Gå til innhold

meget misfornøyd med Komplett


Anbefalte innlegg

Jeg bestillte meg ny Pc for 2 måndere siden! de lovte at den skulle være hos meg innen 1 uke men nei da! hakke kommet enda! pratet senest med dem igår og de sa " uuuuhhhhmmmmm Pc er utsatt igjen til 28.nov" hadde det ikke vært for at jeg har betalt hadde jeg avbestilt.... kjøpte inn masse spill til den nye PC-en jeg bestillte og nå har jeg ikke noe Pc som klarer å kjøre disse spillene.... Crysis, BF 2142, Gears of War, The Witcher, COD4+++++ ligger bare å støver i hylla.... stoor nedtur... siste gang jeg bestiller noe gjennom komplett..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte masse datadeler (gamermus, gamertastatur, minne, osv) for 1 1/2 mnd siden, og hver eneste dag fikk jeg mail fra komplett.no om at varene ble utsatt en dag til...HVER DAG :@!

 

men i går kveld bestilte jeg bare minne, Timeshift og HDMi kabel og idag var den sendt :S

 

Syns komplett.no er komplett idiot...blir det for mye å sende utsetter de det bare -.-

Lenke til kommentar

Kanskje noen av delene du har bestilt er utsatt? Dett burde Komplett si ifra om, men det er ikke nødvendig å tilte helt for det. Du kan sikkert be om en kompensasjon hvis det faktisk har gått 2 måneder, men dette er en glipp i rutinene hos Komplett i alle fall.

Generelt er jeg veldig fornøyd med Komplett, og det at du har èn nedtur betyr ikke at du får det alle ganger. Bare mail litt med dem på en saklig måte og dere kan sikkert komme frem til noe! :)

Lenke til kommentar

når jeg bestillte sto det at alle delene var på lager... etter 2 uker tok jeg kontakt å de sa musen var utsatt til 2 dager etter, 2dager etter sa de kabinette ikke var der, 2 dager til sa dem at musa ikke var der... osv osv osv osv... gjør meg gal når folk faen ikke klarer å gjøre jobben sin!

Lenke til kommentar
når jeg bestillte sto det at alle delene var på lager... etter 2 uker tok jeg kontakt å de sa musen var utsatt til 2 dager etter, 2dager etter sa de kabinette ikke var der, 2 dager til sa dem at musa ikke var der... osv osv osv osv... gjør meg gal når folk faen ikke klarer å gjøre jobben sin!

 

Hvis de ikke har delene så kommer de ikke til å få sent dem til deg.

 

Jeg har bestilt nye deler fra dem selv for 6-7 måneder siden, jeg kjøpte alt som skal i en pc det tok ca 1 uke og da fikk jeg alle delene.

 

Så det er synd at du må vente så lenge

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har samme erfaring. Bestilte en PC i midten av november (på releace dagen for crysis). Den skulle komme etter en uke, men har fortsatt ikke kommet (15. desember). Har nå for n'te gang fått "endringsbekreftelse", nå til 18. desember. Ganske kjedelig, for jeg bestilte tidlig for å være helt sikker på å ha den i jula. Dette ser jeg blir mer og mer uaktuelt.

 

Har krevet prisavslag, men de mener de ikke er bundet av noen leveringstid. Dette er selvfølgelig feil etter forbrukerkjøpsloven. Ettersom det visstnok er kabinettet som er problemet, har jeg bedt dem finne et alternativt kabinett. Dette gidder de imidlertid ikke engang svare på. De påstår at de ikke er forpliktet til noe, og om jeg ikke er fornøyd, så kan jeg jo bare kansellere. Dette er selvfølgelig helt feil, ettersom de har ingått en avtale med meg og avtaler skal etter loven holdes. Så den går nok ikke, selv om det kan virke behagelig for Komplett. Da må jeg jo betale gebyrer (som Komplett tjener på), og bruke masse tid på å sette sammen og bestille på nytt, og kanskje få akkurat samme problem.

 

Jeg har nå sendt en "offisiell" henvendelse om at jeg krever prisavslag, og ytterligere prisavslag som stiger for hver dag fra nå. På dette løper også forsinkelsesrenter. Jeg har også gjort det kjent at jeg vil sende en forliksklage (begynnelsen på en rettsprosess) dersom de ikke imøtekommer kravet. Noen synes kanskje dette er styrete og at jeg ikke kommer til å gjøre dette, men for meg er ikke dette så mye jobb ettersom jeg driver med det til daglig.

 

Jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme. Priser på datakomponenter faller raskt i pris. Jeg mistenker derfor at Komplett spekulerer i dette ved å selge til folk som kjøper high-end, slik jeg har gjort, og vente på at komponentene faller i pris før de leverer. Det kan kanskje ikke virke som dette er særlig lønnsomt, men med Kompletts omsetning, vil dette utgøre mange millioner i gevinst for Komplett årlig.

 

Jeg oppfordrer alle til å være særlig kritiske til komplett framover, og forsøke å benytte andre leverandører. Komplett ar nå nesten fått en monopolstilling på egenkomponerte PC-er, noe de vet å utnytte. Vi kunder må ta tilbake makten ved å si i fra gjennom å velge alternative leverandører, skrive negative omtaler på forumer som dette, og ved å fortelle om negative erfaringer til andre. Tror jeg i alle fall har fått noen til å handle julegaver fra andre steder en Komplett, og hvis mange nok gjør dette vil det merkes.

 

Bidra til at Komplett ikke får monopolmakt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...