Bikeridr Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Som nevnt i etpar tråder her; jeg er sjømann og befinner meg for tiden langt ut i Nordsjøen uten mobildekning, men med satellitt-internett. For å spare batteri så har jeg satt telefonen i flight mode. Men jeg bruker Wi-Fi endel. Den skrur seg av når du setter flight mode, men lar seg skru på igjen, i motsetning til blåtann, som krever at telefondelen og simkortet er aktivt. Nuvel, til saken. Jeg har lagt merke til at telefonen i flight mode, men med Wi-Fi tillater Android Market betalversjon. Det står til og med på norsk.. Se vedlagte bilde: 2 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Interessant observasjon Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Veldig interessant ja. Da slipper man muligens å bestille SIM-kort fra utlandet. Lenke til kommentar
elcurry Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Veldig interessant ja. Da slipper man muligens å bestille SIM-kort fra utlandet. hvis du rooter telefonen og legger inn market access så trenger du ikke utenlandsk simkort Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Tipper det har noe med satelittnettet du er på å gjøre. Endret 1. august 2010 av Kleivert Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Tipper det har noe med satelittnettet du er på å gjøre. Kan godt hende, men vi har uplink i Bergen, så vi har "norsk" internett. Er det noen som har prøvd "oppskriften" min på fastlandet da? Hvis det funker her, og ikke på land, kanskje det funker om en legger inn OpenDNS i ruteren hjemme..? Skal iallefall prøve hjemme selv, både med og uten OpenDNS. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Prøvde nå og her funket den dårlig hvertfall Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Veldig interessant ja. Da slipper man muligens å bestille SIM-kort fra utlandet. hvis du rooter telefonen og legger inn market access så trenger du ikke utenlandsk simkort Joda, er godt kjent med MarketAccess. SIM-kortene er for de som ikke ønsker å roote telefonen, og da slipper kanskje å bestille de SIM-kortene. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Prøvde nå med OpenDNS og det virket ikke. Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg har lagt merke til at telefonen i flight mode, men med Wi-Fi tillater Android Market betalversjon. Niks. Hjalp ikke å omstarte telefonen i flymodus heller. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Jeg har lagt merke til at telefonen i flight mode, men med Wi-Fi tillater Android Market betalversjon. Niks. Hjalp ikke å omstarte telefonen i flymodus heller. Hmm, ok.. Nuvel, da må det være at jeg er på satellittnettverk da. Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Niks. Hjalp ikke å omstarte telefonen i flymodus heller. Hmm, ok.. Nuvel, da må det være at jeg er på satellittnettverk da. Kanskje det hjelper med proxy? WiFi + proxy i USA? Gidder noen prøve? Lenke til kommentar
samaron Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Jobber på en base i Tananger hvor nettet jobber mot england. Samme hendte hos meg viss jeg satte min Desire i flymodus, har med andre ord fått opp betal-apps i Market. Prøver å betale en app, men får bare en feilmelding "A server error has occurred. Retry, or cancel and return to the previous screen." Får prøve senere i tilfelle det er noe galt med Market og/eller Google sine servere. EDIT: Virker nå. Endret 4. august 2010 av samaron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå