Gå til innhold

Fjerne heatspreaderen, men plages!


pumba50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel eller AMD?

Hvis det er AMD så skal heatsprederen løsne når du har fått skjært gjennom limet, men Intel bruker tinn mellom kjernen og heatspreaderen, da blir det litt vanskeligere.

Da må du varme heatsprederen, tinnet smelter rundt 85 grader. Når du skal teste om den har løsnet, så foreslår jeg at du vrir og ikke bruk noe til å brekke mellom heatspreder og pcb, da risikerer du å rive av kjernen.

Lenke til kommentar

uff å uff... må nesten le litt altså :D du får la heat sprederen være på når du får den nye cpuen no da :D:D hadde tenkt å prøve på min gamle 3500+ jeg også åsså tenkte jeg å la fx'en gå under kniven vis det blir bra på den gamle 3500, men ser no at det kan gå ille opp :!: du får sikkert problemer med å returnere den også :D

 

men hva hvar den egentli som skjedde etter som at kjernen ikke slapp?

Lenke til kommentar

Hehehe.. huff huff.. du bruker en normal kniv.. vrikk litt her og der.. så går det.. gjorde det for 2 sek sia me intel cpu.. :)

først bruke spist tynt no me godt håndtak da ;)

 

litt gammel intel...

menne.. fortsatt bare epoxy..

 

skal ikke si no om nye.. veit ikke no om de :p

 

 

men.. Enjoy min 1 minutt og 40 sekunder ta av heatspreader bilde :p

post-118039-1167522064_thumb.jpg

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
men alle eksemplene som vi har sett er jo med singel core cpu, så er det ikke det at det er en dual core at det ikke går på denne måten? trur kansje at det er det som gjorde at du ødla den.

7610253[/snapback]

 

 

Hmm.. er ikke helt sikker.... alle cpu'ne har en liten glippe uten epoxy ;) finn den.. start der.. :p bare ikke BØY pcb !

 

Min amd 64 3000+ har det sammme non epoxy området som denne intelen jeg gjorde det på.. :)

 

Men.. ANBEFALES ikke dette her trur jeg..

 

Jeg bøyde 3 pins.. flaks jeg klarte å rette de opp da..

 

 

Men.. jeg skal ikke si noe sikkkert på x2.. jeg vet inte duo er mulig :p sett en film på video google eller youtube.. husker ikke helt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...