Gå til innhold

er dette en bra gaming pc til grei pris?

Anbefalte innlegg

dette er min første pc som jeg skal bygge selv...veldig spent:) men er VELDIG usikker på hva som er bra. etter lit research så fant jeg noe som kunne være litt bra:)

jeg har ikke valgt noen spesielle vifter da og tastatur og mus. alt er fra komplett.no

gi meg noen tips til hva som er bra:) ha vært fint.

prøver og holde det på under 11000 kr:) fordi jeg driter ikke penger:D

det ville vert fint viss noen hadde kansje fikset lit på det som er her og kommenter hva jeg kansje skal bytte ut. alle tips er satt pris på :)

prossesor: Intel® Core™ i7-2600 Processor -

hovedkort: ASUS P8P67 EVO B3, Socket-1155 -

minnebrikke: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 -

harddisk: Seagate Barracuda® 7200.12 1TB -

skjermkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA -

kabinett: NZXT Phantom Big Tower Hvit -

strøm: Corsair HX 750W PSU

dvd burner: Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7263S -

skjerm: BenQ 21,5" LED G2222HDL -

Endret av haakonfj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Du har priotert litt feil, rett og slett lagt en del penger i ting som gir minimal gevinst til hva du faktisk skal bruke PCen til.

Ville heller kjøpt noe slikt som dette:

pc11k.png

Satt sammen hos Dustin Home.

Kabinettet kan du bytte til noe annet til ca. rundt samme pris.

Lenke til kommentar

takker så mye:) men vill denne pcen la meg spille mw2 på mid grafikk?

og vill denne pcen ha god lufting? er ikke sikker på mye av dette...jeg er ikke sikker på hva som er bra og prioritere til en pc.. er egentli ikke sikker på hvordan jeg vet at alle delene passer sammen..

viss jeg kan spørre? hva er det jeg har prioritert galt her?

og kan du forklare meg hva?

takker for alle svar;D

Lenke til kommentar

Ser ut som ett oppsett med mere "bang for the buck's". Det han har vektlagt her er mere kraft i skjermkort og en billigere prosessor med omtrent samme ytelse. Ser også at han har plukket ut en strømforsyning med 50 watt mindre effekt, som sikkert koster noen hundrelapper mindre.. For meg virker forslaget fornuftig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

takker så mye:) men vill denne pcen la meg spille mw2 på mid grafikk?

og vill denne pcen ha god lufting? er ikke sikker på mye av dette...jeg er ikke sikker på hva som er bra og prioritere til en pc.. er egentli ikke sikker på hvordan jeg vet at alle delene passer sammen..

viss jeg kan spørre? hva er det jeg har prioritert galt her?

og kan du forklare meg hva?

takker for alle svar;D

Den vil dra alt av spill på max.

Den har mer enn god nok lufting.

Det er faktisk relativt logisk hva du skal priotere i en gaming pc, og det er skjermkort for høyeste mulig fps.

Du kan jo spør deg selv hvor mye ekstra FPS du tror du får av et kabinett til 500 kontra et til 1100.

Lenke til kommentar

takker;P men har dere noen sider der det står noe infomasjon eller guide på og kjøpe deler til en gaming pc. hvordan jeg vet at hovedkorte passer med skjermkort og at kabinette passer med hovedkorte. hadde vert fint og vite dette.

jeg bruker storebroren min sin gamle pc som er en 2005 som han kjøpte når han blei konfomert.

det er en gammel xp pc som ikke kan spille noe særlige spill men kan spille mw2 greit på laveste. og egentli ganske lei av den laggen som er.

så og få en ny pc har blitt som å vært i himmelen:P

så viss noen gidder og kansje finne en guide på nette eller lage en selv.

fant en guide men var på engelsk. og ganske lite forklart.

vill helst ha en pc som jeg kansje kan styre luftingen på pcen selv. at jeg har et kabinett som kansje kan kontrolere viftene(eller noen av dem)

takker for alt

Lenke til kommentar

ok:P men jeg tenkte.....at jeg kansje ikke skal bygge opp en egen...er bare 13 år

så jeg fant en pc på komplett: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180&portlet_10306=10180

du kan ta en titt på den og se om den funker bra.

for jeg vet ikke så mye om det.

så spørsmåle er: kan den kjøre samme programene som den du hadde?

tenkte viss den var bra nok så ville jeg kjøpe den istede for og bygge:)

men viss den ikke funker særlig bra så bygger jeg meg en egen pc med hjelp fra onkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...