Gå til innhold

GPS i HTC s730?


Knut Johansen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme her, i Google map står den å leter men finner ingen satelitter, er det en måte for å finne porten manuelt?

 

Prøv å sette manuelt til COM4 (Evt teste Com 1-2-3 og) 4800 baud. Ikke sikker på om det fungerer eller om det er mulig å aktivere GPS på den overhodet men lignende HTC'er med nesten/helt nøyaktig samme maskinvaren bruker de settingsa.

Lenke til kommentar

Har lest ett eller andet sted at det eksisterer en fil med navn HTCGPStool.exe. Som finner GPSèn i 730. Er det noen som vet hvor den kan finnes. Eller om det er noen som har prøvd å innstalere programvare fra HTC P3600 - denne fikk jo plutselig GPS etter å ha vært på markede en stun? :ermm:

Lenke til kommentar

Chipsettet som er på S730 har jo GPS (http://www.cdmatech.com/products/msm7200_chipset_solution.jsp). Forsket litt på dette for en stund siden. Og da leste jeg at de betautgavene som kom av S730 hadde GPS. Ligger vel noen filmer av dette på Youtube også.

 

Men da de fullstendige utgavene kom, fungerte ikke dette. De fant GPS på den porten som er tidligere nevnt, men greide ikke få skikkelig signal (fant ikke nok satelitter). De trodde derfor at antennen til gps'en var fjernet. Om de har funnet noen enkel måte å løse dette på nå, vet jeg ikke. Du får søke litt rundt.

 

Tipper at de ikke vil lansere med GPS nå, for så å relansere S730 med GPS om en stund når salget begynner å flate ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hei

 

åpner vel en "gammel" post nå men men:P

 

Lurer bare på om det er noe nytt på fronten om det faktisk er noe futt i gpsn vist den har det noe jeg mener den har:P

 

Har denne mobilen selv og prøvde da ett gps program som heter gps test tror jeg og fikk da opp satelitter, men er det noe mer spesifikt om dette?

 

Har det kommet noen gode gps programmer den kan bruke vist den har GPS?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Etter google prosjekt idag har jeg funnet ut følgende:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread...929&page=29

 

Det er for øyeblikket stor tvil om man noen gang får igang en fungerende gps i s730.

Chipsettet mangler hvist et komponent for å få en fungerende gps. i tillegg mangler det sansynligvis en antenne.

Det er også forskjell i softwaren på pre-prof modellen med fungerende GPS og prod. modellen.

Ser ut som om man må fram med en ekstern GPS likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...