johome Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Jeg har nylig kjøpt meg en ny PC, og får ikke lyd i det hele tatt. OS er XP. Høyttalerne er X-530 fra logitech. Jeg har lest gjennom instruksjonshefte og mener å ha koblet de riktig opp. Slått på Power knappen Legger ved bilder: Trykk på hvert bilde, så blir de større. Bilde 1: Her har jeg koblet til tastatur, mus og nettkabel. Bilde 2 :Her har jeg koblet de tre pluggene til høyttalerne. Bilde 3 : Her har jeg ikke koblet til noe. Bilde 4 : Her har jeg gått inn på lyd og enheter. Som det siste bilde viser , så registrerer ikke datamaskinen høyttalerne i det hele tatt. Endret 11. september 2008 av johome Lenke til kommentar
Star Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Lydkortet er ikke installert. Hvilken maskin er det? Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Det er en PC som Netshop har bygget. Les post 1 i denne tråden for oppsett av komponenter Les her angående hovedkortet Endret 11. september 2008 av johome Lenke til kommentar
Star Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Du finner drivere til hovedkortet her Velg operativsystem og siden "Audio" hvor du finner SoundMax driveren til kortet. Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Takk for linken. Har nå lastet ned driveren. Når jeg skal bruke Win Ace til å extrakte driveren går det ikke så bra : Lenke til kommentar
Star Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Prøv winzip eller winrar.. Det er jo også mulig å laste ned fra ulike servere (asia, europa etc.) Lenke til kommentar
johome Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 Da har jeg prøvd med forskjellige programmer : Det gikk ikke så bra , så jeg lastet ned fra en annen server (global) : Det gikk ikke så bra heller. Merkelig tilbakemelding. det står jo på hjemmesiden at den støtter XP-64 bit. PC'en kjører jo ellers helt greit med dette hovedkortet. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Kan du ikke installere drivere dine fra Cd plate du fikk med kortet ditt da? Hvis du setter cd plate i Cdrom, du skal vel kunne browse i den. Finne fram til folder Drivers---velg audio folder--velg 64bit folder-velg x64 folder-velg Setup inni i folderen, ikke det AsusSetup Lenke til kommentar
johome Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Glemte å nevne det i posten. Jeg får feilmelding når jeg starter opp den medfølgende CD plata. Og deretter: Endret 9. november 2008 av johome Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Kan du ikke åpne plata i din explorer? Dvs ..start..Tilbehør...Windows Utforsker...finne Min Datamaskin.. og deretter finner du fram CD\DVDrom bokstaven. Når du bare klikk på den skal vise fram alle filene som er inne der. Det er det samme som å åpne min datamaskin og høyreklikk på CDrom og velge Utforske. ikke dobbeltklikk på cdrom ...Men da har du vel ikke installert noe som helst fra den driver plata du, eller? uffda...x64 er på englesk jo. Høyre klikk My Computer velg Explore......høyre klikk på CD rom...velg explore Endret 13. september 2008 av wiberos Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Har gjort det nå. Trykker så på Audio Trykker så på 64 bit Så på Asus setup Her stopper det hele opp. Endret 9. november 2008 av johome Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Etter 64bit åpne den XP folder, der skal det være alle filene til audio og Setup. Ikke klikk på det AsusSetup Men har du installert chipsetdrivere? Prøve først med å åpne chipset drivere folder for å installere drivere derfra. Deretter kan du prøve for audio drivere. Når det gjelder audio i x64, så er det viktig med en driver fra MS først. Men det er mulig at den ligger inne i audio folder. Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Har gjort det nå. Da kommer dette frem : Flytter bilde fra forrige post. Endret 9. november 2008 av johome Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Post 11. Bilde nr 2. Åpne chipset folder først. Ellers du kan prøve med en gang nå å dobbelt klikk på Setup (ikke Asussetup) i den siste bilde. Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Da kommer dette bilde opp : _____ Ellers du kan prøve med en gang nå å dobbelt klikk på Setup (ikke Asussetup) i den siste bilde. Har prøvd det , nytter ikke. Endret 9. november 2008 av johome Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Installerer når du klikker på Setup i den siste bilde? Det er Intels installer. ...det kan ikke være mulig det der... du kan i morgen kopiere alle de foldere du vil ...som chipset og audio, eller kopiere alt fra den CD plate til en folder som du lager på en av dine disker. For da du behover ikke å ha det tull med å åpne den CD plate men utføre på samme måte fra hardisken. Endret 14. september 2008 av wiberos Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Har nå prøvd å trykke på setup. Da kommer dette frem : OBS. Jeg må ta natta nå Er så trøtt at jeg bare begynner å gjøre feil .... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Er så trøtt at jeg bare begynner å gjøre feil he,he jeg tenkte det samme. Du vil finne løsning på det der. Men Asus er noe......... 14.09.08 Det første du skal gjøre i dag er: -Asus CD plate i DVD rom -klikk...My computer -høyreklikk på Cdrom stasjon og velg Copy -høyreklikk (mens du er i same bilde) på en av dine hardisker og velg Paste (du velger selv, de data du skal kopiere skal like greit være der, så velg din lagrings disk) Når alt er kopiert, dobbeltklikk på den hardisken, slik at den åpner seg i et nytt vindue. Finne fra til folder som filene ble kopiert. Navn er nok det samme som du ser på CDrom. Åpne den. Under din post 11 bilde 1, har du en folder som er bin. Åpne den folder og dobbelt klikk på AsusSetup, eller Assetup Får du de samme feilmeldninger nå eller starter som det skal? Endret 14. september 2008 av wiberos Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Da har jeg kopiert innholdet av CD'en til harddisken. Åpner så Bin mappen , og Asus install all : Prøvde også å innstallere fra de andre mappene under Bin , det gikk heller ikke. _______ Prøvde så å installere fra Audio mappen : Prøvde å innstallere fra 64bit og Asus setup mappen , det gikk ikke. Endret 9. november 2008 av johome Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Bilde nr 1. Du har åpnet feil folder. Det er Bin folder du skal åpne og det er Assetup inni der du skal klikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå