Gå til innhold

Random (Tilfeldig) -funksjonalitet

G

Anbefalte innlegg

MP3-programvare og MP3-spillere har gjerne en såkalt "Random"-funksjon, men det varier veldig hva du får muligheten til å gjøre. Mangler litt erfaring selv. Så jeg spør derfor etter tips:

Minstekrav:

1. Navn og evt. modell (versjon) på Programvaren / Spilleren

2. Forklaring av egenskaper ved "Random"-funksjon

3. Ennå bedre, om du kan legge ved skjermdump (valgfritt), hvor du forklarer hvordan en kan justere på funksjonen, og evt. hvordan en finner den.

4. Om du kommer på noe annet, nevn det

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forventer ikke å skulle finne alt jeg er på let etter, men håper denne tråden kan belyse styrker og svakheter ved program / spillere. Ønsket under er ett sært ønske jeg bare nevner, tilfelle noen vet noe ekstra.

Mitt ønske er å finne beste programvare for å kunne finjustere hvordan en random-funksjon skal oppføre seg. Ønsker å lete etter en meget avansert funksjon.

Dersom mulig ville det vært greit å kunne velge mellom ett sett av forhåndinnstilte "Random"-funksjoner. Eventuellt en spilleliste generator, som bygger på tilsvarende.

Kunne vært greit om en kunne velge ut på sortering. F.eks. sjanger, forskjellige favorittmerkeded sanger.

Det ideelle ville vært om random-funksjonen også var såpass avansert at en kunne forandret på måten den regner seg fram til hvordan den skal stokke på sangene. Slik at en kunne få kontroll over at den ikke er for repetitiv.

Endret av G
Lenke til kommentar
Mitt ønske er å finne beste programvare for å kunne finjustere hvordan en random-funksjon skal oppføre seg. Ønsker å lete etter en meget avansert funksjon.

Dersom mulig ville det vært greit å kunne velge mellom ett sett av forhåndinnstilte "Random"-funksjoner. Eventuellt en spilleliste generator, som bygger på tilsvarende.

Kunne vært greit om en kunne velge ut på sortering. F.eks. sjanger, forskjellige favorittmerkeded sanger.

Det ideelle ville vært om random-funksjonen også var såpass avansert at en kunne forandret på måten den regner seg fram til hvordan den skal stokke på sangene. Slik at en kunne få kontroll over at den ikke er for repetitiv.

Det med sortering og spilleliste generatorer holdes seperat fra playorder, men det er ikke verre enn å lage en sortert spilleliste og så bare spille random i den, har du vettug musikkprogramvare klarer den også fint å håndtere flere spillelister ^^

Ellers for siste biten, om den blir stokket om på forhånd og så spilt så det kalles "shuffle" i de fleste spillere som har det og er da ikke random.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...