likevell... Endret 16. september 2008 av hojohansen Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Dette bilde likte jeg godt, og det ga meg en følelse av høst på sjøen. Bra fanget, og jeg synes blåfargen passer. Men du kunne gjerne rettet det litt opp Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Dette bilde likte jeg godt, og det ga meg en følelse av høst på sjøen. Bra fanget, og jeg synes blåfargen passer. Men du kunne gjerne rettet det litt opp Takker.. Hvis jeg retter det opp via cs3, så må jeg også "kutte" det som blir til overs? Altså at noe av bildet forsvinner, er det slik? Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Dette bilde likte jeg godt, og det ga meg en følelse av høst på sjøen. Bra fanget, og jeg synes blåfargen passer. Men du kunne gjerne rettet det litt opp Takker.. Hvis jeg retter det opp via cs3, så må jeg også "kutte" det som blir til overs? Altså at noe av bildet forsvinner, er det slik? Siden det er så lite som skal til før det blir rett er det vel snakk om noen få biter av hjørnene som vil forsvinne. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Dette bilde likte jeg godt, og det ga meg en følelse av høst på sjøen. Bra fanget, og jeg synes blåfargen passer. Men du kunne gjerne rettet det litt opp Takker.. Hvis jeg retter det opp via cs3, så må jeg også "kutte" det som blir til overs? Altså at noe av bildet forsvinner, er det slik? Ja, du kutter jo litt. Det sier seg selv. Med mindre du tegner inn restene av hjørnene Det er uansett ikke mye du kommer til å måtte kutte. Fint bilde som kunne tjent på å bli presentert i litt mindre skala tror jeg. Blir litt uskarpt så stort. edit: litt for sen Endret 16. september 2008 av niko_90 Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Har jeg gjort det riktig? Lenke til kommentar
vibsta Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 likte bildet ditt godt, men jeg synes landskapet ble litt platt med den blåfargen. personlig ville jeg hatt det noe som slik: det mister litt av kveldstemningen da og det var kanskje den som var viktigst for deg med bildet... Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Jo'a.. men ville ha det litt kjølig - synes motivet var litt nifst - hvis dere forstår. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Bildet var bedre med blåtoner - orgianalen altså. Dessverre rettes all min oppmerksomhet mot at bildet er uskarpt. Vet ikke helt hva det skyldes. Tror ikke det er fokus. Uskarpheten ødelegger hele bildet for min del, som egentlig har potensiale. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Bildet var bedre med blåtoner - orgianalen altså. Dessverre rettes all min oppmerksomhet mot at bildet er uskarpt. Vet ikke helt hva det skyldes. Tror ikke det er fokus. Uskarpheten ødelegger hele bildet for min del, som egentlig har potensiale. Det var uskarpheten som jeg synes gjorde bildet tøft, men heldigvis så har vi ikke lik smak alle sammen. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jada, det gir en litt nostalgisk følelse. Men dessverre, not my cup of tea. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Takker, nei WB = 0 Pent bilde det der. Synes originalen var best så langt i denne tråden. Tips til neste gang: Skarpheten i bildet kunne vært bevart ved å ha benyttet mindre enn 18 sekunders lukkertid. Vannet ville fått det slørete utseendet, mens motivet ellers hadde vært skarpt. Og, dersom du absolutt ville duset ned hele motivet så kunne du lagt på et blur-layer i PS. Tror PMnormal med WB mener White Balance (hvitbalansen) og ikke EV. Siden bilde var så blått antok han vel at hvitbalansen var satt "feil" får å få den kjølige stemingen. Endret 17. september 2008 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jepp. Brukte selv den effekten i starten, da jeg var litt overveldet over mulighetene med digitalteknikken. Det var helt utrolig å kunne velge tungsten utendørs uten å måtte skifte film. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Takker, nei WB = 0 Pent bilde det der. Synes originalen var best så langt i denne tråden. Tips til neste gang: Skarpheten i bildet kunne vært bevart ved å ha benyttet mindre enn 18 sekunders lukkertid. Vannet ville fått det slørete utseendet, mens motivet ellers hadde vært skarpt. Og, dersom du absolutt ville duset ned hele motivet så kunne du lagt på et blur-layer i PS. Tror PMnormal med WB mener White Balance (hvitbalansen) og ikke EV. Siden bilde var så blått antok han vel at hvitbalansen var satt "feil" får å få den kjølige stemingen. Skal prøve å huske på dette Mr. Sanders. Ang WB, så stod den på null (tror jeg..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå