Gå til innhold

Program til å lage film av BILDER!

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg trenger et program til å lage filmer, akkurat som Adobe premier, men problemet med det programmet er at det ikke tar fil størrelsen til et tja 6-8 mb bilde, så jeg trenger et program, hvor man kan Redigere som det programmet, og bruke STORE bilde filer og kunne legge musikk og mulig film! ikke si windows movie maker, fordi kvalitet blir ELENDIG, skal ha TOPP kvalitet, bilde skal være like bra som når jeg satte det i programmet.

Tusen takk vist noen kan finne noe slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo, jeg trenger et program til å lage filmer, akkurat som Adobe premier, men problemet med det programmet er at det ikke tar fil størrelsen til et tja 6-8 mb bilde,
Kor stor bileta i pikslar? PPro skal takle bilete opp til 4096x4096 pikslar. Filstorleiken i MB kan eg ikkje tenkje meg har noko å seie. Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Om du er open for litt prøving, kan du teste andre redigeringsprogram, som Sony Vegas, Avid Liquid, eller billegare program som Magix Movie Edit Pro. Eg har ikkje peiling på kva slags begrensingar desse har, so om ingen andre veit må du prøve sjølv. Elles kan du nok bruke After Effects til dette. Det er kanskje litt overkill, og prisen er ikkje akkurat låg, men det har vorte sagt her på forumet eit par gonger at AE har vorte brukt til å lage nokre veldig fine slideshows.

Av dedikerte slideshow-program kan det vere Photodex sin Proshow-serie støtter dette. Photo Story veit ikkje om støtter storleiken, men det er ganske begrensa med tanke på output (kun 4:3, opp til 1024x768, om eg hugser rett), so det er kanskje ikkje det du er ute etter.

Når det er sagt, so lurer eg litt på kvifor du treng bruke so store bilete. Skal du panorere mykje rundt i bileta?

Lenke til kommentar

Men med mindre du skal vise bileta i 1:1, altso ca. 6000x4000 pikslar om du ikkje har zooma inn på bileta, har det vel ingenting å seie, for bileta må jo då skalerast, og det kan du like gjerne gjere i eit biletbehandlingsprogram vil eg tru. (Altso, om projektoren, eller TV-en, eller kva det er viser bileta i t.d. 1920x1080, må bileta skalerast ned for at ein skal kunne sjå heile biletet. Det er vel heller ingen projektorar med ei oppløysning på 6kx4k i utgangspunktet.)

Lenke til kommentar
Men med mindre du skal vise bileta i 1:1, altso ca. 6000x4000 pikslar om du ikkje har zooma inn på bileta, har det vel ingenting å seie, for bileta må jo då skalerast, og det kan du like gjerne gjere i eit biletbehandlingsprogram vil eg tru. (Altso, om projektoren, eller TV-en, eller kva det er viser bileta i t.d. 1920x1080, må bileta skalerast ned for at ein skal kunne sjå heile biletet. Det er vel heller ingen projektorar med ei oppløysning på 6kx4k i utgangspunktet.)

Sant nok det der. Vi lærer om it og vi har lørt akkurat det samme, de beste tvene idag greier ikke "bruke" mer enn 4-5 megapixler så. når du har et bilde på 6kx4k så kan du fint forminske det til rundt 1650x1050 og det kan du FINT se på en prosjektor. SÅ lenge ikke du har endret noen andre innstillinger. En annen ting er at hvis bildene er for store så kommer filmen til og bli veldig stor (lett noen gb).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Sant nok det der. Vi lærer om it og vi har lørt akkurat det samme, de beste tvene idag greier ikke "bruke" mer enn 4-5 megapixler så. når du har et bilde på 6kx4k så kan du fint forminske det til rundt 1650x1050 og det kan du FINT se på en prosjektor. SÅ lenge ikke du har endret noen andre innstillinger. En annen ting er at hvis bildene er for store så kommer filmen til og bli veldig stor (lett noen gb).

Må være TV`er som ikke er i anmelt salg enda, for de tv`ene jeg vet om støtter ikke mere enn 1080P og det er litt over 2Mpix

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...