Gå til innhold

Finnes SIM duplicator?

oktrg500

Anbefalte innlegg

Hei!

Je' dræpte mobil'n. Denne gang ordentlig :wallbash:. Første forsøk var da jeg hadde den i lomma og snekret gjerde. La en planke på låret og skulle trekke ut en spiker. Dundret litt på planken med hammeren og vips - så var glasset knekt :roll:. Kjøpte nytt glass for litt over en tier på ebay. Sist fredag, noen uker senere, nytt forsøk. Drev og malte i regnværet. Nektet å gi meg på grunn av været. Antar det kom en del mengder med vann på den fordi etterpå har den vært helt rusk, for å si det mildt :roll:. Går av og på hele tiden og navigerer menyer som en gal, helt på egen hånd. Har telefonen på tørking i stekeovnen nå, men har ikke store forhåpninger. En Nokia 6280 forresten.

Problemet ser ut til å være at telefonen knekkes under utearbeid. Jeg vil ha telefonen med meg hele tiden. Har forsøkt forskjellige alternativer som taske i beltet o.l. men det fungerer dårlig. Taska blir fort ødelagt eller slitt ut og så er jeg like langt. Den ligger tryggere i lomma. Så jeg ser for meg om det kunne vært et alternativ og hatt en dyr telefon for finbruk, og en robust telefon for utebruk. Men da blir det styr med å bytte SIM hele tiden.

Jeg lurer derfor på om det finnes noen løsning for å klone et SIM kort. Enten offisiell, eller i form av hack, som gjør at man kan ha samme mobilnummer i to telefoner samtidig uten å måtte bytte over SIM hele tiden.

Eller om noen har et annet godt forslag til løsning på dillemaet.

Takker for alle innspill! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Moderne SIM kort kan ikke klones (med mindre det har skjedd noe nylig jeg ikke vet om). Den beste løsningen for deg er nok noe sånn som

Trillingsim fra Netcom

Tvilling fra telenor

Tvilling fra chess

eller tilsvarende. Det er godt mulig at andre operatører tilbyr det samme, men det har jeg ikke oversikt over.

Hmm - kan ikke motta SMS eller MMS hos (s)T(j)elenor. Mye av nytten blir borte da ofte ting kommer via SMS. Vel, vel. Svaret ante meg. Har søkt litt på nettet i mellomtiden og regnet ikke med noen enkel løsning.

Takk for svaret!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukt noen av de tjenestene, så jeg kan ikke svare på om det med SMS gjelder alle sammen, men det finnes en tjeneste hos Netcom som jeg har brukt som heter SMSplus (om jeg ikke husker feil) hvor du blant annet kan få alle innkommende SMS på e-post.

En kombinasjon av trilling og smsplus kunne jo kanskje være noe?

Lenke til kommentar
Jeg har aldri brukt noen av de tjenestene, så jeg kan ikke svare på om det med SMS gjelder alle sammen, men det finnes en tjeneste hos Netcom som jeg har brukt som heter SMSplus (om jeg ikke husker feil) hvor du blant annet kan få alle innkommende SMS på e-post.

En kombinasjon av trilling og smsplus kunne jo kanskje være noe?

Det med SMS gjelder ihvertfall Telenor, som er alternativet der jeg bor. Netcom har for dårlig dekning så Trilling utfaller av denne grunn.

Takk!

Lenke til kommentar

Kjipt. Det er selvsagt alltid noe som ødelegger ;)

Jeg ser forøvrig at tvilling løsningen til chess lar begge telefonene motta sms (man kan faktisk ha begge telefonene på og begge ringer også). Så du får se litt rundt, kanskje du finner en operatør i telenors nett som har tilsvarende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...