Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

explorer.exe har et problem og må lukkes.


Anbefalte innlegg

heisann

 

har et ganske kjipt problem her, mappen med alt som er av filmer og serier streiker hver gang jeg går inn. altså alle filmene osv funker, men får en feilmeldig (explorer.exe har et problem og må lukkes. vi beklager det inntrufne.) og mappa avslutter.. rekker å klikke drit kjapt for å få sett film, men er jo evig stress da.. har sitti noen timer å leita i knowledge basen til microsoft uten stort hell..

 

noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjer ofte hvis du har for mange codecs installert! Og når du åpener en mappe med video filer så vil windows vise preview/thumbnail av video. Så cracher windows for den ikke får dette til. Men det kan også være noe galt med contextmenu i windows.

 

Gjør følgende etter rekkefølge hvis problemet ikke løser seg på første forsøk:

1. Last ned og installer dette: Windows-XP-AVI-Fix

 

2. avinstaller alt av installerte codecs osv. Deretter så installerer du codecs pack. God pakke er "All in 1" og en som er litt mer avansert "K-Lite mega pack".

 

3. Hvis det ikke fungerer fremdeles. Så må du fikse context menu'en din. Det gjør du ved å laste ned og installere ShellExView. Dette er lit avansert program, men prøv å fjern et program av gangen og se om det løser seg.

 

4. Hvis ingen av delene fungere så kan du disable preview/thumbnail i windows.

skriv dette i "kjør" og trykk enter.

regsvr32 /u shmedia.dll

Endret av Adda
Lenke til kommentar
En bedre måte å løse problemet på kan jo være å bytte til Firefox eller Opera. Gode nettlesere det også..

 

Kan jo hende du må bruke IE til noe spesielt da;/

Dette er jo ikke snakk om IE (iexplore.exe), men Utforskeren i XP (explorer.exe). En vesentlig forskjell...vil jeg si i alle fall...

 

EDIT:

explore.exe til iexplore.exe

Endret av nilsrune
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det skjer ofte hvis du har for mange codecs installert! Og når du åpener en mappe med video filer så vil windows vise preview/thumbnail av video. Så cracher windows for den ikke får dette til. Men det kan også være noe galt med contextmenu i windows.

 

Gjør følgende etter rekkefølge hvis problemet ikke løser seg på første forsøk:

1. Last ned og installer dette: Windows-XP-AVI-Fix

 

2. avinstaller alt av installerte codecs osv. Deretter så installerer du codecs pack. God pakke er "All in 1" og en som er litt mer avansert "K-Lite mega pack".

 

3. Hvis det ikke fungerer fremdeles. Så må du fikse context menu'en din. Det gjør du ved å laste ned og installere ShellExView. Dette er lit avansert program, men prøv å fjern et program av gangen og se om det løser seg.

 

4. Hvis ingen av delene fungere så kan du disable preview/thumbnail i windows.

skriv dette i "kjør" og trykk enter.

regsvr32 /u shmedia.dll

jeg har prøvd alle forslagene dine adda men får det ikke til å fungere... :ermm:

vet du hva kan gjøre?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+9817234daf

Dette er kanskje en liten bump, men hvis du poster hele feilmeldingen din, så kan jeg kanskje hjelpe. Har nemlig hatt samme problem, men klarte å nerde meg frem til en løsning nå nettopp. Må bare forsikre meg om at du har samme feilmelding som meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis problemet oppstår når man åpner mapper med filmer i kan jeg nesten garantere at det hjelper å slette xvid.ax-filen fra Windows-mappen. Hvis denne filen er spesifisert i feilmeldingen så er det bankers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...