Gå til innhold

Bytte ut mitt Velbon CX440 ?


Anbefalte innlegg

Hei,

Har et Velbon CX 440 som jeg kjøpte på en campingplass i Italia da behovet plutselig meldte seg i sommer. Fungerer egentlig greit, men er ikke heelt fornøgd. Er et horriblet hode på det, og ikke noe vater å stille etter (som jeg godt kunne tenkt meg). Hvor langt opp må jeg i pris for å få noe som duger? Vet ikke helt hvor stor forskjellen er fra Sherpa 600R, men regner ikke med dette er mange steg opp?

 

Stabilitet er selvfølgelig viktig.

Lav vekt og str. er en bonus , ikke et krav.

Kunne som sagt også tenkt meg et vater på hode å stille etter.

Prisklasse: Under 1000-lappen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har den,er helt grei men ikke noe superhode.

Synes hodet er litt vanskelig og få til og stå eksakt der jeg vil ha det spesielt med en stor tele påmontert.

 

Eller så har stativet mange fine løsninger.

 

Her er en trå om det

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=920714&hl=

 

JP.

http://www.japanphoto.no/product/stativer/...ed-61q-kulehode

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Kulehode kan vel alltids byttes ut etterhvert som det behovet melder seg? Sitter kun på en 17-50mm Tamron nå, så tror ikke det skal bli noe problem.

 

Edit: Kanskje et dumt spørsmål, men kan man velge og vrake fritt i hoder til stativ? Følger disse en slags standar?

Endret av dePt
Lenke til kommentar
Kulehode kan vel alltids byttes ut etterhvert som det behovet melder seg? Sitter kun på en 17-50mm Tamron nå, så tror ikke det skal bli noe problem.

 

Edit: Kanskje et dumt spørsmål, men kan man velge og vrake fritt i hoder til stativ? Følger disse en slags standar?

 

Stativhodefeste er vel stort sett 3/8". Er muligens noen som er 1/4" også.

Feste på kamera er 1/4".

 

Så det er sjelden noe problem å bytte dette om hverandre.

Endret av Mr_Sunde
Lenke til kommentar
Vrake og velge hode ? tar jeg ikke feil så er det standar montering på stativ med en skrue i mitten "6mm."

 

Stemmer 600R kan du enkelt skifte hode på,har brukt dette stativet til nå,men skal legge det ut for salg fordi jeg må ha et enda større/kraftigere og  med flere festeplater til kamera/objektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...