kooram Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hvor mye har denne 100hz funksjonen å si? Er det verdt å vente på sony 40W4500 og betale 2-3000kr ekstra? Skal ha 40". Ser mye vanlig TV med digitale signaler(ikke HD), litt sport og film og en del PS3 spilling. Sitter 1,5-3m unna skjermen. Er veldig nære ved å kjøpe 40W4000, men bør jeg heller invistere mer penger i tv? Noen som har noen tanker? Takker for svar. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Sitter selv å venter på 40w4500. Jeg spiller MYE PS3, derfor er jeg interessert i en TV som håndterer raske bildebevegelser på en god måte (noe som også kommer godt med i sport og film), å det håper og tror jeg at vi vil se med 40w4500, til en rimelig penge. Vurderte 40w4000 først, men etter at en kompis kjøpte den til sin PS3 så jeg at det kunne være en del "blur" i enkelte raske scener og litt hakking. Dette burde være historie med 100hz (tilsvarer 4 ms oppdateringsfrekvens, mot w4000 8), og ikke minst Image Blur Reduction og Motion Flow systemet, som for første gang har funnet veien til Bravia tver man ikke må være knugen av Dubai for å kjøpe. I tillegg har den 50000:1 dynamisk kontrastnivå, mot 33000:1 i w4000, som etter min mening allerede har et fantastisk sortnivå. Her finner du forresten den første norske 40w4500 testen. Jeg venter med å bestille til hdtvtest.co.uk har testet den, men jeg er allerede ganske sikker på at 40w4500 kommer til å erstatte min gamle 40w2000. Endret 30. august 2008 av XDamage Lenke til kommentar
kooram Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Hmm, kanskje jeg burde vente på w4500... Ja ja, kommer nok til å gå på en skikkelig budsjettsprekk. Taket var opprinnelig på 10k Lenke til kommentar
toazty Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 kjerringa sitter her og sier MAX 10K til meg også.. men tror nok det havner en 46" w4500 i denne stua i sept. og ja, etter det jeg har lest er 4500 verdt å vente på. 100hz funksjonen og motion flow er visst helt genialt på denne tv'en.. og prisen er bortimot prikk lik... en 46"W4500 får du lett for 14K eks. porto.. men fortsatt ett "røverkjøp" det jeg sitter å funderer på om det komme en ny tv fra samsung, som igjen garantert kommer til å overgå W4500 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 kjerringa sitter her og sier MAX 10K til meg også.. men tror nok det havner en 46" w4500 i denne stua i sept. og ja, etter det jeg har lest er 4500 verdt å vente på. 100hz funksjonen og motion flow er visst helt genialt på denne tv'en.. og prisen er bortimot prikk lik... en 46"W4500 får du lett for 14K eks. porto.. men fortsatt ett "røverkjøp" det jeg sitter å funderer på om det komme en ny tv fra samsung, som igjen garantert kommer til å overgå W4500 Det kommer alltid noe nytt og bedre og det er vel det som gjør enkelte mennesker smårare når dem skal foreta er valg.. Sannheten er at det er marginaler man stor sett snakker om og man blir fornøy uansett hvis man velger et kjent merke og bra model. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Ser at de fleste nettbutikkene selger 40w4500, mens noen få selger 40w4500K... Akkurat samme varen, eller er det noe lureri ute og går her?? Endret 31. august 2008 av XDamage Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 kjerringa sitter her og sier MAX 10K til meg også.. men tror nok det havner en 46" w4500 i denne stua i sept. og ja, etter det jeg har lest er 4500 verdt å vente på. 100hz funksjonen og motion flow er visst helt genialt på denne tv'en.. og prisen er bortimot prikk lik... en 46"W4500 får du lett for 14K eks. porto.. men fortsatt ett "røverkjøp" det jeg sitter å funderer på om det komme en ny tv fra samsung, som igjen garantert kommer til å overgå W4500 Det kommer alltid noe nytt og bedre og det er vel det som gjør enkelte mennesker smårare når dem skal foreta er valg.. Sannheten er at det er marginaler man stor sett snakker om og man blir fornøy uansett hvis man velger et kjent merke og bra model. Den viktigste forskjellen på disse modellene er 100hz som jeg personlig mener man bør ha på en lcd, men her det litt forskjellige meninger. Når man spiller er det vel uansett anbefalt å skru dette av siden det skaper en input lag... