Rematusen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) <?php $query = mysql_query("SELECT lest FROM `innboks` WHERE `mottaker` = '$hent[nick]'") or die (mysql_error()); $fetch = mysql_fetch_array($query); $lest = $fetch['lest']; if(!mysql_num_rows($lest)) { print "ny"; } else { print ""; } ?> 0 = ny 1 = lest Mening: Det skal stå ny når 0 står i databasen på meldingen. Og det skal stå 1 på meldingen i databasen vis den er åpnet. Men det står ny på alle meldingene, når det kun er en melding i databasen som inneholder 0 Noen tips ?? Endret 15. september 2008 av Rematusen Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 tenk over hva du virkelig gjør her. du teller antall rader med nye meldinger, du sjekker ikke hva den gjeldende raden er... Lenke til kommentar
Rematusen Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 tenk over hva du virkelig gjør her. du teller antall rader med nye meldinger, du sjekker ikke hva den gjeldende raden er... Jo? $query = mysql_query("SELECT lest FROM `innboks` WHERE `mottaker` = '$hent[nick]'") or die (mysql_error()); Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Nei. Ta enda en titt på if-setningen din, du. Lenke til kommentar
Rematusen Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Nei. Ta enda en titt på if-setningen din, du. Jeg skjønner ikke hva som er galt med if-setningen Si det ? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 logikken. lesbarheten. hele greia altså. skal man finne opp hjulet på nytt må man ikke tenke firkantet og ulogisk... Lenke til kommentar
Rematusen Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 logikken. lesbarheten. hele greia altså. skal man finne opp hjulet på nytt må man ikke tenke firkantet og ulogisk... Vis dette "hjulet" allerede er funnet opp, så hvorfor ikke si løsningen / gi meg hint. Slik at jeg slipper å tenke "firkantet" og "ulogisk". ? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) 1. Tipper den spørringen returnerer mer enn en rad, du må derfor loope deg gjennom alle resultatene. 2. mysql_num_rows() returnerer antall rader som spørringen fant. Tror ikke det er det du er ute etter. 3. Arraynøkler skal ha ' rundt seg. Du skriver $hent[nick], og PHP vil da først lete etter konstanten 'nick', før nøkkelen 'nick'. Endret 15. september 2008 av m4rtin Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 3. Arraynøkler skal ha ' rundt seg. Du skriver $hent[nick], og PHP vil da lete etter konstanten 'nick', ikke nøkkelen 'nick'. om den da er dømt til å ikke fungere, har jeg veldig unormal php versjon. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg sa ikke at det ikke ville fungere. Reformulerte den setningen, slik at den ikke kan misforståes. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Først må du lage en loop, som looper gjennom hvert resultat og så må du lage en if-setning inni loopen som faktisk gir mening. http://www.php.net/manual/en/control-structures.foreach.php http://www.php.net/manual/en/control-structures.if.php $query = mysql_query("SELECT lest FROM `innboks` WHERE `mottaker` = '$hent[nick]'") or die (mysql_error()); $fetch = mysql_fetch_array($query); foreach($fetch['lest'] as $a) { if($a < 0) { echo "Ny"; } else { echo ""; } } Går utifra at lest kolonnene er enten 0 eller 1. Da burde dette funke. Gjør det sikkert ikek fordi jeg suger og må teste koden min ti ganger før jeg får det til å funke pluss at jeg skrev det på 5 minutter og copypasta litt av deg. Dog hvis jeg ikke monger ekstra i dag burde det være i nabolaget. Blir sikkert arestert av en av php-smartinga her. EDIT: Det første innlegget mitt ble feil fordi jeg ikke skjønte hva du prøvde å gjøre, tror det kan være lurt å lese litt om php. Begynn med det jeg linka til. Endret 15. september 2008 av Hjelpphp Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det der funker dårlig. while ($row = mysql_fetch_object($query)) { if ($row->lest == 0) { // Do something } } Lenke til kommentar
Rematusen Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Fant ut av det selv, igår! Men takk for svar;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå