Gå til innhold

Erfarer du problemer med Wii U ?, post de her.


PÃ¥inter

Anbefalte innlegg

La oss håpe tråden blir kort og ubrukt, men hvis flere erfarer samme problemer kan en slik tråd bli nyttig.

 

Jeg har innimellom registrert at gamepaden ikke får/mister signal til konsollen, den står rundt 2 meter fra der jeg sitter.

 

Å ta med gamepaden i neste rom er derfor nyttesløst, jeg håper dette er Interference fra div trådløse apparater, men igjen det er kun 1. tastatur og 1. pc i rommet, til gjengjeld står de plassert ca 50 cm fra der jeg sitter.

 

I tillegg har det vært noen frysninger i Miiverse, men ingen big deal.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kjøpte wii u basic i går.

 

Har ikke fått oppdatert den, har koblet til wifi og internet testen gikk bra men jeg får ikke oppdatert.Kommer opp forskjellige feilmelding koder for hver gang som betyr det samme, står at det kan være noe med Nintendo nettverket er under oppgradering eller noe galt med ruteren.

Står checking for updates, så går den videre og det står downloading data for update så kommer feilmeldingen could not connect to the server.

Pleas try again later. Error kode 108-0144

 

Har spilt zombie u i et par timer, etter første timen hang det seg så jeg måtte ta ut strøm kontakten.Det skjedde i det jeg skulle velge ammunisjon til pistolen på gamepaden.Det kom en rar lyd som hang seg opp og hele maskinen hang seg.Noen flere her som har hatt dette problemet? Er så irriterende når det kan skje når du er midt i et spill.Dette har kun skjedd en gang. Mulig dette er grunnen til at den skal oppdateres?

Endret av raym123
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har i løpet av 50 timer spilletid av forskjellige spill hatt frys av maskinen 2 ganger, begge gangene spilte jeg Blops 2 ..klager ikke på det.

Problemene jeg har hatt med WII U er småpotatis i forhold til problemene jeg hadde med både Xbox 360 og PS3 når de først kom på markedet.

Endret av assap2
Lenke til kommentar

Opplever at den fryser når jeg skal slå den av. Har skjedd 4 ganger til nå.

 

Noe lignende skjedde meg for få minutter siden, slo av konsollen via gamepaden men gamepaden ville ikke slå seg av, den fortalte at signalet mellom padden og konsollen var ustabil, slo på konsollen med egen powerknapp så kom gamepaden på igjen, dette skjedde tre ganger etter hverandre.

 

Gikk inn å kalibrerte gamepadden så var alt som normalt.

.....bugs

 

Edit

Vil bare legge til at jeg nå skulle skifte kanal på tvèn, med tven`s egen fjernkontroll, da slo tvèn seg av og på igjen av seg selv, er det interference med wii u og andre apparater på gang mon tro??

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Kommer du deg inn på internett med den ellers?

 

Jeg finner ingen steder det står connect to internet annet en på innstillinger.

 

Når jeg trykker der så tester den device og internet. Begge blir godkjent og det ser ut som alt skal virke. Jeg får da spørsmål om jeg vil connecte til internet for og laste ned oppdateringen.

Trykker ok og nå i dag starter dem oppdateringen og den går i ca 5 sec før det kommer error.

Har gjort dette flere ganger å det ser ut som jeg har fårt lastet ned litt. Ingen prosent måling men det har kommet opp en liten blå strek der den laster inn.

 

Eneste som jeg kommer inn på uten å oppdatere er netflix men når jeg går inn der så står det bare at det krever at jeg er tilkoblet internet. Er ingen steder jeg kan trykle connect. Kan kun gå tilbake ut fra netflix. Er det et sted jeg kan trykke og forbli tilkoblet? har brukt ganske lang tid på dette å kan enda ikke finne det hvor jeg kobler til annet en på settings og når jeg skal oppgradere.

Endret av raym123
Lenke til kommentar

Jeg finner ingen steder det står connect to internet annet en på innstillinger.

 

Når jeg trykker der så tester den device og internet. Begge blir godkjent og det ser ut som alt skal virke. Jeg får da spørsmål om jeg vil connecte til internet for og laste ned oppdateringen.

Trykker ok og nå i dag starter dem oppdateringen og den går i ca 5 sec før det kommer error.

Har gjort dette flere ganger å det ser ut som jeg har fårt lastet ned litt. Ingen prosent måling men det har kommet opp en liten blå strek der den laster inn.

 

Eneste som jeg kommer inn på uten å oppdatere er netflix men når jeg går inn der så står det bare at det krever at jeg er tilkoblet internet. Er ingen steder jeg kan trykle connect. Kan kun gå tilbake ut fra netflix. Er det et sted jeg kan trykke og forbli tilkoblet? har brukt ganske lang tid på dette å kan enda ikke finne det hvor jeg kobler til annet en på settings og når jeg skal oppgradere.

 

Prøv å resette ruteren/modemet hvis du ikke allerede har gjort det.

Lenke til kommentar

Hmmm virker som om det er selve internet-tilkoblingen det er noe galt med her. Er det lang avstand fra Wii U-en og senderen av signalene? En annen her inne hadde et lignende problem, men da han flyttet maskinen til et annet rom nærmere ruteren gikk det bra.

 

Takk for tipset! Dette løste problemet. Satt den i samme rom som ruteren og nå oppdaterer den! :-)

Venter spent på og få testet den etter oppdateringen.

 

Sant det som blir sagt ang at ting kan fryse, husker min xbox 360 hang seg opp flere ganger daglig når den var ny.

 

Så lenge wii u ikke tar skade av at kontakten blir trekt ut så vil jeg tro at det vil hjelpe med en oppdatering, eller at det vil komme en ny oppdatering slik at det blir helt stabilt.

 

Lenke til kommentar

Takk for tipset! Dette løste problemet. Satt den i samme rom som ruteren og nå oppdaterer den! :-)

Venter spent på og få testet den etter oppdateringen.

 

Sant det som blir sagt ang at ting kan fryse, husker min xbox 360 hang seg opp flere ganger daglig når den var ny.

 

Så lenge wii u ikke tar skade av at kontakten blir trekt ut så vil jeg tro at det vil hjelpe med en oppdatering, eller at det vil komme en ny oppdatering slik at det blir helt stabilt.

 

Flott at du fikk ordnet det! Dog er det vel kanskje ikke en permanent løsning, får håpe du finner du hvordan du skal få gjort det på sikt!

Lenke til kommentar

Åh synes synd på dere som har fått problemer med Wii U'en :( Har nå 98 timer totalt played over div spill på litt under en uke, og har ikke opplevd noen problemer enda bortsett fra nursery bug'en i ZombiU, men var ikke noe stress å slette save'n og gjøre alt på nytt så klager ikke! Sykt fornøyd med Wii U så langt!

Lenke til kommentar

Har spilt i mange timer nå og det er ingen tegn til at den skal henge seg! Veldig fornøyd og maskinen virker veldig bra. Zombie u er noe eget :-) må si det er skummelt å spille dette utover natten når det er helt stille rundt i huset og det plutselig dukker opp en zombie i en mørk trappeoppgang :-)

 

Det er en ting jeg stusser litt på og det er at strømkontaktene som fulgte med er sånn man har i utlandet med 3 stikker. Fulgte med overganger til begge kontaktene, det som er litt dumt er at disse overgangene stjeler mye plass i skjøteledningene.

Maskinen er kjøpt i butikk i Norge så jeg ble litt overrasket.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...