Nosferatu Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Fikk ikke lov til å lage en avstemning så jeg spør istedet. Hvor mange syns det er digg å mekke ostiser som nattmat etter en tur på byen? Endret 21. august 2005 av Nosferatu Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ostesmørbrød er digg uansett klokkeslett. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ostesmørbrød er digg uansett klokkeslett. Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Du trenger: To brødskiver, ferdigskjærte. Grov sennep skinke/pepperoni/salami/roastbeef tre-fire skiver jarlsberg Fremgangsmåte: 1: Smør sennep på brødskivene, ikke vær grådig, smør på et ganske tykt lag 2: sleng på kjøttpålegg på den ene siden. 3: ta så ost over kjøttpålegget, legg den andre brødskiven oppå osten, kjøttpålegget, og den andre brødskiven 4: Sleng så dette inn i et toastjern, en stekeovn, en mikrobølgeovn, eller et vaffeljern Takk til pappa Bård for denne eksellente oppskriften! Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Lager ofte ostesmørbrød og toast med mitt lille toastjern Liker å lage både lønsj og kveldsmat med det. Alt kan lages med toast. China-toast Vegetar Du trenger: En god woksaus, helst merket Amoy med Satay smak(Fåes på dagligvarehandler og grønnsaksbutikker) Grønnsaker fra Thai-butikker anbefales, men Paprika og Agurk er også godt Cashewnøtter/akusjanøtter: Fåes på dagligvarehandler, koster ingenting Pitabrød, Chiabatta eller Panini: Også ganske billig. Litt pålegg kanskje Ta ca 1/3 av sausen og legg i ditt utkårede brød. Del akusjanøttene på halv og hakk opp grønnsakene. Legg oppi resten av ingrediensene og stek i ca 2 minutter. Anbefales (Kan være litt sært, men veldig godt) Endret 21. august 2005 av Tready Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) brødskive > smør > salami> tomatskive>ost>salt>pepper>oregano> stekeovn, må være stekeovn slik at osten blir crisp Endret 21. august 2005 av Henrik2k Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Brødskive Olivenojle Skikkelig skinke, i tykke skiver Oliven i skiver Hvitløk i skiver Oregano Basilikum En osteskive, må ikke bli for masse ost Ett eller annet krydder for å få det til å se litt flottere ut Stekes på rundt 200 grader, til osten er slik du vil ha den. Servér med agurk, tomat og oliven. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ost, skinke, ketshup og basilikum... Det enkle er ofte det beste Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Toast, sørg for at du har minst 30 gram ost på en toast Lenke til kommentar
Feh Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Pleier alltid å lage toast/baguette slik: Bygg slik: Brød, sennep, ost, kjøtt (skinke/roastbeef), krydder, ost, ketchup, brød. Evt. med baguette. Ikke skjær den helt i to, men bare slik at den blir åpnet på langs. Stapp nedi med ost, kjøtt og krydder og legg i ovnen. Bind en hyssing rundt for at den ikke skal åpne seg. Og ja, det er ufattelig digg med ostesmørbrød som nattmat (men da på en litt mer primitiv måte ). Nattsmørbrød: Brødskive, sennep+ketchup+krydder, muligens kjøtt (trenger ikke), ost på toppen og sleng i ovnen eller mikron. Endret 21. august 2005 av Feh Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Du trenger:To brødskiver, ferdigskjærte. Grov sennep skinke/pepperoni/salami/roastbeef tre-fire skiver jarlsberg Fremgangsmåte: 1: Smør sennep på brødskivene, ikke vær grådig, smør på et ganske tykt lag 2: sleng på kjøttpålegg på den ene siden. 3: ta så ost over kjøttpålegget, legg den andre brødskiven oppå osten, kjøttpålegget, og den andre brødskiven 4: Sleng så dette inn i et toastjern, en stekeovn, en mikrobølgeovn, eller et vaffeljern Takk til pappa Bård for denne eksellente oppskriften! bytt ut masse sennep med masse ketsjupp så funker det flott Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Hor mage syns det er digg å mekke ostiser som nattmat etter en tur på byen? :!: Ostiser! :!: Endret 21. august 2005 av MagnusW Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hor mage syns det er digg å mekke ostiser som nattmat etter en tur på byen? :!: Ostiser! :!: Det hete ostings. Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Til tross for at clvn var først ut med en guide til ''den perfekte ostis'', betyr ikke det at jeg ikke kan poste min ''worklog'' Da sjekker man innholdet i kjøleskapet: Mer enn nok til to ostiser Ingrediensene: Steg 1: Fire brødskiver av typen ''birkebeinerbrød'' Steg 2: smør på grov sennep Steg 3: legg på pålegg( ) Steg 4: Sleng den ene brødskiva oppå den andre Steg 5: stek ''ostisene'' i f..eks en stekeovn, en mikrobølgeovn, etc. whatever you like Steg 6: Legg ''ostisene'' på en tallerken, pøs på med ketchup, og drikk litt melk hvis ønskelig Enjoy! Endret 21. august 2005 av Share the pain Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ostisings/ostiser er bortimot det verste ordet jeg noensinne har hørt. Dette er og første gangen jeg har hørt det blitt brukt. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ostisings/ostiser er bortimot det verste ordet jeg noensinne har hørt. Dette er og første gangen jeg har hørt det blitt brukt. ^2 Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Syns ostis er ett fint ord jeg :!: Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ostisings/ostiser er bortimot det verste ordet jeg noensinne har hørt. Dette er og første gangen jeg har hørt det blitt brukt. Jeg vet at du skjønte at det er en nogenlunde hjemmelaget forkortelse for ostesmørbrød. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå