Rampage^ Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg sitter her på maskinen til min mor, og satte akkurat inn 4 stykk 1g brikker i et asus a8n-e hovedkort. Men oppstartsbildet (der hvor det telles opp ram og en masse annet) viser bare 2g ram. Alle 4 brikkene er like. Noen gode forslag til hvorfor? Eller ennå bedre, noen gode forslag til en løsning? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Inkompatibelt minne? Oppgradere bios? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Hvis dette er en oppgradering (nye brikker) så kan det hjelpe å resette bios for at maskinen skal kjenne igjen det nye minnet. Endret 13. september 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Rampage^ Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Jeg sjekket med cpu-z og der er alle brikkene oppgitt til 512MB. Laster ned nye drivere til chipset nå, og skal oppgradere bios. Håper det vil føre til en løsning. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Hva er full betegnelse på minnebrikkene? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Dere har sikkert kjøpt billige high density ram moduler . Hvis tilfelle - bortkastede penger. Kjennetegn : kun halve kapasiteten pr modul . Les: for your system to fully recognise 1GB capacity per memory slot, you need to use 'Low Density - 64Mx8 config' 1GB module. If you use 'High-Density - 128Mx4 config' 1GB module, your PC may only recognise it as HALF the size at 512MB or most of the time it will not work. High density modules will NOT work on 90% of today's PC chipsets that require and can only use 'Low Density - 64Mx8 config' 1GB modules. ( http://www.overclock.net/faqs/113885-info-what-difference-between-low-density.html ) Endret 14. september 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Dette hovedkortet støtter bare 2Gig med RAM ifølge spesifikasjonen som stod på Komplett sine sider (forøvrig første treff jeg fikk når jeg googla hovedkortet by the way Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Det er ikke riktig, kortet støtter 4GB RAM i følge Asus sine specs: http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=DzbA8hgqchMBOVRz Lenke til kommentar
Rampage^ Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Etter mye om og men, så fikk jeg oppdatert chipsetdrivere og bios. og alt er i skjønneste orden. Takker for all hjelp Endret 15. september 2010 av Rampage^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå