sunbeam-transformer Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 hehe jeg liker det jeg ser. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Og dere demonstrerer for? 1 Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 hehe jeg liker det jeg ser. Var nå himla morro. Og dere demonstrerer for? Det de fleste med moped demonstrerer hjemme i stua for. 45 Km/t fartsbegrensning. 3 av oss ble forsøkt presset ut av veien alle fikk diverse fingre etter seg en av bilistene hektet seg fast til en moped og prøvde å kjøre avgårde i høy hastighet. Bare flaks han ikke ble skadet ettersom han fikk hektet seg av mens han holdt inne clutchen ettersom farten var over 80 km/t. Vi ble også slått med paraplyer, og folk kastet diverse ting de hadde i bilen etter oss. Skammelig at folk oppfører seg slik ovenfor mopeder Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Var nå himla morro. Det de fleste med moped demonstrerer hjemme i stua for. 45 Km/t fartsbegrensning. 3 av oss ble forsøkt presset ut av veien alle fikk diverse fingre etter seg en av bilistene hektet seg fast til en moped og prøvde å kjøre avgårde i høy hastighet. Bare flaks han ikke ble skadet ettersom han fikk hektet seg av mens han holdt inne clutchen ettersom farten var over 80 km/t. Vi ble også slått med paraplyer, og folk kastet diverse ting de hadde i bilen etter oss. Skammelig at folk oppfører seg slik ovenfor mopeder Det fortjente dere så jævlig hvis dere bevisst sperret 2 felter på e6. Jeg personlig hadde nok brukt gassen i sinne. Makan til idioti. 5 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Hva forventer dere egentlig, er jo ikke oss billister som bestemmer fartsgrensen 2 Lenke til kommentar
sunbeam-transformer Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 har selv kjørt MASSE moped. men det er for farlig og kjøre etter motorveier med moped! det har jeg nesten aldri gjort med moped med mindre jeg måtte. men moped passer ikke til motorvei. men moped bør få lov til og gå i 70 i alle fall! min derbi senda som jeg kjøpte ny i 2007 gjorde 65 originalt og det holder egentlig, men du merker at folk blir sinte når det går sakte i oppover bakker. jeg kjører også a ford fra 1930, jeg tar ikke den med på motor veien heller. den går litt sakte. jeg liker meg på landevegene. 1 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Ikke bare er det dere holder på med idiotisk, irriterende og totalt unødvendig. Dere setter også liv i fare. Hadde aldersgrensen på moped blitt satt til 25 år, kunne jeg også stemt for å fjerne begrensningene, men tenk deg alle 16 åringene i 100 på de små syklene der på e6 i rushen ? Dødstallene på norske veier vil se nye høyder umiddelbart. 3 Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Det fortjente dere så jævlig hvis dere bevisst sperret 2 felter på e6. Jeg personlig hadde nok brukt gassen i sinne. Makan til idioti. Så vi fortjener å bli fysisk truet, nærmest kjørt over og presset ut av veien, fordi vi følger reglene på 45 Km/t? Ikke bare er det dere holder på med idiotisk, irriterende og totalt unødvendig. Dere setter også liv i fare. Hadde aldersgrensen på moped blitt satt til 25 år, kunne jeg også stemt for å fjerne begrensningene, men tenk deg alle 16 åringene i 100 på de små syklene der på e6 i rushen ? Dødstallene på norske veier vil se nye høyder umiddelbart. Det kommer for all del ikke til å ha noe innvirkning på fartsgrensen da vi har 45 Km/t pga EØS avtalen. Poenget mitt var å vise hvor lite respektert en mopedist er i trafikken (denne posten) Demonstrasjonen var mest for morroskyld Så det er sagt. Mitt eget synspunkt er at man må ha en veldig mye bedre opplæring om man skal ha høyere fartsgrense på moped. Da spesielt siden opplæringen i dag er 100% komplett søppel. 1 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Kom over en mopedist som lå og luset i 60 km/t i 80-sonen i dag. Hadde det ikke vært for at han lå så langt til høyre han kunne, hadde han fått kjent min vrede. Jeg har ingenting imot mopeder og mopedister, men de får lære å kjenne sin plass i trafikken, slik som syklister burde. En mopedist midt i kjørebanen, eller kanskje helt til venstre som ligger i 25-40 i 60-sonen oppover bakkene her hjemme får kjenne luftdraget fra bilen min, for å si det på den måten! Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 En mopedist midt i kjørebanen, eller kanskje helt til venstre som ligger i 25-40 i 60-sonen oppover bakkene her hjemme får kjenne luftdraget fra bilen min, for å si det på den måten! kvalmt 7 Lenke til kommentar
KanoKrakk Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Virkelig? Moped er idioti og hører ikke hjemme i et land som Norge... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 (endret) Dere gir ikke akkurat mopedister et bedre rykte med det der, dessverre. Barnslig, enkelt og greit. Hvis dere utøver slik oppførsel på veien, hvorfor ville noen tenke at å øke toppfart/antall hester på mopeden da ville vært lurt? Endret 10. august 2013 av Vertical^ 2 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Demonstrer heller i rushtiden så slipper dere å irritere så mange Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 kvalmt De får lære seg å ikke være til hinder for trafikken. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 De får lære seg å ikke være til hinder for trafikken. Har aldri opplevd at en mopedist har lugget til venstre i feltet selv men hadde det skjedd hadde jeg blinket med langlyset å blinklys til høyre litt aggresivt helt til han/hun forsto tegninga, uansvarlig å kjøre forbi uten tilstrekkelig sikkerhetsmargin, da er du uansett minst like tulling som mopedisten som ligger i midten/til venstre i feltet. Irriterer meg over syklister å mopedister selv, det betyr ikke at jeg prøver å sette livet dems i fare for å skremme dem. 2 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Om det er ønskelig kan tråden flyttes over i "Trafikk", siden det virker som debatten kommer til å spore av litt videre. Send gjerne en PM til meg om dette er ønskelig, siden denne kategorien skal brukes til 'Gledesutbrudd' og ikke hvorvidt mopeder hører hjemme på E6. 1 Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 (endret) Hvis dere skal klage på fartsgrensen til moped, hvorfor ikke bare kjøre opp til lettsykkel? ser ikke helt problemet til dere som kjører moped... Endret 10. august 2013 av GtHoo 2 Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Så vi fortjener å bli fysisk truet, nærmest kjørt over og presset ut av veien, fordi vi følger reglene på 45 Km/t? Dere følger ikke regler når dere kjører på E6. Voks opp, følg lovverket, samt slutt å oppføre dere som drittunger. 2 Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Dere følger ikke regler når dere kjører på E6. Voks opp, følg lovverket, samt slutt å oppføre dere som drittunger. Hvorfor følger de ikke regler med å kjøre på E6? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå