kentroan Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg og familien min skal til London på ferietur til neste år og lurer på om dere har noen tips til hva jeg må få med meg? Hvor de beste butikkene ligger og de beste aktivitetene er. Tusen takk for alle tips. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Hvor gamle er dere (voksne og barn)? Spesielle interesser? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) og når på året reiser dere? Endret 30. desember 2010 av SamBell Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) Vi reiser rundt 14 juli når det er Harry Potter premiere. Vi er 6 personer. 4 barn ca. 14 - 18 år 2 voksne på ca 40-50 år. Vi barna er interisert i film, spill osv. Voksne er inerisert i museum, big ben, london eye osv. Endret 30. desember 2010 av kentroan Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) OK, jeg prøver noen tips ut fra mine egne erfaringer med byen, men husk at her finnes det muligheter i fleng. London Eye er nevnt og bør passe for hele familien. Musikal: Høres ut som dette kan passe ut fra alder og interesser, men jeg ville neppe valgt Le Miserables eller tilsvarende. Vil tro at We Will Rock You, Mama Mia, The Lion King, Thriller, etc. er mer aktuelle. Hamleys er muligens litt barnslig, men Forbidden Planet bør inneholde et og annet for filminteresserte ungdommer. Museer: De finnes i haugevis. Det er egentlig bare å plukke. Vitenskap, Naturhistorie, Kriger, Kanalbåt, Egypt, etc. osv. ol. Men for dere vil jeg anta London Film Museum er temmelig aktuelt. Diverse markeder. Husk at dette tar tid. Det er alltid noen som skal kikke litt til. Søk litt og plukk ut et som ser spennende ut. Kanalbåt til Camden Lock Market - Det går båt fra Little Venice (gangavstand fra Paddington Station) langs Regents Park til Camden Lock Market. En rolig tur som anbefales, men muligens ikke det en vil gjøre første gang en er i London. Tower of London: Kronjuveler og hauger av historie. Ta kronjuvelene først. Der blir det kø. Omvisnging på Stadion: Alle de store klubbene tilbyr guidede omvisninger. Voksmuseer er vistnok spennende for noen. Madame Tussauds er en klassiker og har en del skuespillere. The Dungeons er mer skremmende og passer muligens minst like godt. Greenwich: Obeservatorie, Nullmeridianen, landsby og marked. Anbefaler båt ned og bane opp igjen, samt Foot Tunnel under Thamesen. Dette er en heldagstur. Dagsturer til diverse slott eller f.eks. Bath er også en mulighet. Litt generelt: Først et generelt råd. London har så mye å by på at det er umulig å få med seg alt (også alt i betydningen "alt som interesserer meg). Ta dere derfor god tid og ta heller en tur og tre til. Publunch hører med når en er i London. De fleste puber slipper inn mindreårige, men enkelte har rett og slett ikke løyve for dette. Fish & Chips er selvfølgelig standardretten for unger :-). MacDonalds ol. er kun en nødløsning på en slikt tur om jeg får bestemme...... Ikke bli så opphengt i Tuben at dere ikke bruker buss. Disse dekker det Tuben ikke dekker og gir en bedre utsikt. De samme dags-/ uke-kortene gjelder. Se forøvrig: http://www.tfl.gov.uk/ Endret 30. desember 2010 av SamBell Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Takk for tipsa Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Dersom du vil slippe køen på London Eye (LE), vær der når det åpner (9:30?, sjekk, kan være sesongvariasjoner). Ta det på sparket, dersom du våkner en morgen og været er fint (LE i tåke er meningsløst), drar du rett dit. Etter turen, som tar en halvtimes tid, passer det fint med en pub-brunch... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det er flere spesialiserte Harry-potter rundturer med siter fra filmene i London, Lacock og Oxford. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det er flere spesialiserte Harry-potter rundturer med siter fra filmene i London, Lacock og Oxford. Wow, hørtes kult ut, men er ikke slottet de har spilt det inn i i Irland / Skottland? __________________ Musikal anbefales på det sterkeste, så Lion King for et par år siden og det var helt rått. Ellers er aktivitetstilbudet såpass stort at det passer for alle og enhver egentlig. The London Dungeon kunne vært kult om det er dårlig vær en dag og dere har lyst til å oppleve noe annerledes (og relativt skremmende). Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Trenger mere informasjon om de Harry Potter turene. Endret 9. januar 2011 av kentroan Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Trenger mære informasjon om de Harry Potter turene. http://www.visitoxfordandoxfordshire.com/thedms.aspx?dms=13&venue=2925527&feature=1002 Det fines flere. Ta et søk på "Harry Potter Tour" Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Det ligger mye rundtomkring. Her er et kart: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=113319575187211016085.000493eea7133fbde2335 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Science museum er vel verdt et besøk. For damene (og andre som vil shoppe billige klær) er Primark i Oxford street også å anbefale (meget billige klær av grei kvalitet). London er en flott by!! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Ellers er mating av ekornene i Hyde Park morsomt for barn i alle aldre. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Gåtur gjennom Hyde Park er jo også veldig koselig. Bodde ikke langt fra Hyde Park da vi var i London, og vi hadde noen fine gåturer der. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Har dere noen hoteller å annbefale? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Er dere glad i noen litt spooky opplevelser, kan dere dra ut til Chislehurst caves. Jeg har familie i Chislehurst, som ligger i London-bydelen Bromley, så jeg har vært der flere ganger. Tar ca. 35 minutter med tog fra Charing Cross til Chislehurst station. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Har dere noen hoteller å annbefale?The Cumberland er et greit hotell, men det har en uslåelig lokasjon. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 The war museum? Hmm, jeg husker ikke helt hva det heter.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Har dere noen hoteller å annbefale? Få byer i verden har flere dårlige hoteller enn London. De siste gangene vi har vært i London har vi bodd på Citadines Trafalgar Square. Det er et leilighetsanlegg, hvor du kan få 1-, 2- og 3-roms leiligheter, de største over 2 plan, for inntil 6 personer. De har kjøkken/stue med dobbelt sovesova, og 2 soverom, 1 med dbl og et med 2 enkle senger. Sengene er greie, men sovesofaen er mest egnet for barn. Frokostsal, men vi spiser som regel på en av flere Pret de Manger i nærheten, eller en litt sen pub-frokost/lunch. Enkel og grei standard, og veldig god beliggenhet: Et par min gange til Trafalgar Sq. / Leicester Sq, kort vei til Covent Garden, 5 min til Regent St, og derfra er det strake vegen til Oxford St., kanskje 15 min å gå, kanskje gjennom Carnaby St.? Citadines er en stor leilighetshotellkjede, første gang vi prøvde de var faktisk i Nice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå