Gå til innhold

pc med utgang for 3 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo kjøpe 2xHD4850 og kjøre CF, evt. 4870. Men da mener jeg du må disable CF, altså at skjermkortene jobber sammen. Gjør du dette kan du vel kjøre opp til 4 skjermer, men altså uten fordelen du får ved CF.

 

Angående hovedkort så er det nok lurt å ha 2xPCI-E x16 i hvertfall.

Endret av kakeninja
Lenke til kommentar
Du kan jo kjøpe 2xHD4850 og kjøre CF, evt. 4870. Men da mener jeg du må disable CF, altså at skjermkortene jobber sammen. Gjør du dette kan du vel kjøre opp til 4 skjermer, men altså uten fordelen du får ved CF.

 

Angående hovedkort så er det nok lurt å ha 2xPCI-E x16 i hvertfall.

 

Ok. Takk! :)

 

Hvor disabler du CF? I Bios eller i driver konfig?

Lenke til kommentar

Dersom du har to PCIe-porter på hovedkortet ditt kan du sannsynligvis kjøpe to PCIe-skjermkort til 250,- og du vil kunne koble fire skjermer til maskinen din.

 

Dersom du har én PCIe-port på hovedkortet kan du kjøpe ett PCIe-skjermkort til 250,- og ett PCI-skjermkort til 300 og du vil kunne koble fire skjermer til maskinen din.

 

CrossFire og SLI har lite og ingenting med dette å gjøre.

Lenke til kommentar

Har du skjermene du skal bruke fra før, eller skal du kjøpe nye? Skal du kjøpe nye, kan du kjøpe skjermer med "DisplayLink" som kobles til USB porten. Da kan du bruke opp til 6 skjermer fra en USB-port på XP. 8 eller 9 på Vista (husker ikke).

Har du skjermene fra før kan du kjøpe et par VGA\DVI-USB adaptere. Skjermene installerer seg selv, da slipper du og rote i maskinen og med drivere. Har ingen erfaring med det selv, men det ser latterlig enkelt ut.

 

Jeg tror du imidertidig må ha et skjermkort i tillegg, da USB skjermene ikke funker før de får lastet inn driverne sine før etter du har startet windows. Da kan du vel bare kjøpe et hovedkort med integrert skjermkort, siden du ikke skal spille på den?

 

Demonstrasjon

 

Eller så kan du kjøpe et "Matrox TripleHead2Go", men de koster en del.

 

Jeg hadde værtfall prøvd noe av dette før jeg begynner og rote med flere skjermkort i en pc. :)

 

6 skjermer... :dribble:

Lenke til kommentar
Dersom du har to PCIe-porter på hovedkortet ditt kan du sannsynligvis kjøpe to PCIe-skjermkort til 250,- og du vil kunne koble fire skjermer til maskinen din.

 

Dersom du har én PCIe-port på hovedkortet kan du kjøpe ett PCIe-skjermkort til 250,- og ett PCI-skjermkort til 300 og du vil kunne koble fire skjermer til maskinen din.

 

CrossFire og SLI har lite og ingenting med dette å gjøre.

 

Jeg må si at dette nok er den beste metoden om det ike også skal fungere som en spllmaskin. Samle sammen 2 kort som har til sammen 3 eller 4 utganger, så skal det fungere fint at du isntalerer den i samme maskin. Det er ingen(?) sjermkort som har tre utganger så langt jeg vet, men deter nul problem å jøre flere skjermkort i samme maskin. Du kan kjøre 3 stykk om du vil, men du kan sikkert finne noen billige kort som likevel har dual-output. Du kan til og med kjøpe noen dittbillig på brukmarkedet om du ikke skla bruke maskinen for 3D, for "alle" kort er tilsvarende gode på 2D, så da er det bare antall utganger og evt. typen utgang (2xDVI vs kominasjon av DVI og VGA) som du må se etter for å mest matche tilkoblingene til dine skjermer.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

I en annen tråd forteller jeg at jeg skal ha meg et 4870x2 kort som jeg skal kjøre 2 stk 24" på. Men at jeg samtidig ønsker muligheten fra tid til annen å kunne koble på en gammel 17". Hadde tenkt å sette inn et billigbillig skjermkort til dette, men så ser jeg denne tråden.

 

DisplayLink virker jo helt fullstendig genialt. Kan da drite i dette ekstra skjermkortet og heller koble til den gamle 17" via USB når jeg ønsker. Ser ut inne på sidene til displaylink at selve softwaren jeg trenger på pc'en er gratis.

 

Men jeg vil trenge et par adaptere, som han viser i den første demonstrasjonen der (som Sneakydecoy linker til). Mellom min gamle skjerm og inn i sub på pc'en.

 

dvi-vga adapter får jeg vel kjøpt overalt.

 

Men hvor får jeg tak i den DisplayLink adapteren (evt. tilsvarende) han viser der, ca 2:20 inn i første demonstrasjonen??

 

Er inne på shop'en til displaylink og finner denne; http://sewelldirect.com/USB-to-DVI-External-Video-Card.asp.

 

Får man kjøpt noe tilsvarende i Norge, evt. billigere enn $110?

 

Anybody know?

Lenke til kommentar

Hm.. 110 dollar var en smule dyrt. Den kommer sikkert til og passere 1000kr med frakt og mva.

 

et søk i prisguiden viser at det er flere og få kjøpt i Norge. Den billigste jeg har sett kostet 440, men det var med vga.

 

Jeg syns denne fra EVGA virker mest interessant (uten og grave noe særlig etter info, som jeg normalt gjør). Den virker jo grei. Koster 635 fra Datakjeden og 930 fra Amentio.. Førstnevnte har ikke de på lager da, men de kan vel ikke sette opp prisen hvis man bestiller nå og betaler?

Her kan du lese noen brukererfaringer (merk: newegg sender ikke til Norge)

 

Jeg trodde ikke de var så dyre. Man får jo 2 PCI-kort for prisen av en slik adapter, men det er jo mye enklere da. Kjekt om man ikke kan så mye om maskinvare.

 

Vær oppmerksom på oppløsningen på disse adapterne. Kjøp helst en som støtter opp til 1600x1200\1680x1050 om du skulle få en større skjerm tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Ok, takker. Dette så greit ut.

 

Enig i at det er litt dyrt, men veldig enkelt og kjekt virker det som å være. Tror jeg dropper det ekstra pci-kortet og går for en slik løsning istedet.

 

Jeg trodde dette var noe som DisplayLink hadde rettigheter på eller lignende (tenker på softwaren). Men det virker ikke til å være slik, så det er vel allmenn standard kanskje?

Endret av baggin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...