Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ødelagt plenklipper

Mister Ost

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg klippet plenen ... og et jernrør. Gressklipperen er kaputt og går ikke rundt, noe eieren sannsynligvis ikke blir særlig glad for.

Plenklipperen er ca. fra rundt 2007, og kostet vel antageligvis mellom to og fire tusen kroner da den var ny. Jeg tror eieren kjøpte den brukt relativt nylig. Det er en bensindrevet Stiga RM65 gressklipper.

Hvor mye må jeg eventuelt betale i erstatning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Din egen plen og ditt eget jernrør, med en lånt klipper? Eller tilhører jernrøret og plenen du klipte eieren av klipperen? Klipte du plen på eget initiativ, eller på oppdrag av eier av klipper og/eller eier av plen?

Jeg gjorde en liknende tabbe engang jeg hadde sommerjobb som vaktmesterassistent, og det kostet meg ikke noe, og jeg fikk være med på reparere klipperen, så jeg lærte hvordan en Flymo er bygd opp. :)

Lenke til kommentar

Leier hybel i kollektiv (skal flytte ut om tre dager), og gressklipper, plen og jernrør (nedgravd i hagen) tilhører husverten.

Gressklipperen går ikke rundt lenger (bladet kommer i kontakt med kanten av klipperen) så er vel noe som har blitt bøyd inne i den, uten at jeg har sett så nøye på det :)

Endret av Mister Ost
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...