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ser at de fleste nettbutikkene selger 40w4500, mens noen få selger 40w4500K... Akkurat samme varen, eller er det noe lureri ute og går her?? hm.. ser mistenkeligt likt ut.. det jeg vet at mange butkker med prisgarati gjør er å "endre" navn på varen, så dette kan jo være en helt ordinær w4500 , eneste forskjell er K'en ? vet at dette praktiseres , og det skulle ikke forundre meg om det er det som blir gjort her også.. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Ser at de fleste nettbutikkene selger 40w4500, mens noen få selger 40w4500K... Akkurat samme varen, eller er det noe lureri ute og går her?? hm.. ser mistenkeligt likt ut.. det jeg vet at mange butkker med prisgarati gjør er å "endre" navn på varen, så dette kan jo være en helt ordinær w4500 , eneste forskjell er K'en ? vet at dette praktiseres , og det skulle ikke forundre meg om det er det som blir gjort her også.. Bokstaven som kommer på slutten har ikke noe med modellen å gjøre. Det handler om hvordan den er impotert... Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Nå har de startet å ta forhåndsbestillinger på komplett.no Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 bestilte min 52" for 17.344kr på , den er forhåndsbetalt og forventes inn 9.10 , ser jeg har gjort et greit kjøp , iallefall nå, for du finner den ikke lenger for under 18K , det som var litt merkelig var at det bare var 156kr i porto, greit for meg, men forventa noen hundrelapper i porto på en slik tung og stor vare... Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Ser at de fleste nettbutikkene selger 40w4500, mens noen få selger 40w4500K... Akkurat samme varen, eller er det noe lureri ute og går her?? hm.. ser mistenkeligt likt ut.. det jeg vet at mange butkker med prisgarati gjør er å "endre" navn på varen, så dette kan jo være en helt ordinær w4500 , eneste forskjell er K'en ? vet at dette praktiseres , og det skulle ikke forundre meg om det er det som blir gjort her også.. Sist gang jeg sjekket dette med Elkjøp, fikk jeg til svar at K-modellene ble levert med norsk manual. Rart... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) bestilte min 52" for 17.344kr på , den er forhåndsbetalt og forventes inn 9.10 , ser jeg har gjort et greit kjøp , iallefall nå, for du finner den ikke lenger for under 18K , det som var litt merkelig var at det bare var 156kr i porto, greit for meg, men forventa noen hundrelapper i porto på en slik tung og stor vare... 156,- i porto... Posten leverer ikke så tunge varer max 35 kilo inkl eske og 156,- er ikke til den største smartpakke en gang... En slik tv blir levert med transport og da gjerne tollpost så her har noe galt skjedd med bestillingen din og det bør du sjekke opp slik at du ikke får problemer selv om det er firma som muligens har gjort feilen.. Edit- Skulle Posten ha forandret reglene sine samt satt ned prisene så mye i det siste så må du alikevel hente den på postkontoret og det er ikke så greit med en 52 tommer "tro meg" Endret 7. september 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 hvis det er noe som er galt på nett sidene til selger, så er det bare å kjøre hardt på, fix det eller inget kjøp... håper w4500 kommer inn på lager 9.9. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 lanseringsdato er utsatt.. så tv'en ikke å få tak i før langt ut i oktober.., forbanna dritt greier.. uaktuelt å vente så lenge.. kjøper meg heller en samsun A656 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå