Tosha0007 Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 VS Tippeligaen 28. serierunde Lerkendal, Trondheim Søndag 30.10.2011 klokken 20:00 TV2 HD Siste femkamper i Tippeligaen: 20.03.2011: Brann-Rosenborg 2 – 1 19.09.2010: Brann-Rosenborg 2 – 3 14.04.2010: Rosenborg-Brann 3 - 0 01.11.2009: Brann-Rosenborg 1 - 1 05.04.2009: Rosenborg-Brann 1 – 1 Sesongen går inn i en avsluttende fase, gullet er så godt som utdelt mens kampen om resten av medaljene fortsatt er åpen. Rosenborg og Tromsø har et lite forsprang, mens Vålerenga og Brann halser henholdsvis to og fire poeng etter. Kampen på Lerkendal kan sende enten sende Brann inn eller ut av sølvstriden. Rosenborg har hatt ett greit tak på Brann hjemme på Lerkendal de siste årene (ikke tapt hjemme siden 2006 i Tippeligaen), det store spørsmålet er om Brann kan bryte barrieren å tukte trønderne på bortebane. Seriepremieren mellom lagene på Brann stadion i vår endte med 2-1 seier til Brann etter mål av Kim Ojo, Bjørnar Holmvik og Mushaga Bakenga. Brann og Rosenborg er de to lagene som skaper flest målsjanser i snitt, noe som kan gi en sjanserik og underholdende kamp for nøytrale tilskuere. Brann: Etter og tatt Tippeligaen med storm allerede i første serierunde har Kim Ojo og Brann hatt en god sesong, som før sesongen var dømt nord og ned av "eksperter". Ojo er bare to mål bak Årst og Prica som er toppscorer i Tippeligaen i år. Det store spørsmålet er om cupfinalistene klarer å heve seg etter en dårlig hjemmekamp mot Sarpsborg sist og et forsmedelig tap mot Start før det. Har de hovedfokuset rettet mot cupfinalen, eller er de klare til ofre det lille ekstra for å hente inn igjen Rosenborg i kampen om sølvet? Etter en bra vårsesong der Brann lenge var helt i toppen har det stoppet litt opp for de rød kledde i høst, som har vært preget av mange uavgjort kamper. Sannsynlig lag : Leciejewski Sævarsson – Grorud – Amankwah - Fakiri Austin - Bajter Mjelde - Guastavino - Holmvik Ojo Er dessverre ikke særlig oppdatert på Brann, så her må dere gjerne korrigere meg. Rosenborg: Rosenborg har variert mye i prestasjonene den siste perioden, selv om resultatene har vært «så der». Rosenborg har ikke vunnet en søndagskamp siden hjemme mot Moldei begynnelsen av august så hjemmefansen trenger sårt en søndagsopptur. Etter storhandel i sommervinduet har Rosenborg forsterket det offensive med John Chibuike og Borek Dockal mens Muhammed Awal-Issah skal være ryddegutt på midten. Nå er håpet at disse skal være med å sikre seriesølvet i det som i trønderne sine øyne forhåpentligvis er en mellomsesong. Etter en frisk kamp av Bakenga på onsdag mot FFK er det nok mange som tror han starter for vertene, men Bakenga vil trolig spille i juniorkamp på lørdagen og vil derfor trolig bare få et innhopp på slutten av kampen. Prica og Dockal returnerer retter karantene sist, og det vil bli spennende om Svensson vil få plass i startelleveren etter å ha vært opptatt med u18-landslaget mot Godset og FFK. Sannsynlig lagoppstilling: Örlund Lustig – Larsen – Rønning – Dorsin Dockal – Issah – Henriksen – Holm Prica – Chibuike Personlig håper jeg Svensson får starte, da Henriksen trolig hadde hatt godt av en liten pause for og få mer energi I spillet sitt. Håpet er at han resten av laget kan blø og kjempe for drakta slik Svensson pleier. Resultattips:1-1 Da seest vi på Lerkendal! Husk at fotball er best på stadion… PS: Husk finalen i junior NM mellom Rosenborg og Brann på Lerkendal lørdag 29.10.11 klokken 14:00. 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Flott arbeid! Håper på ett lite mirakel på Lerkendal og Brann har avogtil overrasket mot antatt sterkere lag blandt annet RBK. Men tror at RBK blir 2 hakk for store i denne kampen. 3-1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Svensson må spille. Tror vi vinner 1-0. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Uff, er redd den kjedelige fotballen Skarsfjord står for kommer til å gjøre dette oppgjøre til en kamp eg vil fort glømme. Her må nok Skarsfjord hive på en film og gjøre om taktikken. For vist han skal forsette å pole opp til Ojo, kan dette bli stygt. Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Tipper samme resultat som på staddan. 2-1. Tror det blir en meget dårlig kamp. Fint om Rønning starter så Ojo kan pisse på gingeren! Rekner nesten med at Janne sitter bolemannen til å man marke salabim Kim. Skulle gjerne likt å vært i barteland denne kampen, men får besøk fra familie i helgen. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 5-0. 3x Rade Prica, Svensson og Örlund. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 Går for reprise av den berømte 10-0-seieren! Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Rosenborg tok første stikk mot Brann i helgen etter å ha vunnet 2-1 i finalen i NM gutter 19! Da håper vi Rosenborg fortsetter med å ta skalpen til Brann sitt a-lag i morgen kveld edit: Siden Svensson ikke spilte dagens finale for RBK starter han trolig på bekostning av Fredheim Holm i morgen. Endret 29. oktober 2011 av tosha0007 Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) RBK tar nok dette. Brann har (forhåpentligvis hatt) alt av fokus rettet mot cupen, for i serien har det vært begredelig spill en stund nå. Håper dog jeg tar feil og at Brann reiser seg i morgen. Er alltid kjipt å tape mot RBK, selv om det nok ender slik i morgen også. Tips: 2-1. Endret 29. oktober 2011 av HeHauken Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Sunny kan vel bli seriemester i kveld? Edit, kampen er vel i morgen og etter at Molde har spilt. Jeg og norsk fotball Endret 29. oktober 2011 av Limbeck Lenke til kommentar
Game0rz Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Flott du lager en kamptråd. Det ble litt masse spam, i den andre tråden, tehe. Men nå over til temaet; Rbk spiller på hjemmebane, noe som er en stor fordel i fotball. Jeg tror at blir litt som Cupfinalen for juniorene, Brann styrer i 1. Omgang, mens i 2 er det Rbk som herjer utpå banen. Jeg tenker meg at Rbk vinner, men jeg er storfornøyd viss vi kommer hjem fra Trondheim med 1 poeng. Endret 30. oktober 2011 av Game0rz Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Håper at Molde-praten uteblir. Ellers må jeg ignorere denne tråden i kveld og. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Dritnervøs.. Det hadde vært så deilig med en kamp hvor vi briljerer 90 minutter, og totalt overkjører motstanderne. Særlig mot et lag som Brann! Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Hadde vært enda deiligere å knuse RBK på Lerkendal og gi gullet til Molde (om de ikke klarer det selv i dag da....). Kampene mot RBK er alltid spesielle, og som nevnt surt å tape. Lykke til. Måtte det beste bortelaget vinne. Endret 30. oktober 2011 av HeHauken Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Brann, i dag skal vi vinne! Det finnes ingen unnskyldning for tap og det er ingenting som unnskylder de poengene vi har rotet bort mot Start og Sogndal! Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Håper du ikke spammer ned tråden her før det har gått 5 min Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 NEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!FAEN!!!!!!! Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Er offside da kop Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Håper du ikke spammer ned tråden her før det har gått 5 min Det går da ikke an å spamme under en kamp hvis man bare legger ut det man synes om kampen... Det bør være fremtiden Grorud spiller for i dag og de siste kampene. For han har gjort så mange feil defensivt at han ser ut som en 3.divspiller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå