Gå til innhold

Spam brukere som har min epost

Anbefalte innlegg

Hei, Har et problem med at spambrukere legger meg til på msn i ett kjør. På den første såå trodde jeg det var en jeg kjente men der tok jeg feil. Problemet mitt er at jeg ikke ser fram til å måtte blokke flere hundre spambrukere i fremtiden. så hvordan unngå det?

Er mange som har problemer med dette så en løysning som funker for alle hadde vært greit.

Hvordan epost adressen min er kjent får forumet ta på seg skylda for. For hadde åpne muligheter for hvemsomhelst til å kopiere epostadressen til mange hundre forumbrukere og siden har jeg vært jevnlig plaget med diverse dritt relatert til spam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med samme problem og ville vært fint om noen kan finne en løsning. Det hele startet for ikke så lenge siden, men er vanskelig å huske hvor jeg har registrert eposten min sist og det kan hende at den har blitt lekket ut fra en tidligere side.

Lenke til kommentar

Den eneste gode løsningen er å skaffe seg et godt spam-filter.

Hvorfor: jo, fordi dersom mailadressen din har vært synlig på internett (mailto-link på webside, i søkeresultater fra Google, i adresseboka til en du kjenner som har fått en trojaner, eller på annen måte) en eneste gang, så risikerer du at den blir fanget opp av spammere og lagt til i listene deres. Og da har du det gående, da renner spam'en inn.

Noen konstruerer også mailadresser tilfeldig (de legger til tilfeldige ord og bokstavkombinasjoner foran et domene) og sender mail til resultatet. Spammere bryr seg ikke om at 99,9% av mailene de sender ut havner i et spamfilter eller ikke blir lest.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet! Godtok den første, fordi jeg ikke tenkte på at det kunne være spam, og da ble jeg bedt om å camme med en fyr. Merket meg e-postadressen og slettet, blokkerte og rapporterte. Og etterpå har jeg hatt... rundt ti lignende e-postadresser som har lagt meg til. Har da bare rapportert dem, men det er irriterende.

Lenke til kommentar

Alternativer:

- ikke bruke MSN i det hele tatt

- bruke et annet program til MSN, som kanskje er bedre på spam-blokkering. Pidgin for eksempel.

Det at brukeren av et program er bevisstløs under bruken og klikker ok på alle boksene som kommer opp er det ikke så lett å få gjort noe med. :-)

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...