Gå til innhold

En tråd om hva som er de beste datasikkerhet's programene ?

Anbefalte innlegg

Hei :) Ser utrolig mange tråder om folk som spør om hva er det beste antiviruset og hva er de beste brannmurene og det beste all-in-one programet. Så tenkte at en som kan noe om dette og som følger med på av-comparatives kan lage en tråd og klistre til toppen som ser omtrent slik ut:

Full beskyttelse:

Antivirus: Avira AntiVir Free

Antispyware: SUPERAntiSpyware Free eller Malwarebytes' Anti-Malware

Brannmur: Comodo eller Online Armor Free

Det beste all-in-one programet:

ESET Smart Security

Vet det er laget noe sånt inni sikkerhetsguiden, men står ikke noe om hva som er best og det er det brukerne er ute etter :p Der er det bare listet opp masse random antivirus osv... Noen som har litt mere peiling en meg kan lage en tråd og holde den oppdatert også få en moddis til og klistre den til toppen. Har bare tatt det dere har sakt og puttet det i en tråd jeg så vet ikke helt om alt ble rett, men det fixer dere når dere lager tråden :)

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er bare at forumet ikke skal være noen markedsplass (retningslinje #9). Vi skal ikke bestemme hva som er best og ikke. Riktig nok kan vi foreslå noen programmer (som det er blitt gjort i sikkerhetsguiden), eller hvis noen spør etter en bestemt anbefaling, kan vi fortelle om den pakken. Men å gå ut med en stickey som bestemmer at folk skal bruke det og det programmet, synes jeg blir feil. Vet ikke om dere andre er enig/uenig med meg?

Men det jeg synes at bør bli vurdert, er å få "Hva trenger jeg av beskyttelse" flyttet mye lenger opp i guiden, og det bør kanskje linkes til politlige kilder så hver av brukerene selv kan bestemme hva de vil velge.

-Men da kommer vi til en ny problemstilling: Hva er en politlig kilde?

Greit, av-comparatives.org er ganske grei, og matousec.com er ikke så verst den heller... Men så står vi igjen med en politlig kilde for antispywareprogram, og for antirootkit-program... Jeg har ikke kjennskap til noen sikkre kilder for disse programmene...

Men diskuter gjerne argumentene mine. Vil gjerne høre andres meninger om saken...

Lenke til kommentar

Den tråden bestemmer jo ikke hva folk SKALL bruke. Folk har jo endel valgmuligheter i det jeg skrev, f.eks comodo eller online armor, SAS eller MBAM.

Det jeg ikke liker med den "Hva trenger jeg av beskyttelse" er at det er bare en stor klynge med masse random antivirus programer og folk flest vet ikke hva de skall velge av de som står listet opp. Derfor blir det laget mange tråder om "Hva er best?" og det er de jeg prøver og få bort...

Det med kilder har ikke jeg peiling på siden jeg ikke er interissert i virus så hva som er gode kilder får dere som har peiling diskutere (norbat, deg og SNIPPSAT)

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...