Gå til innhold

En fjernkontroll som tåler en støyt?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenåringer i huset og fjernkontrollene får gjennomgå. De mistes flere ganger om dagen. De blir trykket inn i sprekken bak sofaen. De får med andre ord gjennomgå. De varer som regel ikke lenge. Ofte så er det batterilokket som svikter. Andre ganger er det knapper eller rett og slett at de sprekker og deler seg i flere biter.

Jeg har forsøkt billige fjernkontroller fra C.O. og jeg har forsøkt dyre fjerkontroller som Logitech Harmony som først ikke virket før Logitech fikk laget en bug fix og jeg firmware oppgraderte den og deretter varte den i ca to uker før displayet bare var blankt. Batterilokket sitter fortsatt på merkelig nok.

Så er det noen som kan anbefale en bra og solid fjernkontrol som tåler tenåringsbruk? Harmony konseptet er genialt, men produktet er desverre bare søppel. Å få tenåringene til å behandle fjernkontrollene med måte har jeg gitt opp for lenge siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skulle til å forelå det samme.

de kan umulig være interesser i å bruke en fjernkontroll som ikke virker.

for meg virker det som de behandlet den uvanlig hardhendt.

får tven gjennomgå det samme ?

uansett så tror jeg nok at det hverken finnes tver eller fjernkontroller som tåler direkte mishandling

Lenke til kommentar
for meg virker det som de behandlet den uvanlig hardhendt.

får tven gjennomgå det samme ?

uansett så tror jeg nok at det hverken finnes tver eller fjernkontroller som tåler direkte mishandling

De stort sett bare legger den fra seg i sofaen. Eller oppe på et teppe e.l. i sofaen og når de resier seg opp faller den ned på gulvet. TV bare står der og får ingen behandling annet enn at knappene brukes når fjerkontrollen ikke virker.

Jeg mener det burde være mulig å lage en fjernkontroll som tåler dette. Hadde man laget batterilokk som man kan skru igjen på samme måte som på en lommelykt i stedet for disse små plasttappene så ville det nok tåle at man slapp den i gulvet osv.

Lenke til kommentar

Eg mener det burde være mulig å behandle fjernkontrollen på en skikkelig måte.

Å lære seg å ta vare på ting er en viktig lekse. Penger vokser ikke på trær. Dessuten kan man ikke hele tiden kjøpe ting som skal tåle hardt bruk. Bruker dere kun plastkopper og plasttalerkner for eks?

Lenke til kommentar

en tin er i hvertfall sikkert . fjernkotrollene tålte juling bedre før.

uten å konkludere med om et merke er bedre en et annet .

Panasonic hadde en fjernkontrol med lokk og lcd display til en vhs spiller den virket mye mere solid en den Nokia hadde til tv apparatene sin. panasonic kontrollen ramlet atskillige ganger i gulve uten å ta skade , men den til nokia lå batteriet ganske løst inni og det var nok å bar riste lit hardt på den for at den ikke fungerte.

men dette er mange år siden.

forresten så var det ikke jeg hadde disse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...