Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc. får ikke skjermbilde

Anbefalte innlegg

jeg har bygget min nye pc.

har et asus hovedkort:ASUS P5Q, P45, Socket-775, DDR2

grafikk kort: club 3d radeon hd4870 2gb

pcen starter. du ser at det er strøm, og alle vifter går, men får ikke noe skjermbilde.

noen som har noen tips? har hørt om å slice hovedkortet, men vet ikke hva det er:P

Skjermen funker bra. bruker den på en annen pc imens, så det nok ikke problemet

har en 6 pins konnektor og en 8 pins. strømforsyningen har bare en 8 pins. kan dette være problemet?

Endret av lavidaloca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morro at du skulle lage denne threaden nå.. Jeg har nettop hatt det samme problemet (les tråden min i samme forumet), og jeg var sikker på at det var grafikkortet mitt som var problemet. Jeg har derimot et HIS radeon 4850 IceQ 4 turbo, altså et helt annnet enn deg. Jeg har derimot det SAMME Hovedkortet som deg, om det er dette du har http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352394 . Da kan det være at vi har det samme problemet, og at det er Hovedkortet det er noe i veien med...

Lenke til kommentar

Det du sa Audun|S ga mening. Hvis det stemmer forklarer jo det hele greia.... Og ja, jeg har koblet til PCI E - strømkontakten øverst på kortet, så det er ikke problemet. Men om det er som du sier Audun|S, hvordan skal man da få fikset det? Må man ha et annet grafikkort, slik at man kan oppdatere BIOS'en/ installere drivere til Radeon kortet?

Jeg har også søkt om bytte/retur hos Multicom (hvor jeg kjøpte det) nå. Skal opdatere her om hva jeg får i svar hos dem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...